;
coinex

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024 برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و ورود به این بازار را دارند ضروری است.

ارزهای دیجیتال، از بیت کوین، اتریوم، تتر و ریپل گرفته تا میم‌کوین‌ها و شت‌های مختلف و متعدد، در سالیان گذشته و با توجه به رشد ناگهانی بازار ارزهای دیجیتال ارزش خاصی یافته‌اند و این مسئله نظر افراد و سرمایه‌گذاران بسیاری را به بازار ارزهای دیجیتال جلب کرده است.

گرچه ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بالاست و نباید هیچ فرد ناآگاهی که شناختی از این بازار ندارد را به سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال تشویق کرد، ولی هنوز هم افراد زیادی به دنبال خرید ارزهای دیجیتال هستند.

با این اوصاف و با هدف پاسخ به نیاز مخاطبان، در این مطلب ما فهرستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024 را آماده کرده‌ایم. البته بار دیگر و پیش از ادامه مطلب تاکید می‌کنیم که ریسک‌ها و نوسانات بازار کریپتو بسیار شدید است و در نتیجه توصیه می‌کنیم حتما با تحقیق و مطالعه کافی وارد این بازار شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها برای هر فردی با هر میزان از سرمایه می‌تواند با توجه به تحلیل‌های مختلف بازار و شرایط متغیری که وجود دارد متفاوت باشد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

فضای بازار کریپتو بسیار پرنوسان و بی‌ثبات است و از همین رو، تهیه فهرستی از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری کار ساده‌ای نیست و از طرفی بسته به تغییرات موقت و نوسانات بازار در شرایط مختلف، این فهرست می‌تواند متفاوت و متغیر باشد. با این وجود، شماری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که فهرست آینده دارترین ارزهای دیجیتال به قرار زیر است.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین نخستین و از پرسود ترین ارزهای دیجیتال است که می‌توان آن را در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت جای داد.

نخستین ارز دیجیتال و مهمترین ارز فعلی بازار در سال 2009 کار خود را با یک بنیانگذار ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو آغاز کرد که هیچکس هویت واقعی او را نمی‌داند یا تصویری از او ندارد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

این ارز دیجیتال از همان زمان یعنی سال 2009 تا امروز روند مثبتی داشته و در حال حاضر که بازار کریپتو به گستردگی و تنوع فعلی رسیده است، با داشتن ارزش بازاری به بزرگی 525.3 میلیارد دلار، 46 درصد از سهم بازار را در اختیار گرفته است.

گرچه در سال 2022 قیمت بیت کوین هم ریزش قابل توجهی ثبت کرد، اما این سبب نشده تا کسی بیت کوین را از لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری خارج کند چراکه این رمزارز در حال حاضر مقبولیت به مراتب بیشتری نسبت به دیگر پروژه‌ای کریپتو در سراسر دنیا یافته و می‌توان از آن به عنوان یک روش پرداخت امن استفاده کرد. همین مسئله سبب شده تا دولت‌ها، نهادها، شرکت‌ها و حتی اشخاص عادی از بیت‌کوین استفاده کنند.

اتریوم (ETH)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

اتریوم به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید ، دومین ارز بزرگ بازار کریپتو به شمار می‌رود و در آخرین بررسی ما، ارزش بازار آن 224.4 میلیارد دلار است. اتریوم در واقع یک پلتفرم کاربردی در بستر بلاکچین است که در حال حاضر از توکن‌های متعددی میزبانی می‌کند و ارز این شبکه بزرگ، اتر است نه اتریوم اما در عرف عمومی آن را با نام اتریوم می‌شناسند.

از آنجایی که اتریوم بعد از بیت کوین در بسیاری از شاخصه‌ها از جمله ارزش بازار و حجم و معاملات، بزرگترین ارز بازار محسوب می‌شود، خرید و فروش آن برای کسب سود گزینه مناسبی به نظر می‌رسد و همین مسئله آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت بدل کرده است.

بیت کوین کش (BCH)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

بیت کوین کش هم از جمله ارزهای ارزشمند و از جمله بهترین ارزها برای سرمایه گذاری بعد از بیت کوین و اتریوم است. این ارز دیجیتالی در واقع هاردفورکی مستقل از بیت کوین به شمار می‌رود که کار خود را از سال 2017 آغاز کرده و در حال حاضر در وبسایت کوین مارکت کپ در رده 28ام بازار جای گرفته است.

توسعه‌دهندگان بیت کوین در سال 2017 بر سر سایز بلاک‌های شبکه بیت‌کوین به مشکل خوردند و این مسئله سبب شد تا گروهی که به افزایش ظرفیت بلاک‌ها معتقد بودند، بلاکچین بیت کوین کش را پایه گذاری کنند. این افراد در واقع در تلاش برای بهبود کارایی بیت کوین در تراکنش‌ها نسبت به توسعه بیت کوین کش اقدام کردند و ظرفیت هر بلاک را از 1 مگابایت در بیت کوین اصلی به 8 مگابایت در نسخه مدنظر خود رساندند.

بیت کوین کش در نخستین روزهای معرفی، ارزش 200 دلاری به ازای هر کوین داشت اما به مرور زمان تحت تاثیر نوسانات بازار قرار گرفته است. با این وجود همچنان شاید بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری باشد.

بشیتر بخوانید:

پیش بینی قیمت اتریوم 2024

پیش بینی قیمت دوج کوین 2024

ترون (TRX)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

از دیجیتال ترون با نماد TRX یک سیستم عامل مبتنی بر بلاکچین به شمار می‌رود که هدف خود را بهینه‌سازی این تکنولوژی برای استفاده روزمره عنوان کرده است. در شرایطی که بیت کوین از 6 تراکنش در هر ثانیه پشتیبانی می‌کند و این عدد برای اتریوم 25 تراکنش در ثانیه است، ترون می‌تواند از 2000 تراکنش بر ثانیه پشتیبانی کند و این مسئله آن را به یک ارز مناسب برای استفاده روزمره و یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت بدل می‌کند.

ترون هم به مانند اتر می‌کوشد تا یک پلتفرم جامع برای ارائه خدمات مختلف باشد. در سال 2018 این پلتفرم سرویس اشتراک فایل بیت تورنت را راه‌اندازی کرد که برای پلتفرم ترون گام بزرگی محسوب می‌شد. اساسا شبکه ترون میزبان خوبی برای برنامه‌های غیرمتمرکز و انواع رمزارزها است و به همین دلیل یکی از مهمترین شبکه‌های رمزارز تتر بر مبنای ترون توسعه یافته است.

کاردانو (ADA)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از آینده دارترین ارزهای دیجیتال ارز کاردانو محسوب می‌شود که از جمله بزرگترین پلتفرم‌های بلاکچین با الگوریتم اثبات سهام محسوب می‌شود. طراحان کاردانو مدعی هستند که برای ایجاد فضایی برای افراد مبتکر و خلاق تلاش می‌کنند تا به آن‌ها امکان دهند دنیایی بهتر بسازند. ایده اصلی کاردانو در واقع توزیع مجدد قدرت از نهادها و ساختاری متمرکز به سمت مردم است تا شاهد یک جامعه شفاف، ایده‌آل و شاید به تعبیری، جامعه‌ای بلاکچینی باشیم.

طراحان کاردانو حتی بر این باورند که تا امروز هم بخشی از ایده‌شان را عملی کرده‌اند و برای مثال می‌توان به کمک کاردانو به شرکت‌های کشاورزی برای ردگیری محصولات، کمک به خرده‌فروشی‌ها برای تشخیص اجناس تقلبی و امکان رمزگذاری مدرک تحصیلی در کاردانو برای جلوگیری از جعل آن اشاره کرد که همگی به رشد این پلتفرم کمک زیادی کرد‌ه‌اند.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین هک ها و کلاهبرداری های کریپتو در سال 2023

بهترین توکن های NFT در سال 2023

پولکادات (DOT)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت از دیجیتالی پولکادات محسوب می‌شود. این پلتفرم در واقع یک پروتکل چند لایه بلاکچینی و متن باز است که انتقال رمزارز یا هر داده دیگری را ساده‌تر می‌کند. در نتیجه این موضوع شمار زیادی از بلاکچین‌ها می‌توانند بر بستر این پروتکل همکاری کنند و همین مسئله سبب شده تا پولکادات را به درستی اینترنت بلاکچین‌ها لقب بدهند.

پولکادات به عنوان یکی از پرسود ترین ارزهای دیجیتال قصد دارد یکی از اساسی‌ترین مشکلات بلاکچین‌ها یعنی معضل برقراری ارتباط بین آن‌ها را حل کند. این مسئله در کنار مقیاس‌پذیری بالا و امکان ارتقای شبکه پولکادات بدون انجام هاردفورک سبب شده تا این رمزارز از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید باشد.

لایت کوین (LTC)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز لایت کوین که در سال 2011 معرفی شد دیگر موردی است که در فهرست آینده دارترین ارزهای دیجیتال جای می‌گیرد. توسعه‌دهندگان لایت کوین که آن را زمانی عرضه کردند که خبری از این پرشمار ارزهای امروزی نبود، مدعی بودند که سرعت تراکنش‌های لایت کوین 4 برابر سریعتر از بیت کوین است، با این وجود لایت کوین هیچگاه نتوانست موفقیت‌های بیت کوین را تکرار کند. البته این به معنای بی‌ارزش بودن لایت کوین نیست و همانطور که در ابتدا نیز گفتیم این ارز در شمار ارزهای آینده‌دار بازار محسوب می‌شود.

در سال 2017 لایت کوین به اولین ارز دیجیتالی بدل شد که با موفقیت یک تراکش در شبکه لایتنینگ انجام می‌دهد. شبکه لایتنینگ در واقع برای کاهش سرعت انجام تراکنش‌ها با بیت کوین، لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال ایجاد شده و سبب می‌شود تا تراکنش‌ها در این پلتفرم‌ها از رقبایی چون ویزا سریعتر انجام شود.

در صورتی که لایت کوین در آینده بتواند به طور کامل از مزایای شبکه لایتنینگ استفاده کند به احتمال زیاد به ارزش بازار بالایی دست خواهد یافت. البته فراموش نکنید که لایت کوین به دلایلی از نظر قیمتی پیوستگی خاصی با وضعیت و نوسانات بیت کوین دارد و هر نوسانی در قیمت بیت کوین بر قیمت لایت کوین نیز موثر است.

بایننس کوین (BNB)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

بایننس کوین که در واقع رمزارز ارائه شده توسط صرافی بزرگ بایننس است، گرچه با هدف تسهیل مبادلات در این صرافی ایجاد شده بود اما به مرور خود به یکی از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری بدل شد و سرمایه‌گذاران اتریوم و بیت کوین امروزه محض تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری خود، مقادیری از آن را هولد می‌کنند.

پشتوانه قدرتمند بایننس کوین و سابقه خوب صرافی بایننس سبب شده تا ارز دیجیتال بایننس کوین به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و حتی کوتاه مدت بدل شود.

مزایای بایننس کوین که این روزها توکن اصلی کار در صرافی بایننس است در کنار تخفیفی که بایننس برای کارمزد تراکنش‌های انجام شده با بایننس کوین در نظر گرفته سبب شده تا BNB به یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ارزهای بازار بدل شود و ارزش بالایی داشته باشد.

استلار (XLM)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتالی استلار می‌تواند لقب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را از آن خود کند. این رمزارز یکی امیدوارکننده‌ترین پروژه‌های حوزه دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز محسوب می‌شود و در ماه‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

توسعه‌دهندگان استلار، هدف از عرضه این ارز را یکپارچه کردن سیستم‌های سنتی بانکی و فعالیت در کنار آن‌ها عنوان کرده‌اند و این مسئله در صورت پذیرش استلار توسط سیستم‌های سنتی می‌تواند نویدبخش یک آینده درخشان برای این ارز باشد.

اخیرا نهاد توسعه‌دهنده استلار یک قرارداد 750 هزار دلاری نیز با یک شرکت فناوری اطلاعات نیجریه‌ای امضا کرده تا مردم این کشور بتوانند به پلتفرمی برای پرداخت‌های فرامرزی دسترسی داشته باشند. استلار پیش از این هم با دولت اوکراین برای توسعه یک ارز دیجیتال ملی توافق کرده بود. همه این موارد نشان می‌دهد که استلار می‌تواند یکی از آینده دارترین ارزهای دیجیتال بازار باشد.

دوج کوین (DOGE)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

دوج کوین هم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می‌شود. البته که دوج کوین را برخی یک میم کوین یا صرفا شت کوینی متاثر از بازی‌های ایلان ماسک می‌دانند اما دوج کوین اگر هم شت کوین باشد از بهترین شت کوین ها محسوب می‌شود.

دوج کوین که در واقع بر اساس یک شوخی توسعه داده شد، حالا به لطف ایلان ماسک به یکی از ارزهای پرطرفدار اما پرحاشیه بازار بدل شده است. ایجاد دوج کوین داستان جالبی دارد و دو مهندس نرم‌افزار یعنی بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال 2013 با الهام از تصویر یک سگ ژاپنی از نژاد شیبا اینو که به خاطر حالت خاص چهره خود در فضای مجازی وایرال شده بود، این کوین را ساختند.

همین شوخی گرفتن همه چیز و ورود ایلان ماسک به ماجرا سبب شد تا ورث برای دوج کوین که هیچ هدف و برنامه خاصی نداشت و صرفا بر اساس یک شوخی ایجاد شده بود کاملا برگردد. ماسک چندین بار و به دلایلی نامشخص حمایت خود از دوج کوین را اعلام کرد و این مسئله پامپ‌های شگفت‌انگیزی برای این رمزارز به دنبال داشت.

این مسئله به مرور سبب شد تا به قابلیت‌های دوج کوین به عنوان یک ارز دیجیتال توجه شود و امروزه از این رمزارز برای حمایت از فعالیت‌های تولیدکنندگان محتوا در اینترنت استفاده می‌شود. برخی شرکت‌ها نیز به دلایلی تبلیغاتی خبر از دریافت این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت داده‌اند.

البته که نباید فراموش کنید که همانطور که دوج کوین بعضا با رشدهای شگفت‌انگیزش به یکی پرسود ترین ارزهای دیجیتال بدل شده است، بارها سقوط قیمت هم داشته و به سادگی و با چند توییت یا واکنش منفی برخی چهره‌های سرشناس از عرش به فرش افتاده است و این می‌تواند انتخاب آن به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را دشوار کند.

اصلی‌ترین دلیل این حجم از نوسانات نیز به همان منشا بی‌هدف و بی‌معنای این ارز دیجیتال مربوط است. پس توصیه می‌شود اگر هم قصد سرمایه‌گذاری روی دوج کوین داشتید تنها بخش کوچکی از سرمایه خود را به این رمزارز اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید:

تبدیل آثار هنری به NFT ؛ چگونه کارهای هنری خود را NFT کنیم؟

اتریوم در سال 2023

ریپل (XRP)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

ریپل یکی از پرحاشیه‌ترین و در عین حال آینده دارترین ارزهای دیجیتال است که از نظر ارزش بازار در حال حاضر جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. ایده ریپل با دیگر ارزهای دیجیتال کمی متفاوت است و این رمزارز می‌خواهد با کمک بانک‌های مختلفی در سراسر دنیا، امکان انتقال آنی، مستقیم و فرامرزی پول را فراهم کند. با این تعریف، کاربران اصلی ریپل نهایتا بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ خواهند بود.

ریپل از زمان عرضه خود چندین پروژه همکاری با برخی از بزرگترین بانک‌های آمریکا داشته و برخی سازمان‌های مالی دیگر نیز برای افزایش سرعت فعالیت‌های خود از پروتکل آن استفاده کرده‌اند. این مسئله سبب شده تا ریپل همیشه به عنوان یکی از آینده‌دارترین ارزهای بازار قلمداد شود.

البته فراموش نکنید که با وجود تمام امیدی که به ریپل وجود دارد، این ارز در حال حاضر درگیر یک دعوای حقوقی بزرگ و موثر است که می‌تواند در سرنوشت آن موثر باشد. واقعیت این است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مدتی است که از ریپل شکایت کرده و مدعی است که ریپل باید به عنوان یک اوراق بهادار شناسایی شود و از این کمسیون مجوز بگیرد. این مسئله در صورتی که با پیروزی کمیسیون به پایان  برسد سرنوشت ریپل را متحول می‌کند.

اساسا هم از زمان درگیری ریپل در دادگاه، کمی شاهد افت قیمت این ارز که زمانی از پرسود ترین ارزهای دیجیتال بود، بوده‌ایم، اما حالا این ارز بعد از چند پیروزی در دادگاه توانسته کمی به دوران اوج خود بازگردد. انتظار می‌رود ریپل در آینده رشد بیشتری هم داشته باشد، پس می‌توانید روی آن به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت حساب باز کنید.

یونی سواپ (UNI)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

یونی سواپ به عنوان یکی دیگر از ارزهای غیرمتمرکز بازار اخیرا رشد قابل توجهی داشته است. با وجود اینکه پروژه یونی سواپ در سال 2018 میلادی معرفی شد اما ارز دیجیتال آن تازه اواخر سال 2021 عرضه و وارد بازار شد.

یونی سواپ در واقع یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین اتریوم محسوب می‌شود که به کاربران خود برای سهولت ترید ارزها و توکن‌های مختلف کمک می‌کند.

ارز یونی سواپ البته با وجود تمام امیدی که به موفقیت آینده آن وجود دارد، همان مشکل پولکادات رادارد و به بیان بهتر، نوظهور بودن ارز و صرافی آن سبب شده که نتوان هدف قیمتی مشخصی برایش تعیین کرده اطلاع از قیمت آن در آینده کار دشواری است.

البته که با تمام این اوصاف همچنان کارشناسان کریپتو اهداف قیمتی بسیار خوبی برای این ارز متصورند که در صورت محقق شدن می‌تواند آن را به یکی از پرسود ترین ارزهای دیجیتال بدل کند.

چین لینک (LINK)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

در سالیان اخیر پروژه رمزارز چین لینک نیز از جمله موفق‌ترین و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت قلمداد می‌شود. این پلتفرم قرار است قراردادهای هوشمند را به شکل غیرمتمرکز به داده‌های دنیای واقعی وصل کنید. چین لینک در واقع قرار است زیرساخت مناسبی برای بخش آینده‌دار امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای فراهم کند.

این پروزه از زمان راه‌اندازی خود در سال 2017 تا امروز رشد زیادی داشته و قیمت توکن آن از 0.11 دلار به بیش 27 دلار هم رسید اما این روزها قیمت آن 15 دلار است.

پیشگامی پروتکل چین لینک مزیت رقابتی خوبی برای آن فراهم کرده و این ارز که حالا با بیش از 1000 پروژه مختلف همکاری دارد این روزها به عنوان یکی از پیشروترین شبکه‌های اوراکل شناخته می‌شود.

با توجه به گرایش شدیدی که در بازار به حوزه دیفای و صنعت بلاکچین وجود دارد، نیاز شدیدی به داده‌های به‌روز و مطمئن وجود دارد و این مسئله نقش چین لینک را برجسته‌تر می‌کند.  با توجه به نقش محوری چین لینک در دیفای باید گفت که این پلتفرم یکی از امیدوارکننده‌ترین ارزها برای آینده است.

سولانا (SOL)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

سولانا در حال حاضر یکی از بهترین و امیدوارکننده‌ترین شبکه‌های بلاکچین در سراسر دنیا است. سولانا با توان پردازش هزاران تراکنش در ثانیه حالا به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در بلند مدت قلمداد می‌شود. البته که شبکه سولانا در سالیان گذشته به دلیل برخی مشکلات فنی موقتا متوقف شد و حتی یکی از حامیان بزرگ و مهم آن یعنی صرافی FTX با مسئله ورشکستگی مواجه شد که تاثیر بدی بر رشد این ارز داشت.

سولانا اما با تمام این مسائل به رشد خود ادامه داده و حتی یک گوشی هوشمند مبتنی بر وب 3 معرفی کرده است. از طرفی سولانا همین چند روز پیش و در جریان رالی صعودی بازار کریپتو، با رشد شگفت‌انگیزی که داشت به یکی از موفق‌ترین و پرسود ترین ارزهای دیجیتال بدل شد.

سولانا اساسا از آن دست پروژه‌هایی است که برنامه‌های واضح، واقع‌بینانه و روشنی دارد و سولانا فاندیشن به عنوان نهاد توسعه‌دهنده آن همواره در حال بروزرسانی شبکه آن است.

همه این مسائل و مقاومت سولانا در برابر بحران‌ها سبب شده تا این روزها کارشناسان به سولانا امید بسیاری داشته باشند. این رمزارز همچنین در بازار توکن‌های غیرمثلی نیز حضور فعالی دارد و سهم بزرگی از بازار دارد.

پالیگان (MATIC)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

پالیگان به عنوان یکی از آینده دارترین ارزهای دیجیتال به عنوان یک راهکار نوآورانه لایه دوم و با هدف افزایش سرعت و مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم عرضه شده است. این پلتفرم برای ارائه تراکنش‌های امن و سریع و کاهش بار شبکه اصلی اتریوم معرفی شده است.

در مجموع کارشناسان بازار آینده پلتفرم پالیگان و توکن آن ماتیک را امیدوارکننده قلمداد می‌کنند و پشتیبانی آن از قابلیت همکاری میان‌زنجیره‌ای سبب شده تا یک تجربه کاربری یکپارچه و مناسب فراهم کند.

توسعه‌دهندگان پالیگان با هدف ارتقای قابلیت‌های این شبکه به طور مداوم روی آن کار می‌کنند و نوآوری‌های جالبی هم عرضه می‌کنند. از دیگر مزایای این پروژه رودمپ و وایت پیپر روشن و واضحی است که آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بدل کرده است.

پالیگان همچنین به بازخوردهای جامعه کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و می‌کوشد نیازهای آن را پاسخ دهد. این مسئله سبب شده تا کاربران پالیگان نوعی حس مالکیت اشتراکی داشته باشند و از این نظر نیز پالیگان ارزی پیشرو محسوب می‌شود.

از نشانه‌های موفقیت پالیگان نیز همین بس که گوگل کلود به یکی از اعتبارسنج‌های شبکه پالیگان بدل شده است و این حاکی از پذیرش بیشتر این پلتفرم و حرکت آن به سمت بدل شدن به یکی از ارزهای کلیدی بازار است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی دوج کوین در سال 2023

پیش بینی کاردانو در سال 2023

آوالانچ (AVAX)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

ارز دیجیتال آوالانچ که با نام آواکس نیز شناخته می‌شود هدف خود را بهبود مقیاس‌پذیری بدون فدا کردن خاصیت عدم تمرکز اعلام کرده و این دقیقا روندی معکوس آن چیزی است که برخی بلاکچین‌ها مانند بایننس در پیش گرفته‌اند. شبکه اصلی آوالانچ در واقع از سه بلاکچین با نام‌هایX-Chain ،C-Chain و P-Chain تشکیل شده است و ساختار متفاوتی با دیگر پروژه‌های ارز دیجیتال دارد. همین مسئله از اصلی‌ترین دلایل بدل شدن آوالانچ به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در بلند مدت و اقبال فراوان به آن است.

هر یک از این سه بلاکچین عملکرد متفاوتی دارد. برای مثال X-Chain  که برای مدیریت دارایی‌ها کاربرد دارد از پروتکل اجماع آوالانچ استفاده می‌کند. از طرف دیگر، C-Chain جهت ساخت و طراحی قراردادهای هوشمند کاربرد دارد و برای هماهنگ کردن ولیدیتورها کاربرد دارد.

نحوه کار پروتکل اجماع آوالانچ نیز اینطور است که تمامی نودها را به طور موازی و همزمان با هم مشغول نگه‌میدارد و این مسئله سبب می‌شود که هریک از آن‌ها قادر به بررسی تاییدیه‌های دیگر گره‌ها باشند. بعد از اینکه به طور تصادفی یک نمونه‌گیری انجام شود، تراکنش نهایی ثبت می‌شود.

شاید این فرایند کمی پیچیده و زمان‌بر به نظر برسد اما باید بدانید که مقیاس‌پذیری پلتفرم آوالانچ بی‌نظیر است و می‌تواند در هر ثانیه بیش از 6 هزار تراکنش را پردازش کند.

فایل کوین (FIL)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

فایل کوین از جمله پرسود ترین ارزهای دیجیتال در آینده خواهد بود که هدف خود را ایجاد تحولی شگرف در وضعیت فعلی وب اعلام کرده است که با سرورهای شرکت‌های ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی کنترل می‌شود.

فایل کوین به عنوان یکی از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری یک پروتکل ذخیره‌سازی غیرمتمرکز اطلاعات است که با آندر هر نقطه‌ای از دنیا می‌توانید به فضای ذخیره‌سازی بزرگی بدون نیاز به هارد دیسک دسترسی داشته باشید. شما همچنین می‌توانید با فایل کوین این فضای ذخیره‌سازی را اجاره دهید و در عوض اجاره دریافت کنید.

در واقع این موضوع انحصار مدیریت فضاهای ذخیره‌سازی را از دست شرکت‌های بزرگ خارج می‌کند و از طرفی امنیت بیشتری هم نسبت به روش‌های سنتی ذخیره اطلاعات دارد. فایل کوین برای اطمینان بیشتر کاربران اعلام کرده که فایل‌های مشتریان به چند بخش تقسیم می‌شود و هر یک در بخشی از شبکه غیرمتمرکز فایل کوین نگهداری می‌شود تا هیچ نگرانی امنیتی در میان نباشد.

مزیت مهم دیگر فایل کوین مسئله کاهش هزینه‌ها است و این آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت بدل می‌کند. اجازه دهید مقایسه کنید. برای مثال شما برای استفاده از خدمات سرویس ابری آمازون اس 3 که در حال حاضر یکی از مهمترین پلتفرم‌های ذخیره‌سازی ابری محسوب می‌شود بایستی در ازای هر ترابایت فضایی که اشغال می‌کنید ماهانه تا 25 دلار پرداخت کنید، فایل کوین اما این هزینه را با همین شرایط به 2 دلار در ماه کاهش می‌دهد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که آینده صنعت ذخیره‌سازی ابری متعلق به سرویس‌های غیرمتمرکز بلاکچینی است و گرچه پروژ‌ه‌های دیگری چون سیا کوین نیز در این زمینه فعال هستند، اما فایل کوین است که در این مورد پیشتاز محسوب می‌شود.

مونرو (XMR)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

مونرو نیز از جمله بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024 شناخته می‌شود که یک ارز خصوصی و بسیار ایمن و البته با امکان پنهان‌سازی سابقه تراکنش‌ها است. همین مسئله سبب شده تا مونرو به ارز کاربردی و محبوب تروریست‌ها و کشورهای تحریم‌شده بدل شود.

البته این مسئله تاثیری بر مونرو ندارد و صرفا باعث شده تا حجم تراکنش‌های مونرو بالاتر برود و احتمال پیشرفت آن بیشتر باشد. این ارز دیجیتالی در سال 2014 معرفی شد و به محبوبیت زیادی در بازار کریپتو رسید. توسعه مونرو کاملا بر اساس هدایا و تصمیمات جامعه است و در نتیجه مونرو طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مونرو تمرکز زیادی بر تمرکززدایی و مقیاس‌پذیری بالا دارد و به لطف تکنیکی به نام امضای حلقه (Ring Signatures)، حریم خصوصی بسیار قدرتمندی را تضمین می‌کند. همین مکانیزم است که سبب شده مونرو به ارز محبوب فعالیت‌های مجرمانه بدل شود.

در شرایطی که دولت‌ها هر روزه فشار بیشتری برای نظارت بر حوزه کریپتو وارد می‌کنند، ارزش پرایوسی کوین‌ها که پرچمدار آن‌ها مونرو است به مراتب بیشتر می‌شود. همین مسئله سبب شده تا ارزش این ارز به مراتب بیشتر شود.

جالب است بدانید که با وجود تمام ابزارهای ردیابی تراکنش‌ها که حتی سبب می‌شود تراکنش‌های بیت کوین قابل پیگیری باشد، مونرو هنوز قابل ردیابی نیست.

دش (Dash)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

در قیاس با دیگر مواردی که در چند مورد قبلی این فهرست به عنوان بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت معرفی کردیم، ارز دش یکی ارز نسبتا قدیمی و شناخته‌شده محسوب می‌شود که در سال 2014 به عنوان یک بلامچین منبع باز با ارز دیجیتال متمرکز بر شبکه پرداخت جهانی با ماهیت غیرمتمرکز معرفی شد. بنابر توضیحاتی که توسعه‌دهندگان دش در وایت پیپر این ارز ارائه کرده‌اند، هدف نهایی دش بهبود عملکرد بیت کوین به عنوان یک وسیله ارائه حریم خصوصی بالاتر و در عین حال تراکنش‌های سریعتر است.

جالب است بدانید نام دش هم ترکیبی از دو کلمه پول دیجیتال (Digital Cash) است که به عنوان هرفورک مستقل از لایت کوین توسعه یافته است و بهبودهای به مراتب زیادی نسبت به لایت کوین و بیت کوین دریافت کرده است.

نام دش (Dash) با ادغام دو کلمه اصطلاح پول دیجیتال (Digital Cash) انتخاب شد. جالب است بدانید در اولین ماه سال 2014، کریپتوکارنسی نام برده به عنوان یک هارد فورک از لایت کوین (که خود یک هارد فورک بیت کوین است) متولد شد، اما سازنده بهبودهای زیادی روی آن انجام داد و در این راستا تمرکز ویژه‌ای روی بحث حفظ حریم خصوصی کرد.

کازماس (ATOM)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

ارز دیجیتال کازماس یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های کریپتو است که می‌توان آن را از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در سال 2024 قلمداد کرد. کازماس به بلاکچین‌های مستقل این امکان را می‌دهد تا دارایی‌ها را از طریق این شبکه جابجا کنند و با هم در ارتباط باشند. کازماس همچنین در قیاس با دیگر شبکه‌های رقیب اثر کربنی کمتری دارد و از این نظر به یکی از سازگارترین ارزهای دیجیتال با محیط زیست بدل شده است.

توسعه‌دهندگان کازماس که در اندیشه توسعه یک اکوسیستم جامع و غیرمتمرکز هستند همچنین وعده راه‌اندازی یک صرافی غیرمتمرکز مختص کازماس را داده‌اند و این مسئله، مزیت دوچندانی برای این شبکه به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی شیبا اینو در سال 2023

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2023

آربیتروم (ARB)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

پروژه آربیتروم از دیگر مواردی است که باید در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت جای گیرد. اساسا در موضوع شبکه‌های لایه 2، مهمترین و خطرناک‌ترین رقیب پالیگان که پیشتر آن را معرفی کردیم، پروژه آربیتروم است که وایت پیپر شفاف و بسیار جذابی دارد.

هدف از عرضه آربیتروم نیز مانند دیگر پروژه‌های لایه دوم کاهش زمان و کارمزد تراکنش‌ها است و این چیزی است که در شبکه مهم اتریوم به وضع آزاردهنده‌ای رسیده است.

با آربیتروم و پروژه‌های مانند آن، توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های و پروتکل‌های مدنظر خود کار ساده‌تر، سریعتر و ارزانتری پیش رو دارند.

آربیتروم برای دستیابی به مقیاس‌پذیری بالا از ترفندی به نام رو آپ آپتیمیستیک استفاده می‌کند که سبب شده در زمره آینده دارترین ارزهای دیجیتال جای گیرد.

اپتوس (APT)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

در حال حاضر پروژه‌های متعددی با هدف رفع ایرادات شبکه اتریوم معرفی شده‌اند که یکی از مهمترین آن‌ها پروژه سولانا است. همین مسئله سبب شده تا سولانا را قاتل اتریوم بخوانند.

با این وجود، اپتوس به نوعی سپر دفاعی برای اتریوم بدل شده و آن را قاتلِ قاتل اتریوم می‌دانند که در صورت رسیدن به اهداف تعیین شده در نقشه راه خود می‌تواند به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در بلند مدت بدل شود.

توسعه‌دهندگان اپتوس گروهی از مهندسان سابق شرکت بزرگ متا هستند که در این شرکت برای پروژه‌های بلاکچینی کار می‌کردند. البته که متا به دلیل مشکلاتی که به دلیل کار روی بلاکچین با آن مواجه شد و پای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را به میدان کشید اساسا قید پروژه‌های بلاکچینی خود را زد.

در نتیجه، تیم بلاکچین متا که سواد و تجربه زیادی در حوزه ارزهای دیجیتال داشتند راه مستقلی از متا پیش گرفتند و یک گروه به توسعه ارز اپتوس پرداخت و گروهی دیگر ارز سوئی را شکل داد که امروزه هر دو از جمله برترین ارزهای بازار هستند.

شاید بگویید چرا اپتوس قاتل سولانا است؟ برای این مهم باید به مقیاس‌پذیری بالای اپتوس اشاره کنیم. پیش از این به شما گفتیم که مزیت مهم سولانا، امکان انجام بیش از 65 هزار تراکنش در ثانیه است که سبب شده از محبوبترین شبکه‌های بلاکچینی باشد. این عدد اما برای اپتوس به بالای 100 هزار تراکنش رسیده و این یک مزیت بزرگ برای اپتوس محسوب می‌شود.

سوئی (SUI)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

در بخش قبلی گفتیم که تیم بلاکچین کمپانی بزرگ متا بعد از تعطیل شده پروژه‌های این شرکت به دو گروه تقسیم شدند و یکی ارز اپتوس و دیگری ارز سوئی را توسعه داد.

در سوئی که خود از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری در سال 2024 محسوب می‌شود نیز هدف کاهش زمان اجرای قراردادهای هوشمند است که در نهایت می‌تواند با برطرف کردن یکی از اساسی‌ترین ایرادات شبکه‌های بلاکچینی، در گسترش و همه‌گیر شدن استفاده از آن‌ها در میان عموم موثر باشد.

در پروژه سوئی از زبان برنامه‌نویسی سفارشی Move استفاده شده که همان زبان برنامه‌نویسی پروژه اپتوس است. این زبان البته توسط متا و مختص پروژه‌های بلاکچینی این شرکت توسعه یافت اما از آنجایی که متا بیخیال برنامه‌های خود شد، توسعه‌دهندگان بلاکچین متا از آن برای مقاصد خود استفاده کردند.

تزوس (XTZ)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

تزوس نیز از جمله بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است که یک شبکه بلاکچینی مبتنی بر اسمارت کانترکت و از لحاظ کارکرد تقریبا مشابه با اتریوم است. هدف تزوس البته ارائه زیرساختی به مراتب پیشرفته‌تر از اتریوم عنوان شده به طوری که در طول زمان بدون خط ایجاد هاردفورک‌های مستقل تکامل پیدا کند و این چیزی است که اتریوم و بیت کوین از آغاز درگیرش بودند.

مثلا می‌توان به مشئله هک شدن پلتفرم اتریومی DAO در سال 2016 اشاره کرد که گرچه در آن پلتفرم میزبان تقصیری نداشت اما ضربه بدی خورد و این مسئله منجر به ایجاد هاردفورک جدیدی از اتریوم به نام اتریوم کلاسیک شد.

اساسا همین مسئله عاملی بود که سبب شد اتریوم در نخستین سال‌های بالندگی و رشد خود و در شرایطی که آینده‌دارترین ارز بازار قلمداد می‌شد ضربه بدی بخورد. ضربه‌ای که این شبکه هنوز با عواقب آن دست و پنجه نرم می‌کند.

تزوس اما مدعی است که از این نظر وضعیت بهتری دارد و با یک زیرساخت حرفه‌ای و دقیق از چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند و هز معضلی را بدون ایجاد هاردفورک برطرف خواهد کرد. همین مسئله از اصلی‌ترین عوامل اقبال عمومی نسبت به تزوس و موفقیت آن در بازار است.

شبکه بلاکچینی تزوس را هولدرهای اختصاصی تزوس یعنی XTZ اداره می‌کنند و با داشتن این ارز می‌توانید در نظرسنجی‌هایی که برای تصمیم‌گیری درباره آینده اکوسیستم انجام می‌شود، شرکت کرده و نظر خود را اعلام کنید.

با این اوصاف مدعیات تزوس مبنی بر امن، قابل ارتقا و پایدار بودن تا حد زیادی قابل قبول است و این سبب می‌شود تا ارز رایج شبکه تزوس از آینده دارترین ارزهای بازار باشد.

بیشتر بخوانید:

آموزش کسب درآمد از متاورس

متاورس چیست و چگونه وارد Metaverse شویم؟

تون کوین (TON)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

جناب پاول دورف و شبکه اجتماعی پرطرفدارش تلگرام را از طرفداران مهم سیستم‌های مالی غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال می‌دانند. با این اوصاف عرضه یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت توسط تلگرام دور از انتظار نبود و دورف همین چندی پیش رسما از ارز تون کوین رونمایی کرد.

تون کوین از زمان عرضه در سال 2022 به یکی از برترین ارزهای بازار از نظر سرعت رشد مارکت کپ بدل شده و به سرعت به ارزش بازار میلیاردی رسید.

البته باید بدانید که تون کوین ارزی متعلق به تلگرام نیست که این شرکت مستقیما در توسعه آن نقشی داشته باشد بلکه تلگرام صرفا از تون کوین حمایت همه‌جانبه می‌کند. اساسا هم رشد شگرف تون کوین تا حد زیادی مدیون همین حمایت همه‌جانبه دورف و تلگرام است.

تلگرام پیش از تون کوین، پروژه بلاکچینی خود به نام گرام را توسعه می‌داد اما درگیری حقوقی با SEC سبب شد تا تلگرام هم مانند برخی دیگر از شرکت‌های بزرگ فناوری قید توسعه بلاکچین و ارز دیجیتال اختصاصی را بزند. اما طبیعتا دوروف کنجکاو بیخیال دنیای جذاب کریپتو نشد و در نتیجه تون کوین به عنوان ارزی برای فعالیت در تلگرام متولد شد.

تلگرام در آگوست 2021 مخزن گیت هاب و دامنه ton.org را به املیاننکو و ماکاسوف واگذار کرد تا کار توسعه ارز دیجیتال را پیگیری کنند. جالب است که برادر پاول دورف با نام نیکلای دورف نقش مهمی در خلق شبکه و ارز دیجیتالی تون کوین داشت.

توسعه‌دهندگان تون کوین مدعی هستند که این شبکه امکان پردازش میلیون‌ها تراکنش را در سریعترین زمان ممکن مهیا می‌کند و در عین حال امنیت و تمرکززدایی بالایی دارد.

الگوراند (ALGO)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در بلند مدت ارز الگوراند است. الگوراند نیز یک شبکه دیفای یا غیرمتمرکز است که هدف خود را افزایش سرعت تراکنش‌ها اعلام کرده و مدعی به‌صرفه‌بودن از نظر اقتصادی، توسعه‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالا است.

الگوراند به عنوان یکی از بهترین رمزارزها برای سرمایه گذاری می‌کوشد تا مشکلات مهم دیگر شبکه‌های بلاکچینی و در صدر آن‌ها سه مشکل امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی را در یک پروتکل اجماع قدرتمند و سریع رفع کند.

مسئله معضل سه‌گانه در واقع یکی از باگ‌ها و مشکلات مهم تمام شبکه‌های بلاکچینی است به طوری که به لحاظ منطقی و در عمل نمی‌توان به هر سه ویژگی امنیت، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی به طور همزمان دست یافت و تمرکز روی هر یک منجر به از دست رفتن یک یا دو مورد دیگر می‌شود.

با این اوصاف شاید بگویید الگوراند چگونه مدعی رفع این مسئله است؟ واقعیت این است که پروتکل اجتماع این شبکه اثبات سهام خالص (PPoS) است و با آن اثبات سهام که در پلتفرم‌های دیگری چون کاردانو استفاده می‌شود تفاوت‌هایی دارد. البته که این الگوریتم هم مستقیما از اثبات سهام مشتق شده اما ایده اصلی آن بر بهبود تحمل خطای بیزانس ضمن تامین امنیت و سرعت بالا متمرکز است این مسئله می‌تواند در صورت اجرای صحیح، الگوراند را به یکی از ارزشمندترین دارایی‌های موجود در بازار بدل کند.

آوه (AAVE)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارز دیجیتال آوه نیز از جمله مواردی است که در سالیان اخیر توانسته خود را به عنوان یکی از آینده‌دارترین ارزها نشان دهد و خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرده است. این ارز تنها اندک مدتی بعد از عرضه رسمی با جذب سرمایه و کاربران زیاد در شمار 100 ارز برتر بازار قرار گرفت.

نهاد توسعه‌دهنده آوه در سال 2017 و توسط فردی به نام استانی کولچوف در سوئیس تاسیس شد. کولچوف در دانشگاه هلسینکی در رشته حقوق آموزش دیده و در شرایطی که هنوز دانشجو بود آوه را راه‌اندازی کرد. شرکت او ابتدا ای‌تی‌اچ‌لند نام داشت و در عرضه اولیه سکه موفق به جمع‌آوری 16.2 میلیون دلار سرمایه اولیه شد و در این مدت 1 میلیارد واحد از ارز دیجیتال آوه که آن زمان هنوز نامش LEND بود عرضه کرد.

کارکرد آوه نسبتا متفاوت با دیگر موارد این فهرست است و این پلتفرم را به عنوان یک سیستم وام‌دهی غیرمتمرکز دیفای می‌شناسند که به کاربر امکان می‌دهد بدون واسطه وام بدهد، دریافت کند یا از سهام‌گذاری دارایی‌های خود کسب سود کند. آوه را می‌توان یک استخر وام‌دهی قلمداد کرد که کاربران شبکه آن می‌توانند ارزهای دیجیتال بسیاری از اتریوم و بت گرفته تا مانا را وام دهند یا وام بگیرند.

از دیگر جذابیت‌های آوه که آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بدل کرده اینکه امکان ارائه وام‌های فوری و دیگر شکل‌های اعطای اعتبار را نیز فراهم کرده است و کاربران می‌توانند انواع وجوه نقدی را در این شبکه سرمایه‌گذاری کنند.

آوه دو نوع توکن کلی صادر می‌کند. اول توکنی به نام ای توکنز  (aTokens) که برای وام‌دهندگان صادر می‌شد تا سود سپرده‌ها را دریافت کنند و دیگری توکن AAVE که توکن بومی شبکه آوه محسوب می‌شود و مزایایی نیز برای هولدرها دارد. در واقع وام‌گیرندگانی که از این توکن به عنوان وثیقه استفاده کنند مشمول تخفیف‌های خوبی در بحث کارمزد می‌شوند و می‌توانند مبالغ وام بیشتری وام بگیرند.

هارمونی (ONE)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

ارز دیجیتال هارمونی یک گزینه جذاب دیگر برای سرمایه‌گذاری است که به عنوان یکی از رقبای اتریوم شناخته می‌شود. توسعه‌دهندگان با استفاده از هارمونی می‌توانند جهت طراحی و توسعه انواع برنامه‌های غیرمتمرکز اقدام کنند.

هارمونی مدعی است که از طریق یک بلاکچین جدید و مبتنی بر شاردینگ که با یک الگوریتم اجماع خاص کار می‌کند توانسته مشکلات مهم اتریوم را برطرف کند. این سیستم با تمرکز خاصی بر سرعت تراکنش‌ها و قابلیت همکاری توسعه یافته است و با استفاده از آن توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود برنامه‌های غیرمتمرکزی بسازند که خود قادر به تبادل توکن‌های زنجیره‌ای هستند.

شاردینگ سبب می‌شود تا پروتکل شبکه هارمونی یک بلاکچین قدرتمند باشد و امنیت و مقیاس‌پذیری بسیار بالایی را برای هارمونی و کاربران آن تضمین می‌کند. هارمونی همچنین قابلیت‌هایی دارد که آن را به شبکه بسیار ایده‌آلی با کاربردهای بسیار در حوزه دیفای و توکن‌های غیرمثلی بدل کرده است.

زبان برنامه‌نیسی هارمونی مانند شبکه اتریوم زبان سالیدیتی و اتر دات جی اس است که البته وعده ارائه تراکنش‌هایی در دو ثانیه را می‌دهد. شما می‌توانید هارمونی را از صرافی‌های زیادی در داخل و خارج خریداری کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2024

تا اینجای کار بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در بلند مدت را معرفی کردیم، اما از اینجا به بعد قصد داریم بهترین ارزها برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت را به شما معرفی کنیم.

در این لیست کوشیده‌ایم ارزهای متنوع و مختلفی معرفی کنیم که تکرار موارد قبلی نباشند اما توجه داشته باشید که به دلیل خاصیت ذاتی بازار کریپتو و حساسیت آن به اخبار روز، اساسا نوسات ارزهای مرجع و ارزهایی که به عنوان بهترین‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت معرفی کردیم هم بسیار بالاست.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

با این اوصاف می‌توان گفت بیت کوین، اتریوم، کاردانو و حتی ترون از آینده دارترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نیز هستند و این مسئله کاملا به توانایی شما در نوسانگیری و کسب سود بستگی دارد.

با این وجود ما در ادامه این مطلب قصد داریم برخی از ارزهای کمتر شناخته شده را نیز برای آن دسته از تریدرهایی که از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت کسب سود می‌کنند معرفی کنیم. ارزهایی که در دسته ارزهای مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت قرار نمی‌گیرند و بعضا حتی شامل بهترین شت کوین ها نیز می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارزهای متاورس

بهترین خودروهای 2024

ایاس (EOS)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

ایاس از جمله آینده دارترین ارزهای دیجیتال است که اهداف قیمتی مناسب و آینده روشنی برای آن تصور می‌شود. این ارز دیجیتال با قابلیت‌هایی که دارد در حال حاضر یکی از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری است. ارز ایاس را شما به سادگی می‌توانید در صرافی‌های داخلی و خارجی تهیه کنید.

اومیسگو (OMG)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

یک ارز دیگر که می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت معرفی کرد ارز اومیسگو با نماد OMG است که در سال 2024 امید زیادی به رشد آن وجود دارد.

این پروژه البته نسبت به ارزهایی چون استلار، ایاس یا کاردانو معروف نیست جامعه کاربران آن نیز به بزرگی آن ارزها نیست، اما شاید همین سبب شود که همین حالا اومیسگو بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری باشد و در آینده رشد بسیاری را تجربه کند.

شما برای خرید اومیسگو می‌توانید از صرافی‌های خارجی و حتی ایرانی استفاده کنید. این ارز پروژه‌های پیشگامانه قابل توجهی برای خود تعیین کرده که در صورت تمایل می‌توانید در نقشه راه و وایت پیپر آن مطالعه کنید.

نم (NAM)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در حال حاضر ارز نم است که می‌تواند در سال 2024 رشد خوبی داشته باشد. این ارز نیز شرایط بسیار پروژه‌ها و اهداف درخشانی برای خود تعریف کرده که در صورت رسیدن به آن‌ها می‌تواند سود بسیار خوبی نصیب کاربران خود کند.

ارز نم از آن دست ارزهایی است که کمتر تحت تاثیر نوسانات شدید بازار یا معاملات بزرگ قرار می‌گیرد و ارزش آن بیشتر در نتیجه معادله عرضه و تقاضا و کم و زیاد شدن شمار کاربران بالا و پایین می‌شود. همین مسئله سبب شده تا نم یک ارزش پایدار رو به رشد باشد که تدریجا در حال افزایش قیمت است و این مسئله نیز دلیلی ندارد جز اینکه نم برخلاف دیگر ارزهای بی‌هدف بازار یا آن توکن‌هایی که به عنوان بهترین شت کوین ها می‌شناسیم، هدف و برنامه‌های کاملا مشخص و واضحی دارد.

نم البته در حال حاضر در آغاز راه است و شکوفایی آن در آینده بیشتر خواهد بود؛ پس توصیه می‌کنیم ضمن مطالعه و بررسی دقیق از وضعیت نم، سرمایه‌گذاری روی آن را در نظر داشته باشید.

مانا دیستنراند (MANA)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

مانا از دیگر ارزهای آینده‌دار و محبوب بازار محسوب می‌شود که کارشناسان به آینده و سود آن در سال 2024 امید زیادی دارند. همین مسئله سبب شده تا از مانا به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یاد شود.

مانا به دلیل پتانسیل بالایی که از نظر کاربرد و ساختار دارد از زمان عرضه با استقبال بی‌نظیری مواجه شده و معمولا بسیاری از سرمایه‌گذاران موفق از آن در سبد خود برخوردارند.

مانا اساسا یک پروژه برای فناوری متاورس است که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا محسوب می‌شود و همین مسئله سبب شده تا این ارز مورد توجه قرار گیرد.

کیک (CAKE)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید ، ارز کیک که به عنوان توکن بومی صرافی غیرمتمرکز و معروف پنکیک سواپ معرفی شده است یک توکن آینده‌دار و پرسود برای سال 2024 به نظر می‌ردس.

این ارز از زمان معرفی محبوبیت بالا و سودآوری خوبی داشته و اگر از کاربران پنکیک سواپ باشد با آن برای پرداخت کارمزد انواع خریدها از تخفیف خوبی برخوردار خواهید بود. البته که اساسا برای هر خرید و فروشی در پنکیک سواپ شما نیاز به داشتن توکن کیک در کیف پول خود دارید.

توجه داشته باشید که وقوع هاوینگ بیت کوین در سال 2024 می‌تواند به یک رالی صعودی برای تمام ارزهای دیجیتال منجر شود و در نتیجه در چنین شرایطی شناخت ارزهایی که پتانسیل سود‌آوری و رشد زیادی دارند اهمیت زیادی دارد. در این بین توکن کیک قطعا یکی از مواردی است که باید به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

ارز کیک پیش از این و در زمان رالی‌های صعودی به قیمت‌های بسیار بالایی رسیده و این مسئله می‌تواند احتمال رشد مجدد آن را بسیار بالا ببرد. همین مسئله سبب شده تا سرمایه‌گذاران باهوش از الان نسبت به خرید ارز کیک در قیمت‌های پایین اقدام کنند.

عرضه کم این ارز نیز از دیگر دلایلی است که در شرایط افزایش تقاضا می‌تواند شدیدا بر نرخ آن موثر باشد و در نتیجه شما با هولد کردن مقادیری از ارز کیک می‌توانید در شرایطی که بازار تشنه توکن کیک باشد به سادگی آن را در قیمت‌های بالایی به فروش برسانید و به سود خوبی برسید.

سندباکس (SAND)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری در سال 2024 می‌تواند ارز سندباکس باشد که استعداد خوبی برای رشد خواهد داشت و می‌توانید از نوسانات آن سود خوبی به جیب بزنید.

این نکته را فراموش نکنید که می‌توانیم در بازار کریپتو ارزها را به دو دسته کلی تقسیم کنیم. یک دسته ارزهایی با اطمینان بالای سرمایه‌گذاری اما سود احتمالا کم و دیگری با اطمینان سرمایه‌گذاری کم اما سود بالا است. دسته اول شاید از نظر امنیت سرمایه گزینه جذابتری باشد اما بعید است به سادگی به سود خوبی برسد. در طرف مقابل با وجود ریسک‌های ارزهای ناشناخته و غیرقابل اعتماد، این ارزها پتانسیل بسیار بالایی برای رشدها و سودهای شگفت‌انگیز دارند.

همین مسئله سبب شده که بهترین شت کوین ها هم از مسائل مورد سوال برای سرمایه‌گذاران بازار کریپتو باشد چراکه حتی همین شت کوین‌ها در سالیان اخیر پامپ‌های شگفت‌انگیزی داشته‌اند.

سندباکس را نمی‌توان شت کوین یا حتی یکی از بهترین شت کوین ها قلمداد کرد با این وجود این ارز دیجیتال با وجود ارزش نسبتا پایینی که در حال حاضر دارد از پتانسیل سودآوری بالایی برخوردار است.

اساسا ما نمی‌توانیم سندباکس را دقیقا در دسته اول یا دوم جای دهیم. این پروژه با توجه به اهداف مشخص و روشنی که دارد از قابلیت اطمینان‌پذیری بالایی برخوردار است و از طرف دیگر با توجه به قیمت پایینی که دارد می‌تواند با برآورده کردن آن اهداف و پروژه به سودآوری بسیار مطلوبی در کوتاه مدت برسد.

پس می‌توانیم با قائل شدن نوعی تبصره سندباکس را نوعی ارز بینابینی در فرمولی که پیشتر تعریف کردیم قلمداد کنیم و آن را یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در کوتاه مدت بدانیم.

فارغ از پتانسیل‌های ذاتی سندباکس برای رشد، شرایط عرضه و تقاضای این ارز نیز برخلاف بسیاری از رقبای مستقیمش در وضع خوبی است و در نتیجه می‌توانید با اعتماد کامل نسبت به خرید و کسب سود از آن اقدام کنید.

سندباکس نیز مانند مانا یکی از ارزهای کاربردی در دنیای متاورس است و این مسئله نیز بر ارزش آن می‌افزاید چراکه با وجود تمام چالش‌ها، دیر یا زود تب متاورس نیز مانند هوش مصنوعی همه‌گیر خواهد شد و در آن زمان ارزهایی که در این دنیای جدید کاربرد داشته باشند طبیعتا ارزشمند خواهند بود.

دیگر مزیت سندباکس که آن را برای سرمایه‌گذاری به گزینه مناسبی بدل کرده، قابلیت‌های متعدد آن در حوزه گیمینگ است. اساسا موضوع کسب درآمد با بازی کردن در سالیان اخیر از مسائلی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و در این شرایط و با رشد این پلتفرم‌ها، ارزهایی چون سندباکس که برای اینکار ساخته شده‌اند می‌توانند به رشدهای بسیار خوبی برسند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های رایگان نینتندو سوییچ

شیبا (SHIB)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

شیبا اینو که برخی به غلط آن را یکی از بهترین شت کوین ها می‌دانند بی‌تردید از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2024 است که در سالیان گذشته هم با نوسانات ناگهانی خود سودهای کلانی نصیب دارندگان خود کرده است.

برای مثال شیبا در یکی از مهمترین مقاطع تاریخ خود در سال 2021 سرمایه هولدرهای خود را به بیش از 2 میلیون برابر رساند. البته با توجه به افت کلی قیمت ارزهای دیجیتال در اواخر سال 2023، سرمایه‌گذاران می‌توانند شیبا را در قیمت مناسبی در نخستین روزهای 2024 خریداری کنند و منتظر رالی‌های صعودی آن باشند.

البته بار دیگر تاکید بر این نکته را ضروری می‌دانیم که شیبا را به هیچ وجه به عنوان یک توکن مناسب برای سرمایه‌گذاری بلند مدت در نظر نگیرید چراکه بعید است در آینده دور این رمزارز بتواند سرمایه شما را چندبرابر کند. اساسا کارشناسان به آینده درخشانی در سال‌های دور برای شیبا قائل نیستند و صرفا به نوسانات آن در کوتاه مدت اعتقاد دارند.

بیت تورنت (BTT)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

یک پروژه جذاب دیگر که می‌تواند از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت باشد ارز بیت تورنت است که پیش از این هم رشدهای خوبی داشته و برخلاف توکن‌هایی چون شیبا و دوج کوین، یک ارز هدفمند با کارکرد مشخص است.

توصیه می‌کنیم با مطالعه کاربردهای بیت تورنت در وایت پیپر و رود مپ آن و کسب اطلاعات دقیق از آینده‌اش، نسبت به سرمایه‌گذاری روی آن اقدام کنید.

بیت تورنت از پروژه‌های پرطرفدار بازار است که اتفاقا در حال حاضر در موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است و قیمت پایینی هم دارد.

وی چین (VET)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

وی چین از جمله بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید است که امید زیادی به آن در سال 2024 وجود دارد و حتی همین حالا هم از نظر ارزش بازار در رتبه خوبی قرار دارد. البته در مجموع انتظار بیشتری از رشد آن وجود دارد و از آنجا که اهداف و کارکردهای بسیار مهمی برای وی چین تعریف شده باید شاهد رشد بیشتر آن در سالیان آینده باشیم.

وی چین یک ارز کاربردی است که تیم توسعه دهنده آن تلاش زیادی صرف بهبود کارکردهای آن می‌کنند و محبوبیت خوبی هم در بازار دارد. با این اوصاف شاید سرمایه‌گذاری در قیمت فعلی روی وی چین بتواند در آینده نزدیک سودهای خوبی نصیب شما کند.

آیوتا (IOTA)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت ارز آیوتا است که پتانسیل رشد بالایی در سال 2024 دارد و کاربران زیادی به آینده آن امیدوارند.

اساسا آیوتا یکی از پروژه‌هایی است که با سروصدای زیادی عرضه شد و مدعی کاربردهای بسیاری است که در آینده دور هم شاید بتواند به سودهای کلانی برسد. اما در حال حاضر و از آنجا که از زمان عرضه، آیوتا رشد خیلی خاصی نداشته بهتر است صرفا در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت روی آن حساب باز کنید و سرمایه‌گذاری کلان و بلند مدت را به وقتی موکول کنید که واقعا از آیوتا خبر خاصی منتشر شود.

بت (BAT)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

ارز بت از آن دست ارزهای کمتر شناخته‌شده‌ای است که پتانسیل بالایی برای بدل شدن به یکی از پرسود ترین ارزهای دیجیتال در سال 2024 دارد. با توجه به کاربردها، امنیت و ویژگی‌های جذابی که بت دارد در حال حاضر این ارز در سبد بسیاری از تریدها قرار دارد و افراد زیادی به چندبرابر شدن قیمت آن در سال 2024 امید دارند.

اساسا کاربران معتقدند که با توجه به همین کاربردها و ویژگی‌ها، بت می‌تواند شگفتی‌ساز سال 2024 باشد و رشد بسیار خوبی تجربه کند، با این وجود بار دیگر تاکید می‌کنیم که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها یک کار ریسکی است و حتی اگر تمام کارشناسان هم بگویند که ارزی قطعا در سال 2024 سود می‌دهد، باز هم شما باید محتاطانه نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شوتر موبایلی

بهترین بازی های شبیه سازی برای کامپیوتر

هدرا (HBAR)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024

در معرفی بهترین ارزها برای سرمایه گذاری طبیعتا باید به ارز هدرا نیز اشاره کنیم که یکی از موفق‌ترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و احتمالا در سال 2024 نیز رشد خوبی خواهد داشت. هدرا در حال حاضر با قیمت پایینی که دارد گزینه مناسبی برای خرید محسوب می‌شود و می‌توانید به آینده آن نیز امیدوار باشید.

فانتوم (FTM)

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2024
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از بهترین ارزها برای سرمایه گذاری ارز فانتوم است که می‌تواند برای شما گزینه جالبی باشد. فانتوم ارزی با قابلیت‌های بسیار است که بسیاری از کارشناسان بازار کریپتو آینده درخشانی برای آن متصور هستند.

ریسک فانتوم نسبت به دیگر ارزها پایین‌تر است و احتمالا می‌تواند سود خوبی نصیب شما کند اما باز هم توصیه می‌کنیم آن را در قیمت پایین بخرید و هرگز به فکر در نظر گرفتن آن به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت نباشید.

سوالات متداول

آینده‌ی بازار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

نمی‌توان آینده مشخصی برای بازار کریپتو پیش‌بینی کرد چراکه آینده این بازار به مسائل متعددی از جمله اینترنت، سیستم‌های پرداخت، قوانین، واکنش کمپانی‌های بزرگ و حتی بحران‌های مالی بستگی دارد. با این وجود و با توجه به اقبال نسبتا مثبتی که شرکت‌هایی چون تسلا، میکرواستراتژی و بلک راک به کریپتو دارند، مجموعا آینده مثبتی برای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌شود.

سرمایه‌گذاری روی ارزهای گمنام سودآور است؟

اساسا هیچ منطق مشخصی برای تعیین سودآور بودن یا نبودن ارزهای گمنام، میم کوین‌ها و شت کوین‌ها وجود ندارد، خصوصا که در سالیان اخیر نهنگ‌ها و کلاهبرداران پانزی با سواستفاده از احساسات روانی خرده‌سرمایه‌گذاران، سودهای کلانی از پامپ و دامپ ارزهای گمنام به جیب زده‌اند. اما مطالعه و بررسی همه جانبه در کنار تحلیل درست می‌تواند در کسب سود از ارزهای گمنام به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟ به نظر شما جای کدام ارز در این لیست خالی است؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سپاسگزارم از مطالب و اظهار نظرهای کارشناسی وپیش بینی نه چندان قبول.؟یا،رد سرمایه گذاری در حوزه رمز ارزها مدت دوسال است وارد بازار ارز شدم،همه اخبار تحلیل و کارشناسی وپیش بینی قیمت صعودی و نزولی را دنبال کردم اولاً قیمت رمزارزها قابل پیش‌بینی نیستنند چونکه دنیای پیچیده ای دارند اظهارات کارشناسان هم براساس تجربیات که چندساله دارند شاید بادرصد اختلاف درست یا غلط باشه اگر توجه کنید در طول سال میم کوین های جدیدبه نماد سگ،وقورباغه یا مرغ، بصورت شوخی به بازار عرضه میشوند راه ده ساله سایر رمز ارزها را درطول یک سال یاکمتر درآمد هنگفتی سرمایه گذاران به جیب می‌زنند ،بهترین روش جهت افزایش سرمایه وقتی که بازار به سمت صعودی یاگاوی است بخرید وقتی که بصورت نزولی شدن است بفروشی،

    پاسخ