;
coinex

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 همه استان ها

این روزها قطعی های مکرر و مداوم برق، بخش مهمی از روزمرگی ما هستند. در ادامه به جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 خواهیم پرداخت. با ما باشید.

تابستان 1400 یکی از سخت ترین تابستان هایی است که احتمالا در تمام سالیان اخیر تجربه کرده ایم. قطعی های مکرر برق در اوج گرما یا در ساعاتی از شب، آن هم در این گرمای طافت فرسا، وضعیتی پیچیده و تقریبا غیرقابل تحمل را پدید آورده است.

اگرچه این خاموشی ها و قطعی های برق به هیچ وجه موضوع غریبی نیست و همواره در فصل گرما انتظار آن را داشته و داریم، اما آنچه بیش از هرچیز مایه تعجب مشترکین برق و مردم در سال 1400 را فراهم کرده، مسئله آغاز خاموشی ها از اواخر اردیبهشت ماه 1400 به طور جدی و قطعی های مکرر برق است.

وضعیت وقتی بدتر می شود که این خاموشی ها از ابتدا آنقدر منظم هم اطلاع رسانی نشدند و همچنین در ادامه وضعیت به تدریج بدتر هم شد، تا جایی که در روزهای اول تیرماه 1400، خاموشی های چند نوبته و چندساعته برخی کلان شهرها را به کام خاموشی کشاند. بر این ها اگر اظهارات مسئولین مبنی بر بدتر شدن وضعیت برق در ادامه و تا پایان مرداد ماه را بیفزاییم، متوجه می شویم باید حالا حالاها به همین وضعیت ادامه دهیم و جداول خاموشی را برای اطلاع از قطعی برق محل کار یا سکونت خود بالا و پایین کنیم. اما در ادامه با ما باشید تا جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 همه استان ها را ارائه کنیم.

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400

وضعیتی که در ابتدای تیرماه جاری برخی کلان شهرها را در سراسر کشور دربرگرفت و برخی شهرها حتی 8 ساعت از روز برق نداشتند، بار دیگر به مسئله علت خاموشی ها دامن زده است. حالا کاربران زیادی می خواهند بدانند این خاموشی ها از کجا آب می خورد. اما مانند قبل آنچه به عنوان علل مسئله مطرح می شود، خشکسالی و کاهش تولید برق و البته استخراج بیت کوین است.

سخنگوی صنعت برق مصطفی رجبی مشهدی پیش از این درباره علت خاموشی های گسترده از اوج گرفتن ناگهانی مصرف برق به تناسب افزایش دمای هوا یاد کرده بود. این روزها رکورد مصرف برق کشور بار دیگر جابجا شده به 66 هزارمگاوات رسیده است. رجبی مشهدی در این باره می گوید:

هم ‌اکنون شاهد فاصله ۱۱ هزار مگاواتی تولید و مصرف برق هستیم که این میزان فاصله تولید و مصرف را باید با فعالیت‌ ها و برنامه ‌های جابجایی بار صنایع و مشترکان عمده پر کنیم یا اگر امکان ‌پذیر نباشد، ناچار به اعمال خاموشی خواهیم شد.

سخنگوی صنعت برق در ارتباط با عملکرد شبکه توزیع برق و کمبود برق کشور گفت:

به‌منظور حفظ پایداری شبکه، رله ‌های فرکانسی به‌کار گرفته شده است و هنگامی که تراز تولید و مصرف از حد استاندارد فراتر رود و امکان کنترل مصرف وجود نداشته باشد، این رله ‌ها به‌صورت خودکار به‌کار افتاده و برق تعدادی از مشترکان را قطع می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق اعمال این رله ای فرکانسی را برای حفظ پایداری شبکه برق کشور ضروری دانسته و گفته اگر این رله ها به درستی عمل نکند، ممکن است خاموشی های بیشتری رخ دهدو وی همچنین با تاکید بر افزایش 14 درصدی مصرف برق در کشور گفته که فشار بالایی بر تاسیسات شبکه برق وارد می شود و در همین راستا از مردم خواستار صرفه جویی در مصرف برق شده است.

مسئولین پیش از این نیز و همزمان با افزایش دمای هوا خواهان صرفه جویی حداقل 30 درصدی در مصرف آب و برق شده بودند. مطابق با آمارهای رسمی این روزها نزدیک به 40 درصد مصرف برق کشور مربوط به وسایل سرمایشی است و در نتیجه با صرفه جویی بیشتر شاید بتوان مانع از اعمال خاموشی های بیشتر شد.

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 تهران

برنامه خاموشی های 29 تیر 1400 برای استان تهران و بخش های مختلف آن نیز ارائه شده است که جزئیات ان را از اینجا می توانید ببینید.

برنامه قطع برق 29 تیر 1400 ایلام

اطلاعات خاموشی استان ایلام نیز برای روز 29 تیر 1400 منتشر شده است که اطلاعات بیشتر را در ادامه به شما ارائه می کنیم. برای اطلاع از تقسیم بندی مناطق، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400
جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 29 تیر منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 29 تیر 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 اصفهان

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که تا سه هفته آینده که بر اساس این مصوبه صنایع، برق مصرفی را کاهش می‌دهند قطعی برق نخواهیم داشت. البته اگر حوادثی اتفاق افتد یا موارد اضطراری ایجاد شود ممکن است ناپایداری‌ها و قطعی‌های موقت در شبکه ایجاد شود. از این رو، برای دسترسی به جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

برنامه قطع برق 29 تیر 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 29 تیر 1400 استان فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 29 تیر 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید. برای دسترسی به منطقه بندی و آدرس‌ها به سایت استان فارس مراجه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 29 تیر 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 استان کرمان

جزئیات قطعی برق استان کرمان برای 29 تیر منتشر شده است. برای اطلاع از جدول خاموشی استان کرمان، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق استان کرمان مراجه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 29 تیر 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 29 تیر 1400 برای استان قزوین منتشر نشده است. برای پیگیری ساعات خاموشی این استان می‌توانید از صفحه زمان بندی قطع برق قزوین 1400 استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 29 تیر 1400 استان مازندران منتشر شده است. برای کسب اطلاع از خاموشی، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 29 تیر 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر