;
coinex

ارز دیجیتال اتم (ATOM) ؛ قیمت، نحوه خرید و بهترین کیف پول Cosmos

ارز دیجیتال اتم (ATOM) یکی از منحصر به فردترین ارزهای دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم به قیمت، نحوه خرید اتم (ATOM) بپردازیم. با ما همراه باشید.

برخی از افراد معتقد هستند در آینده‌ دیگر از پول‌های کاغذی هیچ استفاده‌ای نمی‌شود. ارزهای دیجیتال در آینده‌ای نه چندان دور آینده اقتصادی جهان را به طور کامل دگرگون می‌کنند. رمزارزهای دیجیتالی بر بستر فناوری بلاک چین و علم رمزنگاری طراحی شده‌اند که باعث شده این رمز ارز غیر متمرکز و نفوذ ناپذیر باشد.

ارزهای دیجیتالی امنیت بسیار خوبی دارند و این امکان را به تمامی کاربران خود ایجاد کرده‌اند که بتوانند بدون دخالت شخص سومی به سادگی پول‌های خود را بین افراد منتقل کنند و همچنین می‌توانند با استفاده از کیف‌ پول‌های دیجیتالی به سادگی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از رمز ارزهای خود نگهداری کنند.

استقبال بسیار زیاد از این رمزارزها باعث شده ارزهای جدیدی با اهداف جدید ساخته شوند که یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال اتم (ATOM) است که قصد داریم در این مقاله به معرفی ارز دیجیتال ATOM، نحوه خرید ارز ATOM، قیمت رمز ارز اتم بپردازیم. با ما همراه باشید تا راهنمای شما باشیم.

ارز دیجیتال اتم (ATOM) یا کاسموس (Cosmos)

توکن اتم که با نام ارز دیجیتال کازماس هم شناخته‌ می‌شود توسط شخصی به نام کازماس تولید شده است. ارز دیجیتال ATOM یک پروژه اکوسیستمی غیر متمرکز است که از بلاک چین‌های موازی و مستقل تشکیل شده است. این ارز دیجیتال یکی از بهترین و منحصر به فردترین ارزهای دیجیتال است که افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

به دلیل اینکه این رمز ارز یک پروژه اکوسیستمی و غیر متمرکز است با استفاده از کازماس بلاک چین‌ها می‌توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. زمانی که این پروژه عملی شود این شبکه را می‌توانیم به عنوان یک واسط ما بین بلاک چین‌ها معرفی کنیم.

ارز دیجیتال ATOM چیست؟

ارز دیجیتال اتم (ATOM)
ارز دیجیتال اتم (ATOM)

همانطور که کمی قبل گفتیم ارز دیجیتال اتم توسط کازماس ساخته شده است و یکی از جدیدترین و بهترین رمز ارزهاست. این ارز دیجیتالی از یک تکنولوژی منحصر به فرد ساخته شده و خیلی فراتر از یک شبکه برای ارتباط میان بلاک چین‌ها است.

تمامی کارکنان پروژه کازماس از یک فرآیند ساده برای ایجاد یک برنامه و بلاک چین استفاده می‌کنند که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهند به سادگی و با صرف زمان بسیار کم در طی چند ماه برنامه بلاک چین خود را ایجاد کنند و گسترش دهند.

از مهم‌ترین ویژگی هایی که باعث شده این ارز دیجیتال یکی از منحصر به فردترین رمز ارزها باشد، ترکیب سریع فرآیند توسعه بلاک چین، توانایی ارتباط و همکاری بلاک چین‌های جدید و قدیمی و همچنین خاصیت برنامه‌ پذیر بودن و داشتن هدفی خاص است.

بیشتر بخوانید:

توکن توموچین

توکن هارمونی

تاریخچه ارز دیجیتال ATOM

ارز دیجیتال اتم (ATOM)
ارز دیجیتال اتم (ATOM)

ارز دیجیتال اتم در تاریخ 13 ژوئن 2018 وارد بازار شد و توانست بین سرمایه گذاران و کاربران محبوبیت نسبتا خوبی بدست بیاورد. این رمزارز از دو سال قبل به صورت آزمایشی بر روی شبکه بیت کوین به کار گرفته شد تا عملکرد آن را مشاهده کنند. این ارز زمانی پا به عرصه بازار ارز گذاشت که به طور کامل رضایت مشتریان جلب کرده بود.

یکی از مهم‌ترین علل‌های ساخت این ارز دیجیتال هدف بهبود عملکرد این بیت کوین بود. بیت کوین اتم در ابتدای ورودش به بازار از یک الگوریتم استفاده می‌کرد که بعد از آن، همانطور که در آزمایشات این کار را کرده بودند، یک الگوریتم دیگر نیز به شبکه این ارز اضافه کردند که شبکه بیت کوین را به ثبات بیشتری برساند.

سازندگان این ارز دیجیتال در سال 2017 تصمیم گرفتند چند بلاک چین موازی بسازند و بین آنها تعادل ایجاد کنند و کاری نکنند که امنیت را به خطر بیندازند. توسعه دهندگان ارز دیجیتال کازماس توانستند 17 میلیون دلار را ظرف کمتر از 30 روز برای تامین سرمایه جمع آوری کنند. در عرضه اولین این رمز ارز با قیمت 1/0 دلار به فروش رسید.

این ارز دیجیتال در سال 2019 برای اولین بار در فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال قرار گرفت و پس از آن توکن‌های اتم در تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گرفت. برخی از کاربران انتظار داشتند قیمت این توکن به 4/0 تا 5/0 دلار هم برسد.

اما قیمت این توکن در اوج خود به 8 دلار هم رسید یعنی 8 برابر قیمت عرضه اولیه کوین بود. در ماه می 2019 تمامی کوین‌های اتم مورد پشتیبانی تراست والت قرار گرفت و باعث افزایش قیمت تا نرخ 5 دلار شد. این ارز دیجیتال به عنوان محبوب‌ترین و منحصر به فرد‌ترین ارزها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

توکن بیکری

ارز دیجیتال کیک

قیمت رمز ارز اتم

ارز دیجیتال اتم (ATOM)
قیمت رمز ارز اتم

قیمت ارز دیجیتال کازماس همانند دیگر رمز ارزها پستی و بلندی‌های بسیاری را سپری کرده است. توکن ATOM یک شکل از دارایی است. در حال حاضر ارزش بازار آن حدود ۲.۴۳ میلیارد دلار و در رتبه 43 بازار قرار گرفته است و سهم ۰.۱۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از کازماس در این لحظه با قیمت ۱۱.۵۲ دلار با احتساب نرخ تتر ۲۴,۰۰۰ تومان معادل ۲۷۶,۵۱۵ تومان معامله می شود.

حجم مبادلات روزانه آن ۱۸۱.۱۴ میلیون دلار است و قیمت رمز ارز اتم در حال حاضر ۷.۳۶% کاهش یافته است. این ارز دیجیتال در تاریخ 17 اردیبهشت۱۴۰۰(07 May 2021) معادل ۳۲.۰۵ دلار بوده این بالاترین قیمت رمز ارز اتم در چند وقت اخیر است که در این لحظه %۶۴.۰۵ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش کازماس ۲۱۰.۷۷ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۶۸.۵۵ میلیون است.

بیشتر بخوانید:

ارز دیجیتال آوالانچ

ارز دیجیتال ASS

نحوه خرید ارز ATOM

ارز دیجیتال اتم (ATOM)
استخراج اتم

توکن ATOM یکی از اصلی ترین ارزهای دیجیتالی محسوب می شود که در پلتفرم کازماس است. هدف از ایجاد ارز دیجیتال ATOM ، راحتی ارتباط، مقیاس پذیری و تعامل بین زنجیره های مستقل است. همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال صرافی ها هستند. شما با انتخاب صرافی درست می‌توانید با خیالی آسوده تبادلات خود را انجام دهید.

اگر بخواهیم بهترین صرافی‌های توکن ATOM را نام ببریم می‌توانیم به صرافی BitForex، صرافی Binance، صرافی OKEx، صرافی Dcoin، صرافی Huobi، صرافی Global، صرافی Kraken اشاره کنیم. لازم به ذکر است که ارز دیجیتال ATOM  برای اولین بار در صرافی بایننس در تاریخ 28 آوریل 2019 ارائه گردید و همچنین معامله ارز ATOM  با جفت ارز هایی مانند USDT-BTC-ETH در صرافی های مختلف امکان پذیر است.

همچنین باید گفت که این ارز دیجیتال یک پلتفرم کاملا مستقل دارد و خدمات مختلفی را به اپلیکیشن های غیرمتمرکز می دهد. به همین علت توکن ATOM دارای بلاکچین بومی و منحصر به فردی است و هیچ شباهتی به پروژه های اتریوم ندارد و ارائه آن از طریق ICO نیست.

بیشتر بخوانید:

توکن FEG

ارز دیجیتال کیشو اینو

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم

ارز دیجیتال اتم (ATOM)
نحوه خرید ارز ATOM

پس از آن که یک صرافی مناسب را انتخاب کردید برای نگه داری ارزهای دیجتال خود نیازمند کیف پول هستید. یکی از بهترین و منحصر به فردترین کیف‌ پول‌های ارزدیجیتال اتم کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S که در بین کیف پول‌ها بالاترین رتبه را بین کیف پول های سخت افزاری را دارد.

این کیف پول در حال حاضر بیش از هزار کوین و توکن مختلف را پشتیبانی می کند و همچنان در حال توسعه است. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این کیف پول کلیدهای خصوصی‌اش است که در محیط آفلاین هم نگهداری می‌شود. شما برای اتصال این کیف تنها کافی است یک کابل USB را به کامپیوتر خود متصل کنید و از آن استفاده کنید.

از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم (ATOM) می‌توان به کیف پول نرم افزاری Lunie اشاره کرد که یک کیف پول متن باز است و برای اولین بار توسط تیم توسعه کازماس ارائه شده است. این شرکت پس از تلاش‌های بسیار توانست به یک شرکت مستقل بر روی توسعه کیف پول خود فعالیت کند. این نوع از کیف پول به صورت غیر متصدی کلیدهای خصوصی و عبارات seed را به صورت امن نگهداری می کند و یکی از امن‌ترین و بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم (ATOM) است.

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال اتم (ATOM) کیف پول نرم افزاری Trust Wallet است. این کیف پول جزو  کیف پول‌های موبایلی شناخته می‌شود و قابلیت نصب بر روی تمام سیستم عامل‌ها را دارد. تراست والت به عنوان کیف پول رسمی بایننس بوده است و از توکن اتم پشتیبانی می کند. این کیف دارای مرورگر web3 است که باعث می‌شود این کیف با برنامه‌های غیر متمرکز به آسانی ارتباط برقرار کند.

یکی دیگر از کیف پول‌های مناسب برای ارز دیجیتال اتم (ATOM) کیف پول Guarda است که به عنوانی حد وسط کیف پول‌ها شناخته می‌شود. این کیف پول از ده هزار کوین و توکن نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف به عنوان یکی از بهترین و منحصر‌ به فردترین کیف پول‌های توکن اتم شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

توکن وینک

توکن بن فایر

استخراج اتم

ارز دیجیتال اتم (ATOM)
استخراج اتم

اولین سوالی که در ذهن برخی کاربران ایجاد می‌شود این است که آیا استخراج اتم امکان پذیر است یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت این ارز دیجیتال با الگوریتم (SHA256) کار می‌کند که همانند ارز دیجیتال بیت کوین است. این ارز بر روی بلاک چین بیت کوین در حال کار است و همین موضوع باعث شده همانند بیت کوین قابل استخراج باشد.

اولین قدمی که باید برای استخراج اتم انجام دهید تهیه یک دستگاه مناسب برای استخراج است که از الگوریتم (SHA256) پشتیبانی کند و توان استخراجی مانند بیت کوین را داشته باشد. شما می‌توانید با استفاده از الگوریتم اثبات سهام به آسانی ارز دیجتال خود را خرید و فروش کنید و به صورت ماهانه یا هفتگی آن را به دست آورید.

بیشتر بخوانید:

توکن ماتیک

توکن پیگ

آینده ارز دیجیتال اتم

ارز دیجیتال اتم (ATOM)
ارز دیجیتال اتم (ATOM)

این ارز دیجیتال به عنوان یکی از ارزهای دیجتال در حال رشد شناخته می‌شود و این رمز ارز از تمامی صرافی‌های برتر ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شود. تمامی این صرافی‌ها بدون ارائه درخواست از توسعه دهندگان این رمز ارز را در فهرست خود قرار داده‌اند. این توکن توسط چانگ پنگ ژائو در بایننس و فرد ارسام در کوین‌ بیس مورد حمایت قرار گرفته است.

ترسام نزدیک 9 کیلیون دلار در توسعه این پروژه سرمایه گذاری کرده است و آینده بسیار خوبی را برای این ارز دیجیتال پیش بینی کرده است. تمامی کاربران فاروم بیت کوین تاک آینده درخشانی را برای این پروژه پیش بینی کرده‌اند. برخی از کاربران این رمز ارز را نوآورانه توصیف کرده‌اند و در کنار ارزهای دیجیتال نسل جدید قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص ارز دیجیتال اتم (ATOM) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر