;
coinex

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 همه استان ها

با در نظر گرفتن این مسئله مهم که کشور با موج دوم خاموشی ها مواجه شده است، اطلاع از جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 ضرورت دارد.

حال که در اولین ماه تابستان به سر می بریم، برنامه های اضطراری مدیریت بار که از اواخر اردیبهشت ماه 1400 دامن گیر شبکه توزیع برق کشور شده بود با جدیت و شدت بیشتری اعمال می شود. مسئولین صنعت برق کشور پیش از این از کمبود 6 تا 10 هزار مگاواتی برق در کشور گفته بودند و مدعی شده بودند برای مدیریت اترژی برق ناگزیر از اعمال برنامه های خاموشی هستند که معمولا به طور دو ساعته برای هر منطقه اعمال می شود.

اما بررسی وضعیت حال حاضر حکایت از تشدید وضعیت کمبود برق دارد، گزارش ها از مناطق مختلف و به خصوص کلان شهرها از خاموشی های 4 یا حتی 6 ساعته می گویند و در شهرستان ها نیز شاهد اعمال دوبار در خاموشی در روز بوده ایم. موضوعی که انتقادات زیادی را متوجه مسئولین امر کرده است.

همین که ذهن افراد بر سر اعمال خاموشی های بی برنامه و بدون اطلاع رسانی مشوش می شود، مسئله مربوط به علت خاموشی ها بار دیگر رونق گرفته و مطرح می شود. ناراحتی ها از خاموشی های بی برنامه تنها به زیان های مالی مانند از دست رفتن وسایل برقی گران قیمت مانند یخچال محدود نیست و حالا اطلاعاتی از مرگ برخی بیماران بیمارستانی به علت قطع برق بدون برنامه ریزی در دست است.

اگرچه تا اوایل تابستان، خاموشی ها مطابق با برنامه ریزی های از پیش اعلام شده اعمال می شد و افراد اعتراض چندانی به وضعیت پیش آمد کرده نداشتند، در چند روز اخیر و با افزایش مدت زمان خاموشی ها، مشکلات و نگرانی های عمده ای مردم را به خود مشغول کرده است.

عده زیادی از کاربران در شبکه های اجتماعی با توجه به مصرف بالای برق ابزارهای ماینینگ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اشتیاق فراوان مردم به در اختیار داشتن این دارایی ها، به مصرف بالای برق به وسیله ابزارهای ماینینگ اشاره دارند.

البته که بلافاصله بعد از تایید چنین ارتباطی میان ارزهای دیجیتال و مصرف برق، برخی مسئولین این ارتباط را منکر شده و بیشتر بر گرمای هوا، استفاده روز افزون از وسایل سرمایشی و مشکلات مربوط به تامین انرژی در نیروگاه ها تاکید کردند. درواقع برخی مقامات مدعی هستند که مسئله تداوم خشکسالی و کاهش آب ذخیره سدها در کنار مسئله تامین سوخت نیروگاه ها معضلات عمده ای برای اعاده تولید سابق در پی داشته است. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 همه استان ها

امروزه کمبود برق از معضلات اساسی کشور است. همانطور که گفته بودیم علت خاموشی ها را می توان در موارد متعددی جستجو کرد کهاز حمله می توان به خشکسالی های مداوم، هوای گرم و ماینینگ ارزهای دیجیتال اشاره کرد. اما به نظر اساسی ترین مسئله به مصرف روزافزون و زیاد فرایند استخراج بیت کوین و رمزارزهاست.
البته معضل خاموشی های سراسری در سالیان به هیچ وجه مسئله عجیبی نبوده است و در فصل گرما انتظار اعمال خاموشی های را داشته ایم. اما آنچه تا بدین جا شگفت انگیز بوده است، اعمال خاموشی ها از اواخر اردیبهشت ماه و شدت گرفتن این فرایند از ابتدای تابستان است.

بنابر اعلام توانیر، متوسط دمای کشور در سال جاری برابر با 36 درجه بوده است و احتمال افزایش یک تا دو درجه ای دما نیز می رود و این به معنای فراروی مصرف برق کشور از میانگین و رکورد 62 هزار مگاواتی است.

مصرف 62 هزارمگاواتی برق در کشور، شکاف 6 هزارمگاواتی برق را در پی داشته و تراز تولید و مصرف را به هم زده است. همچنین سخنگوی صنعت برق از احتمال تشدید این شکاف نیز سخن به میان آورده است. غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه برنامه مدیریت اضطراری بار در بسیاری از کشورهای دنیا اعمال می شود گفت:

در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از 30 درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن 18 درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت. با توجه به این دغدغه جدی که پیش آمده، تنها با همکاری مردم می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

معاون هماهنگی توزیع توانیز و دبیر ستاد راهبری اوج بار با تاکید بر احتمالی بودن برنامه های مدیریت بار اعلام شده گفت در صورتی که مصرف مشترکین تراز عادی به همراه داشته باشد، برنامه های مدیریت بار اعمال نخواهد شد. او در توصیه های برای جلوگیری از اعمال خاموشی های ضروری گفت:

در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

او همچنین با قدردانی از همکاری مشترکین بخش کشاورزی و صنعتی در برنامه های مدیریت مصرف برق گفت:

همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد. در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و غیره به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

رخشانی مهر در توصیه هایی برای مدیریت مصرف برق می گوید:

تنها راهکار جلوگیری از اعمال برنامه های احتمالی مدیریت بار در شرایط فعلی، مدیریت صحیح مصرف توسط مشترکان است. در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت‌های 12 تا 18 رخ می‌دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین در صحبت های خود از کاهش بیش از 50 درصدی ذخیره آب سدها گفت که به معنای کاهش پتانسیل تولید برق نیروگاه های برق آبی است و از آنجا که احتمال ادامه خشکسالی ها منتفی نیست، باید ذخیره آب سدها به طور مدیریت شده مصرف شود. در ادامه برای اطلاع از جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. به علاوه، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد. برای دسترسی به فایل PDF تقسیم بندی ناحیه‌ها، اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 16 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 16 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 16 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 16 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 16 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 14 تیر 1400 برای استان قزوین را در ادامه می توانید بررسی کنید. برای دریافت فایل PDF خاموشی‌ های سمنان اینجا کلیک کنید.

برنامه قطع برق 16 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از 12 تا 17 تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود فایل PDF زمان بندی خاموشی‌های تهران اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 16 تیر 1400 همدان

اطلاعات خاموشی استان همدان نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 16 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

برنامه قطع برق 16 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق گلستان مراجعه کنید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 16 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 16 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است و شما می‌توانید در زیر آن را مشاهده نمایید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها

برنامه قطع برق 16 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 16 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم.

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 16 تیر 1400 مشهد

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 برای مشهد را در ادامه ببینید. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز شهرستان مشهد اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 16 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 16 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر