;
coinex

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 همه استان ها

با توجه به اهمیتی که جداول زمان بندی قطع برق در کشور دارند در این نوشتار به جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

تیر حالا لقب سومین ماهی را گرفته است که خاموشی های سراسری و برنامه ریزی در آن اعمال می شود. البته که حال، اعمال خاموشی ها با و بدون برنامه اعلام شده شدت گرفته است و این به طور خاص نشانگر اضافه شدن مشکل گرمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی به مسئله ماینینگ ارزهای دیجتال دارد که در کنار هم کمر شبکه توزیع برق را شکسته است!

مسئولین صنعت برق کشور اما با خونسری تمام از شکاف 6 تا 10 هزار مگاواتی میان تولید و نیاز به برق در کشور می گویند و در مورد راه حل این شرایط نیز ایده های نابی چون عدم استفاده از کولر یا تلویزیون را مطرح می کنند!

در وضعیت فعلی شرایط اما پیچیده تر از اواخر اردیبهشت یا خردادماه 1400 به نظر می رسد. اگر در طول خرداد به بررسی جداول زمان بندی خاموشی عادت کردیم و انتظار خاموشی های برنامه ریزی شده را داشتیم، حال و در اولین ماه تایستان 1400، اعمال خاموشی های برنامه ریزی نشده و اعلام نشده شدت گرفته است.

برخی گزارش ها از خاموشی های 6 تا 8 ساعت و چند نوبته در پایتخت و برخی کلان شهرها حکایت دارد. این شرایط موج جدیدی از انتقادات را متوجه مسئولین امر کرده است. کاربران شبکه های اجتماعی تاکید ویژه ای بر ارتباط میان فرایند استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین و مصرف بالای برق در کشور دارند و معتقدند مسئولین امر برای جلوگیری از کمبود برق باید بیش از هرچیز فعالیت این مراکز را چه مجاز و چه غیرمجاز متوقف کنند.

اگرچه بعضا برخی مسئولین شرکت های توزیع برق استانی در مصاحبه هایی کمتر شنیده شده به طور جدی این مسئله را تایید می کنند، اما مسئولین اصلی توانیر و مقامات بالارده صنعت برق در کنار برخی مسئولان در مجلس و دولت سعی در مسکوت گذاشتن بحث این ارتباط دارند و بیش از هرچیز، گرمای هوا و خشکسالی و مسئله سوخت نیروگاه ها و در مجموع تولید کمتر برق را مشکل اصلی در مسئله خاموشی ها عنوان می کنند.

البته که علت موضوع هر یک از این موارد که باشد و حتی اگر جمع همه این موارد باشد، راهکار اساسی طبعا نمی تواند عدم مصرف برق توسط مردم باشد و می توان ایده های دیگری برای این مشکل حالا حاد در نظر داشت. مشکلی که فارغ از خسارات مالی فراوان و برخی حواشی خبرساز، حالا جان بیماران بیمارستانی را نیز به خطر انداخته است.
در چند روز اخیر اعمال خاموشی های بدون برنامه و چند نوبته و درواقع مازاد بر خاموشی های اعلام شده، بار دیگر مشکلات و البته نگرانی های زیادی در پی داشته است. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 همه استان ها

این روزها طبیعتا اصلی ترین معضل مشترک همه مردم مسئله اعمال خاموشی های چند ساعته است. همانطور که پیش از این نیز گفتیم، علت خاموشی ها را در اظهارات رسمی یا نظرات کاربران عمومی و در علل گوناگونی از ارزهای دیجیتال گرفته تا گرمای هوا و سوخت نیروگاه ها می توان بررسی کرد.

البته که مسئله خاموشی ها به هیچ وجه موضوع غریبی نیست و در سالیان اخیر و همواره متناسب با آغاز فصل گرما انتظار اعمال خاموشی ها را داشته و داریم. اما بیش از هرچیز، اعمال خاموشی ها از اواخر اردیبهشت ماه و حالا و خاموشی های چند نوبته است که نگرانی و بعضا عصبانیت مشترکین و عموم مردم را در پی داشته است.

با اعلام توانیر، متوسط دمای ایران در تابستان جاری برابر با 36 درجه است و البته انتظار فراروی آن تا 38 درجه نیز می رود و این به معنای شکسته شدن رکورد مصرف برق کشور در 62 هزار مگاوات است. در همین رابطه غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به اینکه برنامه مدیریت اضطراری بار در عموم کشورهای دنیا اعمال می شود گفت:

در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از 30 درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن 18 درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت. با توجه به این دغدغه جدی که پیش آمده، تنها با همکاری مردم می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

دبیر ستاد راهبری اوج بار البته با اشاره بر احتمالی بودن برنامه های مدیریت بار اعلام شده گفت در صورتی که مصرف مشترکین تراز عادی به همراه داشته باشد، برنامه های مدیریت بار اعمال نخواهد شد. او در توصیه های برای جلوگیری از اعمال خاموشی های ضروری گفت:

در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

او همچنین با قدردانی از همکاری مشترکین بخش کشاورزی و صنعتی در برنامه های مدیریت مصرف برق گفت:

همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد. در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و غیره به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

رخشانی مهر در توصیه هایی برای مدیریت مصرف برق می گوید:

تنها راهکار جلوگیری از اعمال برنامه های احتمالی مدیریت بار در شرایط فعلی، مدیریت صحیح مصرف توسط مشترکان است. در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت‌های 12 تا 18 رخ می‌دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق کشور همچنین در صحبت های خود از کاهش بیش از 50 درصدی ذخیره آب سدها گفت که به معنای کاهش پتانسیل تولید برق نیروگاه های برق آبی است و از آنجا که احتمال ادامه خشکسالی ها منتفی نیست، باید ذخیره آب سدها به طور مدیریت شده مصرف شود. در ادامه برای اطلاع از جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. به علاوه، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد. برای دسترسی به فایل PDF تقسیم بندی ناحیه‌ها، اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 17 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 17 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 17 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 17 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 17 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 17 تیر 1400 برای استان قزوین را در ادامه می توانید بررسی کنید. برای دریافت فایل PDF خاموشی‌ های سمنان اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 17 تیر 1400 نیز رسما منتشر شد. اطلاعات بیشتر در این باره را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

برنامه قطع برق 17 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از 12 تا 17 تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. برای دانلود فایل PDF زمان بندی خاموشی‌های تهران اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 17 تیر 1400 همدان

اطلاعات خاموشی استان همدان نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 17 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

برنامه قطع برق 17 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق گلستان مراجعه کنید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 17 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 17 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است و شما می‌توانید در زیر آن را مشاهده نمایید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها

برنامه قطع برق 17 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 17 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم.

زمان بندی قطع برق ایلام 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 17 تیر 1400 مشهد

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 برای مشهد را در ادامه ببینید. برای دانلود برنامه خاموشی های امروز شهرستان مشهد اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 17 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 17 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر