;
coinex

رکورد بیشترین سرعت اینترنت دنیا ثبت شد؛ 319 ترابیت بر ثانیه!

محققان ژاپنی اخیرا رکورد بیشترین سرعت اینترنت دنیا را به طرز قابل توجهی جابجا کرده اند. سرعتی برابر با عدد حیرت انگیز 319 ترابیت در ثانیه! با ما باشید.

شاید برای ما اتصال اینترنتی که امکان رد و بدل کردن سریع پیام ها یا دانلود سریع عکس و ویدیوها در شبکه های اجتماعی را فراهم آورد، یک اتصال ایده آل باشد.

ولی گویا چنین سرعت هایی برای محققان ژاپنی اصلا قابل قبول نیست. عموما مهندسان و طراحان شبکه در تلاشند تا با ایده هایی در بهبود سرعت اینترنت بکوشند. حال گروهی از مهندسان ژاپنی با این کار رکورد سرعت اینترنت دنیا را تقریبا دو برابر کرده اند.

رکورد بیشترین سرعت اینترنت دنیا ثبت شد؛ 319 ترابیت بر ثانیه!

دانش پژوهان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن یا همان NICT اخیرا موفق شده اند تا رکورد سرعت اینترنت جهانی را به طرز قابل توجهی جابجا کنند. رکورد این محققان 319 ترابیت بر ثانیه و چیزی معادل دوبرابر سرعت 178 ترابیت بر ثانیه است که در سال 2020 توسط مهندسان انگلیسی ثبت شده بود.

تست سرعت در این مورد در آزمایشگاه و با استفاده از تجهیزات شبکه فیبر نوری انجام شده است. سیستم این گروه از یک رشته ازمایشی کابل فیبر نوری با چهار هسته در کابلی تقریبا به قطر یک خط فیبر نوری استاندارد بهره مند است. این کابل یک کابل فیبر نوری چهار هسته ای  552 PDM-16QAM است که از کانال هایی چندگانه برای تقسیم طول موج بهره مند است. روکش محافظ این کابل با ترکیبی از اربیوم و تولیوم تقویت شده و تکنیک انتشار نور در ان رامان است.

علت دیگر این سرعت بالا، استفاده این گروه به طور همزمان و برای اولین بار از انتقال باند C، S و L بود. معمولا از دو مورد آخر برای انتقال های طولانی مدت استفاده می شود اما تفاوت روش ژاپنی ها استفاده از باند S بود. خبر خوب دیگر اینکه استفاده از فیبر نوری چهار هسته ای لزومی به تعویض تجهیزات فعلی شبکه ندارد، در نتیجه شما متحمل هزینه زیاد نخواهید شد. در این شیوه جدید و تا طول 3 هزار کیلومتر بدون هیچ افت عملکردی این سرعت ارائه می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رکورد بیشترین سرعت اینترنت دنیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام و عرض ادب
    سال نوتون مبارک باشه
    میخواستم بپرسم برای اتصال اینترنتی همانند محققان ژاپنی باید چه کار کنیم ؟

    پاسخ