;
coinex

سریال What If مارول ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

در این نوشتار از سایت تکراتو به تاریخ پخش سریال What If مارول خواهیم پرداخت و در رابطه با داستان و بازیگران این سریال صحبت خواهیم کرد.

داستان انیمیشن چه می شد اگر مارول با این تفکر که اگر در دنیای مارول هر چیزی متفاوت‌تر بود، شکل گرفته است. تیزر این سریال برای ایجاد هیجان در مخاطبان، به نمایش در آمد. داستان سریال What If بر اساس یک رمان تصویری قدیمی، نوشته شده است. این انیمیشن به زودی در پلتفرم دیزنی پلاس نمایش داده خواهد شد.

هر کس که تیزر انیمیشن سریالی What If را تماشا کرده است، یک نظر مشترک را بیان کرده است: «بعد از انتقام‌جویان و پایان بازی، از اینکه قرار است همه چیز تغییر کند مطلع بودیم، ولی این سطح از تغییر دور از انتظار ما بود.» بعضی از اتفاقات در انیمیشن سریالی What If همانطور که می‌دانیم، مثل سابق پیش نمی‌رود. تمام وقایع در یک جهان جایگزین دنیای مارول می‌گذرد.

هر چقدر هم که سریال What If مارول متفاوت باشد و در جهان جایگزین دنیای مارول بگذرد، باز هم از نظر سینماتیک در دنیای مارول ساخته شده است. تاریخ شروع انیمیشن What If مارول را در تیترهای بعدی مقاله سریال What If مارول بررسی خواهیم کرد.

سریال What If مارول

تاریخ پخش، داستان و بازیگران

سریال What If یک سریال انیمیشنی آمریکایی است که قرار است در شبکه اینترنتی پخش شود. این سریال در ژانر آنتولوژی توسط ای‌سی بردلی برای دیزنی پلاس ساخته‌ شده است، این سریال بر اساس مجموعه‌ای از کمیک‌های مارول با همین نام ساخته شده‌است.

ژانر آنتولوژی به این صورت است که یک برنامه رادیویی یا تلویزیونی‌ در هر قسمت یا فصل آن از بازیگران و داستان متفاوتی استفاده می‌کند. البته این مسئله همیشگی و مطلق نیست. سازندگان می‌توانند از یک گروه ثابت بازیگران، در داستان‌های متفاوت از آن فیلم یا سریال استفاده کنند. مثلا در سریال What If مارول کادر بازیگران یکسان است، منتهی در این انیمیشن فقط از صدای آن‌ها استفاده شده است.

سریال What If مارول ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

کارآگاه حقیقی، فارگو، آینه سیاه، عشق مدرن و داستان ترسناک آمریکایی نمونه‌هایی از آثار ژانر آنتولوژی هستند. در ایران نیز سریال‌هایی مانند باران عشق (مجموعه تلویزیونی)، نیمکت (مجموعه تلویزیونی)، خرده ستمگران و شاید برای شما هم اتفاق بیفتد با این شیوه ساخته شده‌اند.

سریال What If مارول به بررسی اینکه اگر لحظه‌های اصلی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (MCU) به گونه‌ای متفاوت اتفاق بیفتد چه خواهد شد می‌پردازد. این سریال توسط استودیو مارول ساخته شده‌است، و اولین اثر انیمیشنی آن‌ها است. برایان اندروس کارگردانی این سریال را بر عهده دارد.

جفری رایت ناظر و راوی سریال What If مارول را ایفا می‌کند. استودیو مارول تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ برای دیزنی پلاس سریال‌های زیادی ساخته است. اولین بار در سال ۲۰۱۹ موضوع ساخت سریال چه می شد اگر مطرح شده بود. شخصیت‌های زیادی توسط بازیگران آن‌ها که در فیلم‌ها نقش آفرینی کرده‌اند، صداگذاری خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

داستان انیمیشن چه می شد اگر مارول

استودیو مارول سریال What If را تولید و منتشر کرد
استودیو مارول سریال What If را تولید و منتشر کرد

موضوع قسمت اول این سریال به این صورت است که، چه اتفاقی خواهد افتاد اگر پگی کارتر به جای استیو راجرز سرم سوپر سرباز شدن را در آغاز جنگ جهانی دوم استفاده کند؟ و در طول نمایش قسمت اول به بررسی آن خواهد پرداخت. کاوش لحظات در جهان سینمایی مارول و تغییر مسیر‌های ثابت و هدایت مخاطبان به قلمرو ثبت نشده، مواردی هستند که در این سریال مشاهده می‌شود.

به گفته کسانی که مجموعه کتاب‌های کمیکی که این سریال از آن الهام گرفته است را خوانده‌اند، سریال What If مارول یک سریال بسیار خونین خواهد بود. چون آنچه از سری اصلی می‌دانیم این است که هالک، شخصیت‌هایی مانند Human Torch ،The Thing و مرد آهنی را کشته است. اگرچه شاید ما شاهد چنین صحنه‌های خونینی نباشیم، اما نباید فراموش کرد که در سریال What If مارول هیچ شخصیتی مانند گذشته نیست.

در تریلر سریال What If مارول کاراکتر مرد آهنی را همان قدر که مدت طولانی در جهان سینمایی مارول ندیده‌ایم، کاملا بی‌پروا می‌بینیم. این ممکن است به این دلیل باشد که Iron Man، اکنون یکی از شرورهای دنیای مارول است. شاید تونی استارک، مراحلی که او را به مرد آهنی بدل نموده است، تجربه نکرده و شاید نبوغ خود را برای شر به کار برده است.

دکتر استرینج در سریال What If مارول
دکتر استرینج در سریال What If مارول

یکی از جزئیات جالب توجه تریلر این است که، Doctor Strange با یک Doctor Strange متفاوت دیگر رو به رو می‌شود. جزئیات مشخص نشده است اما شاید در جهان سریال What If مارول Stephen Strange اصلا دکتر استرینج نبوده است، یا اینکه در این جهان جایگزین دنیای مارول یک Doctor Strange شیطانی برای جلوگیری از این وضعیت ظاهر خواهد شد. تمام اطلاعاتی که از این سریال مشخص شده است، با توجه به تریلر پخش شده از سریال و کتاب کمیک آن منتج است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

بهترین فیلم های زامبی 2021

شخصیت‌های شگفت‌انگیز سریال What If مارول

کاراکترهای سریال چه می شد اگر مارول
کاراکترهای سریال چه می شد اگر مارول

در این انیمیشن سریالی بهتر است به جای بازیگران در رابطه با کاراکترها سخن به میان آوریم. در این مجموعه، T’Challa، پادشاه واکاندا به عنوان Star Lord ظاهر می‌شود. علاوه بر این، کاراکتر Doctor Strange سازگار با شخصیتی که در فیلم‌ها موجود است، دیده می‌شود. در یک سکانس سریع، ثور و مرد آهنی ظاهر می‌شوند، اما نه ثور چاق است و نه مرد آهنی شبیه به شخصیتش در Endgame. اما به نظر می‌رسد که دوره‌های زمانی مختلف نمایش داده می‌شود.

پگی کارتر، عشق ابدی استیو راجرز، در داستان سریال What If با نقش کاپیتان انگلیس ظاهر می‌شود. از طرف دیگر، استیو راجرز به عنوان فردی لاغر نمایان می‌شود که سرم سوپرسرباز را دریافت نکرده است. تنها چیزی که به نظر می‌رسد در داستان سریال What If تغییر نکرده است، عشق بی‌پایان بین استیو و پگی است.

پگی کارتر و کاپیتان امریکا
پگی کارتر و کاپیتان امریکا

پس از دیدن شخصیت یوندو در سریال What If مارول، با یک سورپرایز Bucky رو به رو می‌شویم. به نظر می‌رسد این Bucky The Winter Soldier اتفاق نیفتاده است. علاوه بر این، او با یک کاپیتان آمریکای زامبی می‌جنگد. وقتی صحبت از Uatu ،Hawkeye، کاپیتان مارول و دکتر استرنجی که از جهان جایگزین آمده است می‌شود، همه چیز تغییر می‌کند.

به طور خلاصه، در انیمیشن سریال What If مارول این شانس را داریم که تقریبا همه شخصیت‌های مارول را که تاکنون در صفحه نمایش بزرگ دیده‌ایم ببینیم. علاوه بر این، از آنجا که داستان در یک جهان جایگزین دنیای مارول اتفاق می‌افتد، قادر به دیدن شخصیت‌های مرده‌ای مانند Iron Man نیز خواهیم بود. اما به یاد داشته باشید که هیچ شخصیتی آنگونه که ما می‌شناسیم نخواهد بود.

مرد آهنی زامبی
مرد آهنی زامبی

تاریخ پخش سریال What If

طبق لیست اعلام شده، اولین سریالی که مخاطبان را در سال ۲۰۲۱ ملاقات خواهد کرد، سری WandaVision است که از ۱۵ ژانویه پخش شده است. در این سریال که ۶ قسمت از آن نمایش داده شده است، نام‌هایی چون پل بتانی، الیزابت اولسن و کت دنینگ حضو داشته‌اند. پس از WandaVision سریال The Falcon and The Winter Soldier در تاریخ ۱۹ مارس با تماشاگران دیدار کرد. در این سریال دانیل برول و آنتونی مکی ایفای نقش نموده‌اند. این سریال در ۶ قسمت پخش شد. Black Widow و سریال لوکی نیز به ترتیب در تاریخ ۹ جولای و ۹ ژوئن به اکران در آمدند.

تاریخ شروع انیمیشن What If مارول نیز در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ یعنی در بیستم مردادماه ۱۴۰۰ مشخص شده است. این سریال متفاوت دنیای مارول به زودی در تابستان در پلتفرم دیزنی پلاس نمایش داده خواهد شد. فصل اول سریال What If در ده قسمت ساخته شده است که در ۱۳ اکتبر پخش آن خاتمه می‌یابد. پس از مشخص شدن تاریخ پخش سریال What If لیست بازیگران What If نیز معلوم شد. ستارگانی همچون جفری رایت، هایلی اتول و جوش برولین در این اثر ایفای نقش خواهند کرد.

تونی استارک
تونی استارک

به عبارت دیگر، تاریخ عرضه زمانی این اثرها و تاریخ شروع انیمیشن What If مارول به شرح زیر خواهد بود:

  • WandaVision: در ۱۵ ژانویه
  • The Falcon and The Winter Soldier: در ۱۹ مارس
  • Black Widow: در ۹ جولای
  • Loki: در ۹ ژوئن
  • Shang-Chi and the Legends of Ten Rings: در ۳ سپتامبر
  • What If: در ۱۱ آگوست، ۲۰ مرداد
  • Eternals: در ۵ نوامبر
  • Spider-Man 3: در ۱۷ دسامبر
  • Hawkeye: به زودی
  • Ms. Marvel: به زودی
سریال What If در یک جهان جایگزین دنیای مارول
سریال What If در یک جهان جایگزین دنیای مارول

Uatu ؛ کاراکتری که تفاوت جهان‌ها را بیان می‌کند

موضوع سریال What If براساس این تفکر است که «اگر همه چیز متفاوت بود چه می‌شد؟» شکل گرفته است. داستان سریال جدید نیست و براساس یک مجموعه ده شماره‌ای است؛ که توسط کمیک‌های مارول در سال ۱۹۷۷ منتشر شده است. داستان‌های این مجموعه بنای سریال چه می‌شود اگر؟ است. این مجموعه‌ای که بین سال‌های ۱۹۷۷ و ۱۹۸۴ منتشر شد، بین سال‌های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۸ با داستان جدیدی یک‌بار دیگر با مخاطبانش رو به رو شد. سرانجام، یک سری ویژه با شخصیت‌های مختلف در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

نمایی از Uatu
نمایی از Uatu

اواتو کاراکتری است که در مجموعه کتاب‌های کمیک، به عنوان راوی داستان و چشمی که هر چیزی را می‌بیند (خدای داستان) شناخته می‌شد. همانطور که اواتو در تریلر دیده می‌شود، به نظر می‌آید که در سریال What If نیز به عنوان راوی باشد. این نظریه کاملا منطقی به نظر می‌آید؛ زیرا اواتو به عنوان یک بیننده عالی شناخته می‌شود که می‌تواند همه جهان‌های جایگزین مارول را ببیند.

عوامل سریال What If

  • نویسنده: ای‌سی بردلی (A.C. Bradley)
  • کارگردان: برایان اندروس (Bryan Andrews)
  • صداپیشگان: بازیگران What If ستارگانی همچون جفری رایت در نقش بیننده (راوی)، هایلی اتول در نقش پگی کارتر، جوش برولین در نقش ثانوس و دومینیک کوپر در نقش هوارد استارک خواهند بود، که صدای کاراکتر خود را در این انیمیشن سریالی ایفا می‌کنند.
  • موسیقی: لائورا کارپمان (Laura Karpman)
  • ژانر: انیمیشن اکشن و ماجرایی
  • زبان: انگلیسی
  • کشور: آمریکا
  • تعداد قسمت: ۱۰ قسمت
نمایی از انیمیشن سریالی What If
نمایی از انیمیشن سریالی What If

از همراهی شما تا انتهای نوشتار سریال What If سپاس‌گزار هستیم. اگر شما از طرفداران پر و پا قرص دنیای مارول هستید، می‌توانید مطالب بهترین فیلم های مارول در سال 2021، بهترین فیلم های مارول و بهترین فیلم های ابرقهرمانی 2021 را در تکراتو مطالعه کنید.

همینطور ممکن است بررسی مطالب بهترین فیلم های دی سی 2021، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2021 و بهترین فیلم های اکشن 2021 برای شما جالب باشد.

بیشتر بخوانید:

.

منبع:

نظر شما در خصوص داستان انیمیشن چه می شد اگر مارول چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر