;
coinex

تریلر و تاریخ عرضه PES 2022 ؛ بازی جدید و رایگان Konami

بازی جدید کونامی با نام eFootball به صورت رایگان عرضه خواهد شد. برای دانستن جزئیات تریلر و تاریخ عرضه PES 2022 با ما همراه باشید!

در روز گذشته شرکت Konami با انتشار تریلر PES 2022 به طور رسمی از این بازی رونمایی کرد و طبق گفته این شرکت ژاپنی، بازی PES 2022 با نام eFootball و به صورت رایگان منتشر می‌شود.

هر چند پیشینه‌ی سری PES نسبت به رقیب سنتی خود یعنی FIFA همواره بیشتر بوده و نسل‌های قبل همچنان با احترامی خاصی از Winning Eleven صحبت می‌کنند، اما با آغاز دوره‌ی نسل هشتم کنسول‌های بازی و نسخه‌ی PES 2014، می‌توان گفت که این نسل بازی محبوبیت گذشته را ندارد و شهرت آن نفس‌های آخر را می‌کشد. با این حال، در ادامه به سراغ تریلر و تاریخ عرضه PES 2022 یا همان eFootball خواهیم رفت. با تکراتو همراه باشید‌!

تریلر و تاریخ عرضه PES 2022

آخرین اخبار بازی شرکت کونامی حاکی از این است که این شرکت ژاپنی نام مجموعه بازی Pro Evolution Soccer خود را به eFootball تغییر داده است و این بازی کاملا دیجیتالی به صورت free-to-play در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت.

جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی eFootball (PES 2022) قرار است پاییز امسال برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر شود اما زمان عرضه PES 2022 به طور دقیق مشخص نیست.

اگر نگاهی به گذشته بیاندازیم می‌بینیم که کونامی بازی PES جدید خود را زودتر از فیفا عرضه می‌کرده است تا فروش بیشتری را تجربه کند. PES 2018 در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ و PES 2019 در تاریخ ۳۰ اوت ۲۰۱۸ عرضه شدند. همچنین PES 2020 در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ عرضه شد. بنابراین انتظار می‌رود تاریخ انتشار PES 2022 در هفته دوم سپتامبر مشخص شود و به احتمال بالا زمان عرضه PES 2022 در اکتبر امسال است.

تریلر و تاریخ عرضه PES 2022

همینطور تاریخ انتشار PES 2022 نسخه‌ی اندروید و iOS نیز پس از نسخه‌های کنسولی است. البته کونامی اعلام نکرده که eFootball برای نینتندو سوییچ نیز منتشرمی‌شود یا خیر. به نظر می‌رسد تمام نسخه‌های بازی eFootball، جدا از اینکه روی کنسول هستند یا موبایل، عملکرد یکسانی خواهند داشت. علاوه‌بر این، در زمستان امسال قرار است تمام نسخه‌های بازی از کراس پلی پشتیبانی کنند و البته بازیکنان موبایلی برای بازی با کاربران کنسولی باید از کنترلر استفاده کنند.

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم، بازی‌های PES دیگر مانند قبل طرفداران بی‌شماری ندارند و به همین خاطر، شرکت کونامی در تلاش است تا با ایجاد تغییراتی چشمگیر بتواند یکبار دیگر نظر میلیون‌ها کاربر کوچ کرده‌ را جلب کرده و آنها را بازگرداند. از این رو، شرکت Konami در اولین قدم برای ساخت eFootball از موتور اختصاصی خود استفاده کرده که برپایه‌ی آنریل انجین 4 بنا شده است.

تریلر و تاریخ عرضه PES 2022
تریلر و تاریخ عرضه PES 2022

جالب است بدانید برای اولین بار در تاریخ، شاهد این خواهیم بود که یک شبیه‌ساز فوتبال با بهره‌گیری از قدرت Unreal Engine 4 توسعه خواهد یافت و بازی PES 2022 اولین اثری خواهد بود که توانایی‌های این انجین را در این سبک از بازی‌ها به نمایش می‌گذارد.

کونامی با استفاده از آنریل انجین 4، سیستم جدیدی برای انیمیشن‌های بازی طراحی کرده‌اند که نسبت به بازی‌های قبلی PES می‌تواند چهار برابر بیشتر در بازی انیمیشن نشان دهد. همچنین این شرکت اعلام کرده این سیستم جدید نه‌ تنها در نسخه‌های کنسولی eFootbal، بلکه در نسخه‌های موبایلی نیز به کار رفته است. بعد از استفاده از آنریل انجین 4، فری تو پلی بودن بازی جالب توجه‌ترین اتفاق این بازی است که موجب می‌شود کاربران این بازی بیشتر شوند.

جزئیات بازی eFootball و تریلر PES 2022

تریلر و تاریخ عرضه PES 2022
تریلر و تاریخ عرضه PES 2022

با توجه به تصویر بالا، eFootball به همراه ۹ باشگاه قابل بازی و حالت Exhibition منتشر می‌شود. در واقع بازی ای‌فوتبال در هنگام عرضه، تنها بازی‌های دوستانی لوکال با تیم‌های بارسلونا، یوونتوس، بایرن مونیخ و منچستر یونایتد و ۵ باشگاه دیگر در دسترس کاربران قرار می‌دهد. حالت‌های دیگر بازی به‌طور DLC فروخته می‌شوند تا بازیکنان تنها برای مدهایی پول پرداخت کنند که به آن علاقه دارند.

همینطور هنوز مشخص نشده که بخش MyClub یا Master League که به ترتیب بخش متناظر آلتیمت تیم در بازی‌های فیفا و بخش Career قدیمی مجموعه PES هستند، همچنان در eFootball وجود دارند یا خیر. با وجود این، به نظر می‌رسد MyClub با بخشی به نام Team Building Mode که پس از عرضه‌ی بازی منتشر می‌شود، جایگزین می‌شود.

کونامی ادعا می‌کند باوجود اینکه eFootball یک بازی فری تو پلی است، اما طوری طراحی شده که برای همه‌ی بازیکنان عادلانه و متوازن باشد. همچنین به‌نظر می‌رسد که بازی دارای Match Pass خواهد بود که آیتم‌هایی در آن برای آنلاک شدن وجود دارد.

تریلر و تاریخ عرضه PES 2022
تریلر و تاریخ عرضه PES 2022

برخی از قسمت‌های بازی eFootball نیز همچنان مانند مجموعه‌ی PES است. برای مثال پیتر دروری و جیم بگلین همچنان گزارشگران بازی هستند. به علاوه، Options Files در این نسخه نیز وجود دارد و بازیکنان می‌توانند با استفاده از آن بازی خود را شخصی‌سازی کنند.

با وجود تمام این‌ها، اطلاعات و تصاویر بیشتری از گیم‌پلی و حالت‌های آنلاین eFootball در اواخر ماه اوت منتشر می‌شود و می‌بایست دست کم یک ماه دیگر صبر کنیم تا اخبار جدید این بازی را بشنویم. البته شما می‌توانید با مراجعه به سایت ign تصاویر جدید این بازی را مشاهده کنید. همینطور برای تماشای تریلر PES 2022 در یوتیوب اینجا کلیک کنید.

گفته سازنده PES 2022 درباره این بازی

تریلر و تاریخ عرضه PES 2022
تریلر و تاریخ عرضه PES 2022

سیتارو کیمورا، تهیه‌کننده‌ی مجموعه‌ی PES و بازی eFootball در مصاحبه‌ای توضیح داده که هدف از معرفی eFootball این است که این بازی به یک پلتفرم تبدیل شود. این بدین معناست که دیگر هر سال شاهد عرضه‌ی نسخه‌های پولی از آن نخواهیم بود و برای این بازی به‌عنوان یک پلتفرم قرار است به‌صورت سالیانه آپدیت‌ها و فصل‌های رایگان منتشر شوند. این تهیه‌کننده‌ی ژاپنی بازی eFootball درباره‌ی eFootball می‌گوید:

شروعی دوباره با استفاده از پایه‌های مستحکم و قدرتمند موتور گرافیکی Unreal Engine، این امکان در اختیار ما قرار گرفته تا بازبینی وسیع‌تری در قبال تجربه‌ی بازیکنان داشته باشیم. ما با استفاده از یک موتور بازی‌سازی جدید، تعدادی تغییر ایجاد کردیم که به مرور زمان طی سال‌های آتی، نقاط قوت زیادی را به بازی eFootball تزریق خواهد کرد.

وی در ادامه گفته است که با اضافه شدن قدرت سخت‌افزارها به لطف کنسول‌های نسل نهم و با همکاری فوتبالیست‌های نخبه می‌توانند هیجان‌انگیزترین و واقع‌گرایانه‌ترین تجربه از یک فوتبال را در گیم‌پلی بازی PES 2022 ارائه دهند.

گفتنی است که این بازی از یک تکنولوژی جدید تحت عنوان Motion Matching توسعه می‌یابد که موجب طبیعی‌تر شدن انیمیشن بازیکنان در حین انجام حرکات مختلف می‌شود. البته به خاطر داشته باشید که باید با عنوان PES برای همیشه خداحافظی کنید چراکه عنوان بازی به eFootball تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: ign

نظر شما در خصوص تریلر و تاریخ عرضه PES 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)