;
coinex

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 همه استان ها

در این نوشتار به جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 خواهیم پرداخت. این روزها همگی تجربه خاموشی های گاه و بی گاه سراسری را داشته ایم. برای اطلاعات بیشتر از جدول قطعی تا پایان این جستار با ما همراه باشید.
در ایام اخیر و تقریبا از اواسط اردیبهشت ماه 1400 همگی تجربه خاموشی های گاه و بی گاه سراسری را داشته ایم. تداوم خاموشی ها در طول خردادماه اما حکایت از ادامه این فرایند تا تابستان و فصل گرما داشت که به این معنا بود که وضعیت کشور در تولید و توزیع برق چندان رو به راه نیست.

تا چندی، گزارش رسمی در این باره وجود نداشت و حتی خاموشی های دو یا چندساعته بدون اطلاع رسانی قبلی اعمال می شدند، اما حالا به تدریج اطلاعاتی از خاموشی های برق منتشر می شود و در جریان هستیم که مشکل کمبو د برق در کشور بسیار جدی است. حالا همگی به خاموشی های منظم عادت کرده و به دنبال برنامه های منظم خاموشی هستیم که هر چند روز یکباره یا به طور روزانه از سوی شرکت های توزیع برق استانی منتشر می شود. در ادامه با جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400

موج جدید خاموشی ها

بنابر اطلاعات ارایه شده از سوی توانیر کشور در هفته های گذشته میانگین دمای 36 درجه داشته است و البته به نظر باید انتظار افزایش 1 تا 1.5 درصدی هوا را داشته باشیم. درواقع این افزایش دما می تواند به معنای افزایش مصرف برق در کشور تا 62 هزار مگاوات باشد که کشور را با معضل کمبود برق جدی مواجه می کند. هفته گذشته با رسیدن نیاز مصرف به بیش از 60 هزار مگاوات، شاهد شکاف شش هزار مگاواتی در تراز بین تولید و مصرف بودیم، که طبق اعلام مسئولان برقی این هفته با توجه به شرایط موجود، احتمال تشدید این شکاف بیشتر شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیز و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق کشور یعنی غلامعلی رخشانی مهر تنها راهکار جلوگیری از اعمال برنامه های زمان بندی خاموشی را در شرایط فعلی تنظیم و مدیریت درست مصرف عنوان کرد. او در بخشی از صحبت های خود با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف در ساعات پیک مصرف برق گفت:

در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت‌های 12 تا 18 رخ می‌دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

وی با تاکید بر این که در همه دنیا، مصارف در این ساعت‌ها را مدیریت می‌کنند، خاطرنشان کرد:

در ایران نیز همانند سایر نقاط دنیا، مصارف به ساعت‌هایی غیر از ساعات پیک منتقل می‌شود. در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از 30 درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن 18 درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400

رخشانی مهر با اشاره به احتمالی بودن برنامه های خاموشی گفت که در صورت همکاری مشترکین و مدیریت مصرف، برنامه های خاموشی اعمال نخواهد شد. وی اضافه کرد:

در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

رخشانی مهر همچنین با تشکر از همکاری مشترکین صنعتی و کشاورزی در طرح های مدیریت بار اضافه کرد:

همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد. در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و غیره به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

رخشانی مهر در بخش دیگری از صحبت های خود به کاهش بیش از پنجاه درصدی ذخیره آب سدها در کشور گفت که درواقع معنای کاهش پنجاه درصدی توان تولید برق توسط نیروگاه های برق آبی را دارد. بر همه این ها احتمال تداوم خشکسالی و نیاز به آب برای کشت پاییزه را اگر بیفزاییم، توان تولید برق نیروگاه های برق آبی بازهم کاهش می یابد و آب پشت سدها باید به خوبی مدیریت شود. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از پنجم تا دهم تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود فایل PDF زمان بندی خاموشی‌های تهران اینجا کلیک کنید. (300 کیلوبایت)

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 5 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.  (300 کیلوبایت)

 

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 مرکزی

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 تیر 1400 نیز ساعاتی پیش رسما منتشر شد. اطلاعات بیشتر در این باره را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 5 تیر منشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 تیر 1400 زنجان

اطلاعات دقیق زمان بندی خاموشی امروز 5 تیر 1400 نیز برای استان زنجان و شهرستان های تابعه آن منتشر شده است. جزییات بیشتر را در ادامه بررسی کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 تیر 1400 سمنان

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 تیر 140 برای استان سمنان را در ادامه می توانید بررسی کنید. برای دریافت فایل PDF خاموشی‌ های سمنان اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 تیر 1400 فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است.

زمان بندی قطع برق فارس 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 تیر 1400 آذربایجان غربی

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 برای استان آذربایجان غربی را در ادامه ببینید. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز این استان اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400
جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

برنامه قطع برق 5 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. اطلاعات بیشتر را در ادامه ببینید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 5 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید

 

برنامه قطع برق 5 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 5 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است. برای بزرگنمایی بیشتر می‌توانید بر روی عکس‌های زیر کلیک کنید:

برنامه قطع برق 5 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 5 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارایه می کنیم.

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

ماجرای واردات برق از آذربایجان چیست؟

وضعیت بد شبکه تامین و انتقال برق در کشور حالا برای افراد زیادی نگران کننده شده است. یک خبر نسبتا خوب که در ایام اخیر منتشر شده است حکایت از تلاش های توانیر برای واردات برق از کشورهای همسایه دارد. مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور در این باره گفته است:

با سنکرون شدن خطوط انتقال برق مغان به شبکه برق جمهوری آذربایجان، واردات برق از این کشور آغاز شد.

او با اشاره به واردت 73 مگاواتی برق از آذربایجان به کشور گفت که میزان واردات برق از این خط انتقال تا 130 مگاوات در ساعات خاص قابل افزایش است. سخنگوی صنعت برق با بیان این که صنعت برق همه توان و ظرفیت‌های خود را برای تأمین برق مورد نیاز داخل به کار گرفته است، گفت:

در کنار بکارگیری همه ظرفیت ‌ها برای واردات و افزایش تولید برق، مشترکان خانگی با سهم پنجاه درصدی در اوج مصرف از نقشی بسیار تاثیرگذار در این میان برخوردار هستند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته برای همکاری صنایع و کشاورزان در مشارکت با طرح ‌های تشویق محور مدیریت مصرف در ساعت اوج بار، گفت:

مشترکان خانگی می‌توانند تنها با به کار بستن سه راهکار ساده از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنند.استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای کولرهای گازی بر روی 25 درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعت گرم روز (12 تا 18) مهمترین راهکارها برای تأمین برق همه مشترکان و پایدار ماندن شبکه برق کشور است.

معمولا متناسب با آغاز فصل گرما و استفاده بیشتر از برق توسط مردم برای به کارگیری وسایل سرمایشی، انتظار خاموشی های بعضا دو ساعته را در مناطقی داشتیم. اما امسال به طرز عجیبی خاموشی های دوساعته منظم در مناطقی از کشور به طور منظم آغاز شد و این آغاز زودهنگام که مسئولان امر علت آن را گرمای زیاد هوا عنوان می کردند، نگرانی های زیادی برای مشترکین در پی داشت.

جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400
جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400

آنچه بیش از هرچیز در ابتدای امر مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت، علت خاموشی های زودهنگام بود. اگر سری برای مثال به توییتر بزنید متوجه می شوید که عموم کاربران بر همان اظهارات اولیه سخنگوی صنعت برق تاکید دارند که حاکی از ارتباط میان فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال و خاموشی های گسترده است. درواقع عموم کاربران بر مصرف بالای برق این فرایندها و البته مزارع گسترده استخراج در کشور اشاره می کنند.

البته موضوعی که ابتدا توسط مصطفی رجبی مشهدی و برخی مدیران عامل شرکت های توزیع برق استانی تایید شد، به سرعت توسط برخی دیگر از مسئولان امر رد شد. البته مصطفی رجبی مشهدی پیش از این از افزایش 15 درصدی مصرف برق در کشور گفته بود. به طور میانگین و بنابر آمارهای موجود کشور در هفته های گذشته با کمبود 6 هزار مگاواتی برق مواجه است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 5 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر