;
coinex

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس؛ بازیگران و داستان سریال هدیه (The Gift)

در این مقاله قصد داریم به معرفی فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس بپردازیم. برای دانستن اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

سریال عطیه یک سریال ترکی است که توسط نتفلیکس ساخته شده است. اولین قسمت این سریال معمایی رمز آلود در سال 2019 پخش شده و از همان موقع طرفداران بسیاری را جذب خود کرده است. سریال عطیه بر اساس کتابی به نام Dünyanın Uyanışı که در زبان فارسی به اسم بیداری دنیا معروف است به نویسندگی شنگول بویباش ساخته شده است. در این گفتار به معرفی بازیگران و داستان فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس می‌پردازیم. با تکراتو همراه باشید.

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

سریال عطیه به عنوان دومین سریال سرمایه‌گذاری شده توسط نتفلیکس، به یکی از موفق‌ترین آثار ترکیه در ابعاد جهانی تبدیل شد و بسیاری از افراد از نقاط مختلف جهان از طریق شبکه نتفلیکس به تماشای این سریال نشستند.

نتفلیکس پس از تجربه‌ اولین همکاری خود با ترکیه، بار دیگر شانس خود را با همان تیم سازنده و ساخت سریال عطیه در این کشور امتحان کرد. سریال عطیه که با نام آتیه نیز شناخته می‌شود، یک درام ترکی درباره هنرمندی است که اتفاقات گذشته خود را از طریق یافته‌های باستان‌شناسی به یاد می‌آورد و به جستجو درباره آن می‌پردازد. فصل سوم سریال عطیه (Atiye) را می‌توان ترکیبی از تمام چیزهایی دانست که یک سریال برای ساخته شدن به آن‌ها نیاز دارد.

این سریال که از جدیدترین و بهترین سریال های ترکی 2021 است، به کارگردانی اوزان آشیکتان (Ozan Açıktan) ساخته شده و بازیگرانی مانند برن سات (Beren Saat)، مهمت گونسور (Mehmet Günsür)، ملیسا شنولسون (Melisa Şenolsun)، متین آکدولگر (Metin Akdülger) و تیم سیفی (Tim Seyfi) در این سریال ایفای نقش کرده‌اند. از این رو در این جستار به معرفی فصل سوم سریال عطیه (Atiye) می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 داستان فصل سوم سریال Atiye

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس
فصل سوم سریال هدیه نتفلیکس

داستان فصل سوم سریال Atiye درباره زندگی دختری به نام عطیه است که دارای یک خانواده بسیار ثروتمند است. او یک خواهر کوچک‌تر از خود دارد و به نقاشی علاقه بسیاری دارد. عطیه سال‌‌هاست که در آثار هنری خود و تابلوهایش، نمادی را می‌کشد که از کودکی در ذهن و خواب‌های خود می‌دید. در تمام آثار عطیه می‌توان نشانه‌ای از این نماد دید به طوری که به نظر می‌رسد زندگی‌اش در تسخیر نمادی است که حتی خود او هم از ماهیت اصلی این نماد آگاهی ندارد. او این نماد را به شکل‌های مختلف نقاشی کرده است.

او به نقاشی کشیدن از این نماد ادامه داد و توانست یک نمایشگاه برای خود احداث کند. عطیه در تکاپوی ازدواج با نامزد‌ش است که ناگهان به طور مداوم به یک پیر زن نابینا برخورد می‌کند. تمامی اطرافیان عطیه تصور می‌کنند او بخاطر استرس‌های ازدواج دچار این خیالات شده و کسی حروف او را باور نمی‌کند. اما طی اتفاقاتی عطیه متوجه واقعی بودن این پیرزن و ارتباط او با قصه زندگی خودش می‌شود.

در همین روزها، عطیه روزی از طریق اخبار تلویزیون متوجه می‌شود که باستان‌شناسی به نام ارهان، نمادی سنگی و باستانی را در مکانی به نام گوبکلی تپه (Göbeklitep) در شهر اورفای ترکیه کشف کرده است. قسمت عجیب و رازآلود ماجرا که به عطیه مربوط می‌شود این است که نماد کشف شده، همان نمادی است که کل زندگی عطیه را از کودکی تسخیر کرده و او هزاران نقاشی از آن کشیده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

عطیه پس از مطلع شدن از این موضوع برای بازدید از آن نماد، راهی شهر اورفای می‌شود. او در مکانی که نماد در آن کشف شده است، با این باستان‌شناس صحبت می‌کند، اما او حرف‌های عطیه را جدی نمی‌گیرد و به او اجازه بازدید از این اثر باستانی و مهم را نمی‌دهد.

با این‌ حال در ادامه سریال، اتفاقاتی باعث می‌شود تا عطیه و ارهان به دلایلی هم‌مسیر شده و حقایق بسیار عجیبی را درباره خودشان کشف می‌کنند. عطیه در شب عروسی خود، زندگی مرفه و عاشقانه خود را برای یافتن پاسخ پرسش‌های بی‌شمارش رها می‌کند و متحمل اتفاقات تلخ و ناگواری می‌شود تا به کشف حقیقت برسد.

عطیه در این داستان غرق بود که به طور ناگهانی متوجه می‌شود که خواهر کوچک‌ترش جانسو خواهر ارهان است. پدر عطیه پلیس است. او سال‌ها پیش زمانی که عطیه کوچک بود، فرزندی را به خانه آورد تا بزرگ نماید. در ماموریتی که رفته بود، تمام اعضای خانواده مرده بودند و فقط این دختر نوزاد زنده مانده بود. نام این بچه را جانسو گذاشتن و سال‌ها عطیه و جانسو مثل دو خواهر بزرگ شدند.

عطیه برای آشکار کردن این راز به دیدن جانسو می‌رود اما جانسو توسط اوزان نامزد سابق عطیه کشته شده است. عطیه با توجه به ارتباطاتی که با کائنات دارد، تلاش می‌کند که داستان طور دیگر پیش رود. به همین خاطر به دیدن جانسو می‌رود اما جانسو دیگر جانسوی سابق نیست. دعایش استجاب شد. جانسو زنده است اما در دنیای دیگری با نام الیف زندگی می‌کند، خواهر ارهان است و سردار پدرخوانده آن‌هاست.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

بازیگران سریال

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس
فصل سوم سریال هدیه نتفلیکس

یکی از بهترین بازیگران فصل سوم سریال گیفت برن سات است که در نقش عطیه ایفای نقش کرده است. این بازیگر معروف 37 سال دارد و در شهر آنکارا به دنیا آمده است. او تحصیلات دوران مدرسه خود را در کالج TED آنکارا گذراند و در دانشگاه نیز در رشته اقتصاد و مدیریت بازرگانی مشغول به تحصیل شد.

او با حمایت دوستان دانشگاهی خود در مسابقه ستاره‌های ترکیه ( Türkiyenin Yıldızları) شرکت کرد و نفر دوم شد. وی توسط کارگردان معروف تورمیز گیریتلیوغلو کشف شد و در اولین سریال خود «در عشق ما مرگ هست» بازی کرد.

برن سات در فیلم‌هایی مانند فصل کرگدن (Rhino Season) به کارگردانی بهمن قبادی و سریال گناه فاطما گل چه بود (Fatmagül’ün Suçu Ne) ایفای نقش کرده است. نقش فاطما گل برای برن سات جایزه پروانه طلایی را به همراه داشت. پروانه طلایی جایزه‌ای است که همه ساله بهترین‌های تلویزیون و موسیقی این کشور را انتخاب می‌کند. سریال فاطما گل علاوه بر این جایزه، برن سات را با موفقیت‌‌ها و تحسین‌های فراوانی نیز روبرو کرد.

او همچنین در سریال معروف عشق ممنوع (Ask-i Memnu) نیز در کنار بازیگران موفقی مانند کیوانچ تاتلیتوغ (Kıvanç Tatlıtuğ) و هازال کایا (Hazal Kaya) درخشید و جوایز متعددی گرفت. او سال 2014 با موزیسین و خواننده معروف ترکیه کنان دوعولو (Kenan Doğulu) که نماینده ترکیه در یوروویژن 2007 بود، ازدواج کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم و سریال های دیزنی پلاس 2021

بهترین فیلم و سریال های جنایی 2021

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس
فصل سوم سریال گیفت

یکی دیگر از بهترین بازگیران فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس مهمت گونسور است. این بازگیر در نقش ارهان در این سریال بازی می‌کند. مهمت گونسور بازیگری 46 ساله است. او در ابتدا به عنوان مدل وارد دنیای هنر شد سپس با اولین اثر جدی خود که فیلمی به نام حمام (Hamam: The Turkish Bath) بود، در دنیای بازیگری درخشید و جایزه  امید بخش‌ترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم آنکارا را به دست آورد.

فصل سوم سریال عطیه (Atiye)
فصل سوم سریال هدیه نتفلیکس

ملیسا شنولسون یکی دیگر از بازیگران فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس بوده که در نقش جانسو ایفای نقش کرده است. ملیسا بازیگر و مدل 24 ساله است که متولد شهر ازمیر است. این بازیگر با وجود سن و سال کمی که دارد، در آثار سینمایی و تلویزیونی بسیار خوب درخشیده است. از آثار سینمایی و تلویزیونی معروف او می‌توان به سریال Tatlı Küçük Yalancılar، سریال Kiralık Aşk، سریال Umuda Kelepçe Vurulmaz، فیلم Babam و سریال Nefes Nefese اشاره کرد.

متین آکدولگر نیز در نقش اوزان ایفای نقش کرده است. او 33 سال سن دارد و متولد شهر بورسای است. متین آکدولگر در دوران جوانی به عنوان بازیگر آماتور در برخی فیلم‌ها بازی کرده بود و فیلم‌های کوتاهی نیز می‌ساخت. او به دلیل علاقه به بازیگری، هنگام ادامه تحصیل در دانشگاه کوچ در کلاس‌های بازیگری نیز شرکت کرد و به شرکت در نمایش‌های آماتور تئاتر در دانشگاه ادامه داد.

متین آکدولگر برای اولین بار در سال 2013 با بازی در سریال پرطرفدار جز و مد (Medcezir) به بازیگری شناخته شده تبدیل شد. او در آثار سینمایی و تلویزیونی مانند فیلم One-Way to Tomorrow، سریال Muhteşem Yüzyıl: Kösem، سریال Şahsiyet، سریال Analar ve Anneler و فیلم My Favorite Fabric ایفای نقش کرده است.

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس
داستان فصل سوم سریال Atiye

تیم سیفی تیز یکی دیگر از بازیگرانی است که در فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس ایفای نقش کرده است. از آثار سینمایی و تلویزیونی معروف او می‌توان به مجموعه پرطرفدار هشدار برای کبری 11 و فیلم سینمایی معروف در (The Door) اشاره کرد.

او در فیلم «در» در کنار بازیگر معروف سینما مدس میکلسون (Mads Mikkelsen) که اخیرا در فیلم Another Round نیز ایفای نقش کرده، هم‌بازی بوده است. از دیگر آثار او می‌توان به فیلم‌های Bye Bye Germany، فیلم Aşk Tutulması، فیلم Zeit der Wünsche و Best Intentions اشاره کرد.

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس از یک تیم بازیگری فوق‌ العاده و حرفه‌ای برخوردار است. این فیلم‌نامه به دلیل ارتباطش با عرفان و ماورا الطبیعی بودنش در ژانر تاریخی شناخته می‌شود که از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. این سریال که از بهترین سریال های ترکی عاشقانه است، به دلیل سرمایه‌گذاری نتفلیکس و نظارتش بر روند تولید، از استانداردهای این کشور فراتر ظاهر شده و با پرداختن به موضوعات مهم و پر از راز و رمزی مانند سفر در زمان، به سریالی مهم و جسور تبدیل شده است.

همچنین وجود لوکیشن‌های تاریخی و قدیمی که برای فیلم برداری سریال در نظر گرفته شده است باعث شده طرفداران این سریال افزایش پیدا کنند. فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس در مکان‌هایی فیلم برداری شده است که طبق نظر مراجع تاریخی، می‌توان آن را قدیمی‌ترین مکان شناخته شده روی زمین دانست.

این مکان با نام تپه گوبکلی که در طول سریال نیز بارها به نامش اشاره می‌شود، در شهر اورفای که بخش کردنشین ترکیه است قرار دارد و به عنوان اولین اثر سنگی انسان‌ها در یونسکو ثبت شده است. سریال عطیه در بخش رتبه بندی سایت IMDb نیز توانسته است امتیاز 7.3 از 10 را به دست آورد که این مسئله نشان دهنده فیلم نامه عالی و بازیگران محبوب این سریال است.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص فصل سوم سریال عطیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چرا دروغ میگی حتما باید فحش بخوری؟؟؟

    پاسخ