;
coinex

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 همه استان ها

در اواسط تابستان 1400 هستیم و همچنان خاموشی های اضطراری در بسیاری نقاط کشور اعمال می شود. در اینجا به جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 خواهیم پرداخت.

معضل کمبود برق، سال 1400 را به سال عجیب و متفاوتی بدل کرده است. خاموشی هایی که اگر دنباله آن را بگیریم به زمستان 1399 می رسیم. زمانی که اعمال برخی خاموشی های گسترده در برخی نقاط کشور خبرساز شد و همانجا مسئله مصرف برق ارزهای دیجیتال مطرح شد.

اگرچه در طول زمستان و ماه های اول سال جدید، خاموشی های برق به طور گاه و بی گاه و مقطعی اعمال شد، اما معضل خاموشی ها از ابتدای خردادماه شدت گرفت و به برنامه مداوم زندگی روزمره ما بدل شد.

مسئله قطعی های منظم برق در طول ماه سوم سال شدت و حدت بیشتری به خود گرفت و در ادامه و با ورود به تیرماه، وضعیت بدتری به خود گرفت. به گونه ای که خاموشی های چندساعته و چندنوبته برخی کلان شهرها را به کام تاریکی، حتی در طول شب فرو برد. مشکلی که معضلات عمدهای پدید آورد.

معضل خاموشی ها که با مسئله تداوم خشکسالی ها توامان شده است، در سالیان اخیر پیوندی ناگسستی باهم یافته اند. بر این موارد اگر استخراج گسترده رمزارزها و کمبود سوخت نیروگاه های حرارتی را نیز بیفزاییم، وضعیت بسیار پیچیده تر می شود. درواقع شبکه تولید و انتقال نیروی برق کشور حال با کمبود شدیدی مواجه است و در همین راستا، خاموشی ها به بخش عادی روزمرگی همه ما بدل شده است.

حال و بعد از گذر از بازه زمانی اوج خاموشی ها در کشور، وضعیت خاموشی ها به ثبات رسیده و برنامه های منظم و روزانه خاموشی از سر گرفته شده است. سخنگوی صنعت برق که مردادماه را اوج مصرف برق اعلام کرده بود، گفته بود که مردادماه بیشترین برنامه های خاموشی را به دنبال دارد. سال 1400 با این شرایط به یکی از دشوارترین سال های برق کشور بدل شده است. در ادامه با ما در بررسی جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 همراه باشید.

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق درباره وضعیت پیش آمده از ابتدای تیرماه 1400 درباره خاموشی های چند ساعته در گفتگویی درباره علت خاموشی ها گفت که در حال حاضر وضعیت شبکه برق کشور، وضع باثباتی است و نیروگاه های حرارتی با اوج ظرفیت در کارند. او اضافه کرد:

همچنان نیروگاه‌های برق آبی با محدودیت تولید مواجه هستند، اکنون هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در هیچ نقطه کشور نداریم و هیچ محدودیتی برای تأمین برق مشترکان حوزه‌های خانگی، کشاورزی و صنعتی از طریق خاموشی اعمال نشده است.

رجبی مشهدی گفت:

صادرات برق اکنون در وضعیت حداقلی و کمتر از ۱۰۰ مگاوات بوده و بیش از ۵۰۰ مگاوات برق نیز از طریق واردات تأمین می‌شود.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد:

پیش بینی می‌شود که از روز دوشنبه با افزایش دما در کشور رو به رو بوده و مصرف برق افزایش قابل توجهی داشته و به عدد بیش از ۶۴ هزار مگاوات در روز برسد بنابراین لازم است مشترکان و مردم بیش از پیش در این روزها در مصرف برق صرفه‌ جویی کنند.

صطفی رجبی مشهدی در واکنش به اظهارات وزیر نیرو که برخی خبرگزاری ها از آن پایان خاموشی ها را نوید داده بودند گفت، این سوبرداشتی از صحبت های اردکانیان بوده است و مقصود وی این است که در صورت همکاری مردم، شرایط تامین آسایش مردم فراهم خواهد شد. او نهایتا اضافه کرد:

اکنون ۱۰ روز است خاموشی برنامه‌ریزی شده در هیچ جای کشور نداشته‌ایم و اگر خاموشی اعمال شده، ناشی از حوادث شبکه‌ای بوده است و اگر همکاری مردم از دوشنبه به بعد نیز ادامه یابد در صورت امکان بدون خاموشی و یا با حداقل میزان خاموشی رو به رو خواهیم بود.

رجبی مشهدی همچنین با اشاره به این مهم که میزان مصرف برق در هر استان بنابر جمعیت و میزان صنایع آن استان متغیر است گفت که بر همین مبنا استان و منطقه تهران با توجه به جمعیت و صنایع مستقر در این استان، بیشترین میزان مصرف برق را دارد. او تصریح کرد:

همچنین استان‌های خراسان شمالی و اردبیل به دلیل جمعیت و مساحت کمتر، کمترین میزان مصرف برق در کل کشور را دارند.

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 تهران

شرکت توزیع نیروی برق استان تهران اطلاعات زمان بندی خاموشی استان تهران را برای روز 5 مرداد منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 یزد

اطلاعات خاموشی استان یزد نیز به طور مدون برای امروز 5 مرداد منتشر شده است. اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 مرداد 1400 برای استان یزد را در ادامه بررسی کنید. برای دانلود فایل PDF این برنامه اینجا کلیک کنید.

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 اصفهان

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفته است که تا سه هفته آینده که بر اساس این مصوبه صنایع، برق مصرفی را کاهش می‌دهند قطعی برق نخواهیم داشت. البته اگر حوادثی اتفاق افتد یا موارد اضطراری ایجاد شود ممکن است ناپایداری‌ها و قطعی‌های موقت در شبکه ایجاد شود. از این رو، برای دسترسی به جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 شهرستان های اصفهان نیز توسط این شرکت به طور جداگانه منتشر شده است که می‌توانید از این صفحه استفاده کنید.

برنامه قطع برق 5 مرداد 1400 چهارمحال و بختیاری

شرکت توزیع برق استان چهارمحال و بختیاری، اطلاعات خاموشی این استان و شهرستان های تابعه آن را منتشر کرده است. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق چهارمحال و بختیاری مراجعه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 مرداد 1400 استان فارس

اطلاعات خاموشی استان فارس نیز در قالب فایل اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 مرداد 1400 برای این استان منتشر شده است. برای دانلود فایل PDF خاموشی‌های این استان در اینجا کلیک کنید. برای دسترسی به منطقه بندی و آدرس‌ها به سایت استان فارس مراجه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 مرداد 1400 کردستان

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 برای استان کردستان منتشر شده است که در ادامه می توانید آنرا بررسی کنید. برای اطلاع از این برنامه به این صفحه در سایت توزیع برق کردستان مراجعه کنید

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 استان کرمان

جزئیات قطعی برق استان کرمان برای 5 مرداد منتشر شده است. برای اطلاع از جدول خاموشی استان کرمان، می‌توانید به سایت شرکت توزیع برق استان کرمان مراجه کنید.

برنامه زمان بندی خاموشی های امروز 5 مرداد 1400 قزوین

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 مرداد 1400 برای استان قزوین منتشر نشده است. برای پیگیری ساعات خاموشی این استان می‌توانید از صفحه زمان بندی قطع برق قزوین 1400 استفاده کنید.

جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 مازندران

اطلاعات زمان بندی خاموشی امروز 5 مرداد 1400 استان مازندران منتشر شده است. برای کسب اطلاع از خاموشی، فایل PDF را از اینجا دانلود کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جدول قطعی برق امروز 5 مرداد 1400 چیست؟ نظرات خود را در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر