;
coinex

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 همه استان ها

با توجه به تداوم خاموشی های برنامه ریزی شده در موج دوم خاموشی ها، در نوشتار پیش رو به جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

تیر سومین ماهی است که خاموشی های سراسری یا برنامه های مدیریت اضطراری بار در عموم مناطق کشور اعمال می شود. بنابر اعلام مسئولین صنعت برق کشور، ایران حالا با کمبود برقی به میزان 6 تا 10 هزارمگاوت مواجه است و برای مدیریت انرژی محدود باقی مانده، توانیر و شرکت های توزیع برق استانی ناگزیر از اعمال برنامه های خاموشی اضطراری هستند.

در مورد علت خاموشی های اضطراری ماه های اخیر، موارد زیادی توجه مشترکین را جلب کرده است. در ابتدای امر اما آنچه بیش از هرچیز عموم افراد را از شرایط پیش آمده عصبی می کرد، عدم اطلاع رسانی درباره خاموشی ها اضطراری بود که دردسرهای زیادی پدید آورد. جدای از خسارات مالی فراوانی که این خاموشی ها در پی داشته است، از موارد معروف و خبرساز باید به شکست شطرنج بازان در رقابت های بین المللی به علت قطعی برق و البته هشدار برخی مقامات بهداشتی درباره به خطر افتادن جان بیماران بیمارستانی با قطع برق بود.

اما به تدریج و با ارائه برنامه های زمان بندی خاموشی استانی، ذهن افراد به جای تمرکز بر خاموشی های بدون برنامه ریزی، بر علت خاموشی های زودهنگام متمرکز شد که از اواخر اردیبهشت ماه 1400 دامن گیر کشور شده است. فارغ از انتقادات گاه و بی گاه به مسئولین کشور به علت خاموشی ها، ذهن بسیاری افراد بر ارتباط فرایندهای گسترده ماینینگ ارزهای دیجیتال با خاموشی های گسترده متمرکز شده است.

البته که برخی مقامات کشور و مسئولان توانیر، منکر این ارتباط هستند و بیش از هرچیز بر تاثیر خشکسالی و گرمای هوا بر میزان تولید برق و استفاده از برق تاکید دارند. درواقع سخنگوی صنعت برق مدعی است که خشکسالی و کاهش بارش ها در کنار مشکلا مربوط به تامین سوخت نیروگاه ها، معضلات عمده ای برای اعاده میزان تولید سابق برق ایجاد کرده است و با توجه به گرمای هوا، امسال زودتر رکورد مصرف برق کشور شکسته شده است. در نتیجه مدیریت مصرف برق در سال جاری ضرورت دارد. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 همه استان ها

این روزها معضل کمبود برق از اساسی ترین مشکلاتی است که کشور با آن مواجه است. همانطور که گفتیم علت خاموشی ها را در موارد گوناگونی از جمله خشکسالی مداوم، گرمای هوا، ماینینگ ارزهای دیجیتال و معضل سوخت نیروگاه ها می توانیم پیگیری کنیم. اما جدی ترین مسئله ای که نظر عموم کاربران را جلب کرده است درواقع مسئله مصرف برق فرایندهای ماینینگ ارز دیجیتال است.

البته که خاموشی های سراسری به هیچ وجه مسئله عجیبی نبوده است و در سالیان اخیر همواره و در فصل گرما انتظار اعمال چنین خاموشی هایی را داشته ایم، اما آنچه در مورد سال 1400 شگفت انگیز است، اعمال خاموشی ها از اواخر اردیبهشت و حدود یک ماه قبل از تابستان است.

مطابق با انچه رسما از سوی توانیر اعلام شده است، متوسط دمای کشور در سال جاری برابر با 36 درجه بوده است و احتمال افزایش 1.5 تا 2 درجه ای هوا نیز می رود. افزایش دمای هوا مرادف افزایش استفاده از وسایل سرمایشی پرمصرف است که به نوبه خود افزایش مصرف برق را در پی داشته و دارد.

مصرف برق 62 هزارمگاواتی در کشور، شکاف 6 هزار مگاواتی برق را در پی داشته است و منجر به برهم خوردن تراز تولید و مصرف شده است. در وضعیت فعلی همچنین احتمال تشدید این شکاف نیز مطرح شده و این به هیچ وجه خبر خوبی نیت. معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه برنامه های مدیریت اضطراری بار در همه کشورهای دنیا اعمال می شود گفت:

در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از 30 درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن 18 درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت. با توجه به این دغدغه جدی که پیش آمده، تنها با همکاری مردم می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

دبیر ستاد راهبری اوج بار همچنین با تاکید بر احتمالی بودن برنامه های مدیریت بار اعلام شده گفت در صورتی که مصرف مشترکین تراز عادی را به همراه داشته باشد، برنامه های مدیریت بار اعمال نخواهد شد. او در توصیه هایی برای جلوگیری از اعمال خاموشی ها گفت:

در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

رخشانی مهر همچنین با قدردانی از همکاری مشترکین بخش کشاورزی و صنعتی در برنامه های مدیریت مصرف برق گفت:

همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد. در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و غیره به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر و دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق کشور در توصیه هایی برای مدیریت مصرف برق می گوید:

تنها راهکار جلوگیری از اعمال برنامه های احتمالی مدیریت بار در شرایط فعلی، مدیریت صحیح مصرف توسط مشترکان است. در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت‌های 12 تا 18 رخ می‌دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

غلامعلی رخشانی مهر در بخشی از گفتگوی خود از کاهش 50 درصدی ذخیره آب سدها می گوید و این بدان معناست که پتانسیل تولید نیروگاه های برق ابی به طرز موثری کاهش یافته است و در راستای اینکه احتمال ادامه خشکسالی منتفی نیست، باید آب پشت سدها نیز مدیریت شود. در ادامه برای اطلاع از جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. به علاوه، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد. برای دسترسی به فایل PDF تقسیم بندی ناحیه‌ها، اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 15 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 15 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 15 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 15 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 14 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 14 تیر 1400 برای استان قزوین را در ادامه می توانید بررسی کنید. برای دریافت فایل PDF خاموشی‌ های سمنان اینجا کلیک کنید.

برنامه قطع برق 15 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از 12 تا 17 تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود فایل PDF زمان بندی خاموشی‌های تهران اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 15 تیر 1400 همدان

اطلاعات خاموشی استان همدان نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 15 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 15 تیر 1400 نیز رسما منتشر شد. اطلاعات بیشتر در این باره را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

برنامه قطع برق 15 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق گلستان مراجعه کنید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 15 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 15 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است و شما می‌توانید در زیر آن را مشاهده نمایید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها

برنامه قطع برق 15 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 15 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم.

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 15 تیر 1400 مشهد

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 برای مشهد را در ادامه ببینید. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز شهرستان مشهد اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 15 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 15 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر