;
coinex

رمزارزها در مجلس ترکیه ؛ کوششی برای قانونی کردن تجارتی نوین!

با اعلام وزارت اقتصاد و خزانه داری ترکیه، پیش نویس لایحه رمزارزها در مجلس ترکیه برای تعیین چارچوبی قانونی برای مبادلات رمزارزها در این کشور آماده شده است.

این لایحه با هدف ارائه چارچوبی قانونی برای مبادلات ارزهای دیجیتال تهیه شده است. شکیر ارکان گول، معاون وزارت خزانه داری و اقتصاد این کشور اعلام کرده که لایحه ارزهای دیجیتال در ابتدای سال قانونگذاری آینده یعنی اکتبر 2021 به مجلس عالی ترکیه ارائه می شود.

با تکیه بر این مهم که ارزش لیر ترکیه بر اساس بازار فارکس تعیین می شود، معاون وزیر خزانه داری گفته که چارچوب قانونی رمزارزها در ترکیه مشابه اروپا و امریکا است اما قوانینی سختگیرانه تر تعریف می شود.

رمزارزها در مجلس ترکیه

ارکان گول می گوید که این هدف این لایحه حمایت از سرمایه گذاران خرد و جلوگیری از پولشویی و تقویت نظارت در تبادلات رمزارز است. به گزارش کوین تلگراف، پیش نویس این لایحه انواع مختلف دارایی های دیجیتال را معنی می کند و به علاوه صدور و تخصیص دارایی های رمزارز، سیاست های معامله و شرایط موجود در وکالت نامه ها می پردازد.

SPK یا هیئت بازارهای سرمایه در ترکیه بر شرکت های مرتبط با بازار کریپتو نظارت خواهد کرد و آژانس تنظیم و نظارت بانکی نیز حسابرسی سایر بازیگران بازار را بر عهده دارد.

این پیش‌ نویس برای کسب‌ و کارهای رمزارزی، نیازمندی‌ های سرمایه‌ ای اندکی در نظر می‌ گیرد و چارچوب قانونی ارائه‌ شده در این لایحه از معیارهای حمایتی متعددی مثل وثیقه‌ گذاری استفاده می‌ کند.

ترکیه چندی پیش از این با اعمال قانون ممنوعیت پرداخت با رمزارزها، کوشیده تا اوضاع را برای تدوین و اعمال قوانینی مشخص و چارچوبی مدون کنترل کند. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند ترکیه می تواند فضای ایده آلی برای این بازار نوپا باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لایحه رمزارزها در مجلس ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر