;
coinex

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 همه استان ها

با در نظر گرفتن اهمیتی که اطلاع از زمان بندی خاموشی ها در کشور دارد در این نوشتار به جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 خواهیم پرداخت.

حال که در ماه چهارم سال به سر می بریم، اطلاع از زمان بندی های دقیق خاموشی برای زندگی روزمره ما ضروری به نظر می رسد. البته اگر باید احتمال اعمال خاموشی های اعلام نشده و بدون برنامه ریزی را نیز داشته باشیم. حال و با گرم تر شدن هوا، میزان استفاده از وسایل سرمایشی پرمصرف نیز شدت گرفته و بر دیگر عوامل اعمال خاموشی افزوده شده است.

سخنگوی صنعت برق پیش از این از شکاف 6 تا 10 هزار مگاواتی برق و به هم خوردن تراز تولید و مصرف در کشور گفته بود و در این شرایط به نظر مسئولین برای حل مشکل ایده ای جز عدم استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات پیک بار ندارند.

اوضاع برق در کشور حال گویی در وضعیتی بدتر از اردیبهشت یا خرداد 1400 به سر می برد و اگر در طول خردادماه برنامه های دقیقی از خاموشی های استانی ارائه می شد، حال در اولین ماه تابستان اعمال خاموشی های برنامه ریزی نشده شدت دوچندانی گرفته و نگرانی های زیادی همراه داشته است.

در روزهای گذشته شاهد اعمال خاموشی های چند نوبته و 4، 6 یا حتی 8 ساعته در برخی کلان شهرها و مراکز استان ها بوده ایم. موضوعی که انتقادات زیادی در پی داشته است. اگر سری به شبکه های اجتماعی بزنیم بسیاری از کاربران، مسئله استخراج ارزهای دیجیتال در مزارع بزرگ را از عمده این دلایل این موضوع قلمداد می کنند. درواقع ابزارها و فرایندهای استخراج رمزارزها، مصرف برق بالایی دارند و بر همین اساس بسیاری کاربران با تاکید بر همین مسئله از ضرورت اقدام جدی در این باره می گویند.

آنچه بیشتر بر این شائبه صحه می گذارد، یکی از اولین گفتگوهای سخنگوی صنعت برق درباره خاموشی هاست که در آن صراحتا پای ارزهای دیجیتال را در خاموشی ها وسط می کشد و بعد از آن نیز البته از زبان برخی مسئولان شرکت های توزیع برق استانی و مقامات دیگر چنین ادعایی مطرح شد.

فارغ از این موضوع اما برخی دیگر از مسئولین در پرداختن به علت خاموشی ها بیش از هرچیز گرمای هوا و کمبود سوخت نیروگاه ها، خشکسالی و موارد دیگر اینچنینی را دخیل می دانند.

البته می توان جمیع موارد را در کنار هم به عنوان علت خاموشی ها در نظر داشت و درواقع هیچ یک از موارد اظهار شده، ناقض دیگری نیستند. در هر حال اما بیش از هرچیز به نظر می رسد مسئولان به جای دعوت از مردم به عدم استفاده از برق در ساعات پیک بار بهتر است فکری برای تامین نیاز برق کنند. مشکلی که با اعمال خاموشی های گسترده فارغ از خسارات مادی فراوان و البته برخی اتفاقات خبرساز، جان بسیاری از بیماران بیمارستان ها را نیز به خطر انداخته است. با ما همراه باید تا در ادامه به جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 بپردازیم.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 همه استان ها

احتمالا دیگر همه ما تجربه خاموشی های دو یا حتی چندساعته را داشته ایم. حال دیگر تقریبا دغدغه ای بر سر علت خاموشی ها وجود ندارد، علتی که همانطور که گفتیم می تواند مجموعه از مشکلات از جمله استخراج ارزهای دیجیتال، گرمای هوا، خشکسالی و یا سوخت نیروگاه ها باشد. حال افراد بیش از هرچیز مشتاق اطلاع از تدابیر مسئولان برای مدیریت وضعیت هستند.

البته باید بدانید که همواره و در فصل گرما، اعمال خاموشی ها در سراسر کشور جریان داشته و دارد، اما وضعیت امسال و آغاز این فرایند از اواخر اردیبهشت ماه 1400 و تداوم آن در طول خرداد ماه، مسئله اصلی کاربران است. بنابر اعلام توانیر، متوسط دمای کشور در تابستان جاری برابر با 36 درجه بوده و البته انتظار افزایش آن تا 38 درجه نیز می رود. این مسئله می تواند منجر به شکسته شدن رکورد مصرف برق کشور شود. در ارتباط با موضوع خاموشی ها، معاون هماهنگی توزیع توانیر، غلامعلی رخشانی مهر با اشاره به اینکه برنامه های خاموشی اضطراری در عموم کشورهای دنیا اعمال می شود، گفت:

در اوایل خرداد ماه شاهد رشد بیش از 30 درصدی مصرف برق بودیم، بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها این دو گروه از ابتدای امسال رشد مصرف زیادی را تجربه کرده‌اند که در بخش کشاورزی به دلیل کمبود بارش‌ها شاهد افزایش پمپاژ آب و در نتیجه بالا رفتن 18 درصدی مصرف برق بودیم و پس از آن نیز بخش صنعت بود که در رده دوم مصرف قرار داشت. با توجه به این دغدغه جدی که پیش آمده، تنها با همکاری مردم می‌توان این مشکل را برطرف نمود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر، آقای رخشانی مهر با اشاره به احتمالی بودن برنامه های مدیریت بار در کشور گفت که اگر مصرف مشترکین تراز عادی را به همراه داشته باشد این برنامه ها اعمال نمی شوند. او در توصیه هایی برای جلوگیری از اعمال خاموشی های ضروری گفت:

در صورتی که همه هموطنان کولرهای گازی روی عدد 25 درجه تنظیم و از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و استفاده از وسایل پرمصرف برقی را نیز به ساعات خنک روز یا پایانی شب موکول نمایند، می‌توانیم به طور قطع اطمینان دهیم که شاهد قطعی برق نخواهیم بود.

این مقام مسئول با قدردانی از همکاری مشترکین بخش صنعتی و کشاورزی در مدیریت خاموشی ها گفت:

همه این تلاش‌ها برای پایدار ماندن شبکه و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صورت می‌گیرد. در بخش خانگی نیز می‌توان این جا به جایی بار را با موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، جارو برقی، ماشین لباسشویی و غیره به ساعات خنک روز یا پایانی شب انجام داد.

رخشانی مهر در توصیه هایی برای مدیریت مصرف برق می گوید:

تنها راهکار جلوگیری از اعمال برنامه های احتمالی مدیریت بار در شرایط فعلی، مدیریت صحیح مصرف توسط مشترکان است. در کشور حدود 24 هزار مگاوات از برق تولیدی کشور به وسایل سرمایشی اختصاص دارد. پیک برق در بازه ساعت‌های 12 تا 18 رخ می‌دهد، اگر فرض کنیم که این اوج بار برای سه ماه رخ دهد در حدود 450 ساعت در سال اوج مصرف داریم که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید هفت تا هشت هزار مگاوات نیروگاه احداث شود.

دبیر ستاد راهبری اوج بار صنعت برق کشور همچنین در صحبت های خود از کاهش بیش از 50 درصدی ذخیره آب سدها گفت که به معنای کاهش پتانسیل تولید برق نیروگاه های برق آبی است و از آنجا که احتمال ادامه خشکسالی ها منتفی نیست، باید ذخیره آب سدها به طور مدیریت شده مصرف شود. در ادامه برای اطلاع از جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. به علاوه، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد. برای دسترسی به فایل PDF تقسیم بندی ناحیه‌ها، اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 18 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 18 تیر 1400 برای استان قزوین را در ادامه می توانید بررسی کنید. برای دریافت فایل PDF خاموشی‌ های قزوین اینجا کلیک کنید.

برنامه قطع برق 18 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، مناطقی را که از 12 تا 17 تیر ماه با قطعی احتمالی برق روبه‌رو می‌شوند، اعلام کرد. طبق جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 استان تهران، در روز جمعه این استان خاموشی را در پیش ندارد.

برنامه قطع برق 18 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق گلستان مراجعه کنید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 18 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 18 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است و شما می‌توانید در زیر آن را مشاهده نمایید.

جدول قطعی برق امروز 13 تیر 1400 همه استان ها
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 تیر 1400

برنامه قطع برق 18 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 18 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم. برای اطلاع از تقسیم بندی مناطق، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 18 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 18 تیر 1400 مشهد

با توجه به اطلاعات جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 برای مشهد، در روز جمعه این شهرستان خاموشی را در پیش نخواهد داشت.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 18 تیر 1400 نیز رسما منتشر شد. اطلاعات بیشتر در این باره را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 18 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر