;
coinex

روش هایی آسان برای تشخیص تلویزیون اصل و تقلبی در زمان خرید

روش هایی آسان برای تشخیص تلویزیون اصل و تقلبی در زمان خرید. برندهای مطرح همواره با مشکل بزرگی روبه‌رو هستند؛ تولید تلویزیون‌های مشابه تقلبی با نام برندشان.

این مساله برای خریداران دردسرهای زیادی ایجاد می‌کند، به ویژه زمانی‌که به اندازه‌ کالای اصلی برای تلویزیون بی‌کیفیت و تقلبی‌شان پول پرداخت می‌کنند. همه‌چیز زمانی پیچیده‌تر می‌شود که پای فروشگاه آنلاین خرید تلویزیون به میان می‌آید. با این‌حال روش‌هایی برای تشخیص تلویزیون اصل و تقلبی حتی در فروشگاه‌ آنلاین خرید انواع تلویزیون وجود دارد، که قبل از بررسی قیمت و خرید تلویزیون مورد نظرتان باید آنها را بررسی کنید

چگونه تلویزیون‌های تقلبی را شناسایی کنیم؟

بخش بزرگی از بازار خرید و فروش تلویزیون و تجهیزات وابسته‌ی آن را کالاهای تقلبی تشکیل می‌دهند. دولت‌ها با نظارت‌های گمرکی و وضع قوانین بازدارنده، سعی در کنترل ورود و یا تولید این دست محصولات دارند. با این‌حال مجاری غیر رسمی ورود تلویزیون‌های غیر اصل از طریق قاچاق همچنان بازار را دربرگرفته.

در این شرایط بهترین روش تشخیص تلویزیون اصل، تحقیق کامل پیش از خرید است. ممکن است ترجیح بدهید به صورت سنتی از فروشگاه‌های سطح شهر خرید کنید. یا ممکن است فرد به‌روزی باشید و  به فروشگاه آنلاین خرید تلویزیون مراجعه کنید. به هرحال فرقی ندارد همیشه راه‌هایی برای تشخیص تلویزیون اصل و تقلبی وجود دارد.

روش‌های تشخیص تلویزیون اصل در فروشگاه

قبل از مراجعه به فروشگاه بهتر است اطلاعات دقیقی در مورد انواع برند و ویژگی‌های‌شان به‌دست آورید. برای این منظور می‌توانید ویدئوهای معرفی محصولات در یوتیوب را تماشا کنید، یا به وب‌سایت برند مورد نظرتان سر بزنید و مشخصات دقیق محصولات را مطالعه کنید.

اطلاعاتی که به آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد شامل مدل، سال تولید، کشور تولید کننده، امکانات ویژه‌ی تلویزیون، نوع بسته‌بندی و محتوایات جعبه می‌باشد.

شناسایی تلویزیون تقلبی قبل از مراجعه به فروشگاه

بعد از کسب اطلاعات لازم در مورد مدل و برند تلویزیون مورد نظرتان، زمان مراجعه به فروشگاه است. در ادامه نکات اساسی تشخیص تلویزیون تقلبی از اصل را بررسی می‌کنیم.

خرید از نمایندگی‌های مجاز

بهتر است از نمایندگی‌های فروش برند در شهر خود خرید کنید. برای اطلاع از نمایندگی‌های مجاز تلویزیون می‌توانید به وب‌سایت اصلی برند و یا وب‌سایت مجاز فعال در ایران مراجعه کنید.

سعی در اثبات هوشمندی خود نداشته باشید

هنگام خرید از فروشنده سعی نکنید هوشمندی‌تان را به رخ بکشید و نشان دهید آگاهی بالایی دارید. برعکس خونسرد، آرام و متمرکز باشید. ممکن است فروشگاه همزمان تلویزیون اصلی و تقلبی برای فروش داشته باشد. در صورت حفظ خونسردی می‌توانید تاثیر مثبتی بر وجدان فروشنده بگذارید. به این طریق احتمالا کالای اصلی به شما معرفی خواهد شد.

در صورت موجود بودن تلویزیون دلخواه‌تان در فروشگاه با فروشنده همراه شوید

همراهی به معنای این است که سعی نکنید صداقت فروشنده را زیر سوال ببرید، همزمان که به وی اعتماد می‌کنید باید به اطلاعتی که به شما می‌دهد با دقت توجه کنید. به‌هرحال فروشنده اطلاعات کاملی در مورد محصول در اختیار شما خواهد گذاشت. به این طریق فرصت مقایسه‌ی اطلاعات را برای شما فراهم خواهد کرد.

در بررسی ویژگی‌های زیاد تلویزیون هوشیار باشید

به مشخصاتی که فروشنده به شما ارائه می‌کند به اندازه‌ی کافی توجه نشان دهید. اگر از پیش اطلاعاتی در مورد امکانات تلویزیون کسب کرده باشید، می‌توانید با مقایسه‌ی اطلاعاتی که فروشنده به شما می‌دهد و مشخصات محصول که در وب‌سایت برند درج شده، به راحتی صداقت وی و اصالت محصول را راستی‌آزمایی کنید.

در صورتی‌که اطلاعات تلویزیون را از پیش جمع‌آوری نکرده باشید، تنها لازم است به میزان امکانات و قیمت محصول توجه کنید. تلویزیون‌های تقلبی معمولا امکانات بسیار زیاد با کیفیت پایین دارند، درحالی‌که قیمت آن‌ها بسیار کم می‌باشد.

به جژئیات بصری توجه کنید

برندهای جعلی معمولا به جزئیات یک تلویزیون توجه کمی نشان می‌دهند. به همین دلیل تلویزیون‌ مورد نظرتان را به دقت وارسی نمائید به تمیزکاری‌ها توجه کنید.

تشخیص تلویزیون اصل و تقلبی
تشخیص تلویزیون اصل و تقلبی

همچنین به املای کلمات برند، مدل دستگاه و حتی ویژگی‌های تایپوگرافی به اندازه‌ی کافی توجه نشان دهید. هر گونه اختلاف جزئی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی جعلی بودن محصول باشد.

شماره‌ی تماس خدمات پس از فروش را چک کنید

در دفترچه‌ی راهنمای محصول لیست‌ تماس مراکز نمایندگی برند ذکر شده است. می‌توانید در این بخش شماره‌های نمایندگی را چک کنید. حتی می‌توانید شماره‌ی سریال دستگاهی که قصد خریدش را دارید به نمایندگی اطلاع دهید تا به این وسیله از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی شماره‌ی سریال تلویزیون به صورت آنلاین

شماره‌ی سریال تلویزیون در بخش‌های مختلف آن درج شده. برای مثال روی بسته‌بندی و کارت گارانتی. حتی می‌توانید برچسب هولگرام و یا QR Code دستگاه را نیز مشاهده کنید. در صورت دسترسی به شماره‌ی سریال و یا هولگرام دستگاه کار شما آسان است. تنها کافی‌ست شماره‌ی سریال را در اینترنت جستجو کنید و یا QR کد را با دوربین گوشی اسکن کنید تا اطلاعات دقیق محصول برای شما نمایش داده شود.

به بسته‌بندی دستگاه توجه کنید

هرگز گول زرق و برق و بسته‌بندی‌های رنگارنگ را نخورید. اغلب محصولات فیک برای جذب مشتری‌ به صورت اغراق‌آمیزی جعبه‌ی خود را زیبا طراحی می‌کنند. شما همچنین با مراجعه به سایت‌های رسمی محصول از طراحی ظاهری بسته‌بندی آگاه شوید.

به اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی توجه کنید

بسته‌بندی‌ها اطلاعات زیادی در اختیار شما می‌گذارند. علاوه بر برند و مدل تلویزیون می‌توانید شماره‌ی سریال دستگاه‌ را مشاهده کنید. این شماره را حتما با شماره‌ی درج شده روی تلویزون و کارت گرانتی مطابقت دهید و در صورت اختلاف به فروشنده اطلاع دهید یا از خرید آن صرف‌نظر کنید.

دفترچه‌راهنما را چک کنید

محصولات جعلی یا دفترچه‌ی راهنما ندارند، یا دفترچه‌ی راهنمای آن‌ها بسیار مختصر طراحی شده. برندهای مطرح برای محصولات خود راهنمای چند زبانه، با اطلاعات کامل محصول، اطلاعات کامل نمایندگی‌ها و دفاتر خدمات فروش را ارائه می‌کنند. به همین دلیل دفترچه راهنمای تلویزیون‌های اصل بسیار قطور هستند.

کارت گارانتی را چک کنید

ضمانت‌نامه‌ی تلویزیون را به دقت مورد بررسی قرار دهید. به طراحی آن دقت کنید. اطلاعات درج شده بر روی آن را راستی‌آزمایی کنید، در صورت وجود وب‌سایت به آن سر بزنید و اعتبار گارانتی را چک کنید. از مدت زمان گارانتی و خدماتی که مشمول آن می‌شود اطمینان حاصل نمائید و حتما کارت امضا شده با تاریخ دقیق را از فروشنده و یا نصاب دریافت کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر