;
coinex

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 همه استان ها

به تناسب اهمیتی که اطلاع از جداول زمان بندی خاموشی دارد در این نوشتار به جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

در مدت اخیر و به خصوص در طول خردادماه و اوایل تیرماه جاری، وضعیت خاموشی ها و قطعی های برق چندساعته و چند نوبته احتمالا دامنگیر همه ما شده و همه را آزرده خاطر و عصبی کرده است. سخنگوی صنعت برق چندی پیش مدعی شد که مصرف برق کشور به رکورد 66 هزار مگاوات نیز رسیده است. آن هم در شرایطی که کل تولید برق کشور چیزی معادل 55 هزار مگاوات است.

این اظهارات رجبی مشهدی مصادف بود با دومین روز خاموشی های چندباره و چندساعته در پایتخت و برخی کلان شهرها. او در سخنانی دلایل قطعی برق را اوج گرفتن مصرف برق در کشور و ثبت رکوردهای جدید این حوزه عنوان کرد. او در ارائه جزئیات گفت، مصرف برق کشور در به 66 هزار مگاوات رسیده است. او در این باره گفت:

هم ‌اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ ها و برنامه ‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم یا اگر امکان ‌پذیر نباشد، ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

این سخنان رجبی مشهدی که در توجیه خاموشی های این روزها عنوان شد. تا پیش از این وضعیت تقریبا اعمال خاموشی های یک نوبته و دو ساعته در روز را انتظار داشتیم، اما از ابتدای تیرماه وضعیت به مراتب بدتر شده است. سخنگوی صنعت برق در این باره می گوید:

به‌منظور حفظ پایداری شبکه، رله ‌های فرکانسی به‌کار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله ‌ها به‌صورت خودکار به‌کار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

او در توضیح این مسئله این چنین گفت که اگر رله ها به درستی عمل نکنند، اعمال خاموشی هایی گسترده تر را در سطح کشور خواهیم داشت و بر همین اساس به این رله های فرکانسی برای حفظ پایداری شبکه برق کشور ضروری است. او همچنین با تاکید بر افزایش حداقل 14 درصدی مصرف برق در کشور گفت که در حال حاضر تجهیزات شبکه توزیع تحت فشار شدیدی هستند و برای حفظ پایداری کلی شبکه سراسری باید از مصرف مشترکان کاسته شود. او تاکید دارد که اوج مصرف سال گذشته 58 هزار مگاوات بوده است اما با این وجود کمبود 8 تا 10 هزار مگاواتی برق در تابستان 1400 را قابل جبران می داند.

مقامات مسئول وزارت نیرو با توجه به افزایش دمای هوا در کشور در روزهای گذشته به لزوم صرفه جویی 30 درصدی آب و برق تاکید دارند. همچنین آمارهای رسمی بر مصرف 40 درصدی برق توسط وسایل سرمایشی اشاره دارد و مسئولین معتقدند برای کاهش اعمال خاموشی ها باید مردم صرفه جویی برق را با عدم استفاده از این وسایل در دستور کار قرار دهند. رجبی مشهدی درباره ارتباط مسئله ماینینگ ارزهای دیجیتال و خاموشی های گسترده با خبر از کشف 3782 مرکز ماینینگ غیرمجاز که 570 مگاوات مصرف برق داشتند تاکید کرد:

برای تأمین برق این میزان در محل مصرف، باید نیروگاهی به بزرگی ۸۰۰ مگاوات احداث می‌شد.

این موارد در شرایطی از سوی مقامات مسئول عنوان می شود که فعالان دنیای کریپتوکارنسی چندین بار پیشنهاداتی مبنی بر احداث نیروگاه یا همکاری با نیروگاه ها یا حتی خرید برق از نیروگاه ها ارائه کرده بودند اما وزارت نیرو هیچگاه واکنش خاصی نداشت. در ادامه با جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 با ما باشید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400

حسن روحانی که روزهای آخر صدارت خود بر دولت را می گذراند، پس از وقایع پیش آمد کرده درباره قطعی برق در تیر ماه، در جلسه هیات دولت درباره تدابیر دولت برای وضعیت برق در کشور اظهاراتی داشت. او با عذرخواهی از این بابت اشاره کرد که گرچه وزارت نیرو الزاما مقصر نیست ولی باید در این باره به مردم توضیح دهد.

او چندی پیش و در مراسم افتتاحیه طرح های ملی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان در مورد ضرورت سرمایه گذاری در صنعت برق و حل معضلات مربوط به آن نیز سخن گفت. او به این مهم اشاره کرد که در 8 سال گذشته هر سال 2000 مگاوات بر ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است. با این وجود و در سال های اخیر تامین برق شور در بازه های پیک مصرف برق همواره مشکلاتی را داشته است. روحانی در این باره گفت:

مسئله برق در شرایط کرونا، در شرایطی که یک عده بیمار در بیمارستان هستند و برای مردم، کسبه، کارخانه‌ها و تولید بسیار مهم است. اینها نعمتهایی است که وقتی هست، آدم خیلی به آن توجه ندارد که برق چقدر مهم است؛ وقتی برق میرود معلوم میشود. مسئله برق برای زندگی و آسایش و حیات مردم و تولید کشور فوق العاده مهم است.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 20 تیر 1400

رئیس جمهور با تاکید بر خشکسالی بی سابقه و کاهش بیش از 50 درصدی نزولات آسمانی در کشور نسبت به سالیان گذشته گفت که ظرفیت تولید برق در نیروگاه های برق آبی که نقش مهمی در تامین برق دارند حالا 7 هزار مگاوت کاهش یافته است و خارج شدن نیروگاه هزارمگاواتی بوشهر نیز بر معضلات افزوده است. او ادامه داد:

زمستان هم همیشه مشکل کمبود گاز داریم که البته در سالهای اخیر این مشکل را تقریباً نداشتیم؛ چرا که تولید گاز به بیش از ۶۰۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یافته است.

روحانی با بیان اینکه وضعیت توسعه برق نیز مناسب بوده، گفت:

در زمینه برق هم توسعه ما مناسب بود. اشکال، خشک‌سالی امسال است که مانع شده، البته مصرف خیلی بالا رفته است. مصرف دلایلی مختلفی دارد که گرما و خشک‌سالی بسیار مؤثر بوده. تولیدات صنعتی ما هم امسال نسبت به سال گذشته تقریباً ۵۰ درصد اضافه شده است. وقتی تولید صنعت اضافه میشود، مصرف برق بالا میرود و اینها مؤثرند. چیزهای دیگر مثل رمزارزها و مسائل دیگر هم مؤثر بودهاند.

او با تاکید بر برگزای جلسه ای برای رفع معضل برق در کشور گفت که راه حل اصلی، همراهی بخش هایی از صنعت است. او ادامه داد:

برخی از صنایع که یک دوره تعطیلات برای کارگرهایش دارد و معمولاً در شهریور می‌گذارند که باید این دوران تعطیلات‌ را کمی زودتر بگذارند. برای مردم مهم این است که ساعت خاموشی را بدانند. برفرض امسال نمی‌توانیم به یک شهر در ۲۴ ساعت به‌طور منظم در این ۲، ۳ هفته‌ای که هوا خیلی گرم است، برق بدهیم. مردم باید بدانند که زمان این ۲، ۳ ساعت که برق قطع می‌شود، کی و از چه ساعتی است که بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. این کار باید حتماً انجام بگیرد. یکی، دو جا در کشورهای دیگر، حتی در اروپا دیدم که کل برق یک کشور به‌طور کامل می‌خوابد و یک‌مرتبه ۲۴ ساعت برق قطع می‌شود. برای اینکه این کار نشود، چند جا به‌صورت اتوماتیک دستگاه دیسپجینگ دستور خاموشی داده و مشکلاتی برای مردم درست شده است.

برنامه قطع برق 20 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 20 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم. برای اطلاع از تقسیم بندی مناطق، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 18 تیر 1400
جدول زمان بندی قطعی برق امروز 20 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 اصفهان

شرکت استانی توزیع برق استان اصفهان جزئیات برنامه قطع برق در شهر اصفهان را منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در ادامه بررسی کنید. به علاوه، سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که با توجه به افزایش دما در تابستان، در صورتی که مردم اصفهان صرفه‌جویی را ادامه دهند خاموشی برق در این استان رخ نخواهد داد. برای دسترسی به فایل PDF تقسیم بندی ناحیه‌ها، اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 20 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 20 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 تبریز

شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی برنامه زمان بندی خاموشی امروز 20 تیر 1400 را برای تبریز و شهرستان های تابع آن منتشر کرده است. جزئیات این برنامه را در این فایل PDF مطالعه کنید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 تهران

شرکت توزیع برق تهران، جدول زمان بندی قطعی برق امروز 20 تیر 1400 را منتشر کرده است. برای دانستن جزئیات، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400
برنامه قطع برق 20 تیر 1400

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 20 تیر 1400 استان فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 20 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید. برای دسترسی به منطقه بندی و آدرس‌ها به سایت استان فارس مراجه کنید.

برنامه قطع برق 20 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 20 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

برنامه قطع برق 20 تیر 1400 گلستان

شرکت توزیع برق استان گلستان اطلاعات جدول قطعی برق 1400 را برای این استان منتشر کرده است. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق گلستان مراجعه کنید.

زمان بندی قطع برق گلستان 1400

برنامه قطع برق 20 تیر 1400 خراسان شمالی

زمان بندی خاموشی استان خراسان شمالی برای روز 20 تیر 1400 توسط شرکت توزیع برق این استان منتشر شده است و شما می‌توانید در زیر آن را مشاهده نمایید.

جدول قطعی برق امروز 19 تیر 1400
برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 20 تیر

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 20 تیر 1400 مشهد

اطلاعات جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 برای مشهد اعلام شد. برای کسب اطلاعات بیشتر، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 20 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 20 تیر 1400 برای استان قزوین منتشر شده است. برای دانستن جزئیات، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 20 تیر 1400 استان مازندران منتشر شده است. برای کسب اطلاع از خاموشی، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول زمان بندی قطعی برق امروز 20 تیر 1400 زنجان

خوشبختانه جدول زمان بندی قطعی برق امروز 20 تیر 1400 برای استان زنجان اعلام شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی های زنجان اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 20 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر