;
coinex

بازیگر نقش بلک ویدو از دیزنی پلاس شکایت کرد

اسکارلت جوهانسون، بازیگر نقش بلک ویدو از دیزنی پلاس شکایت کرد. این شکایت به دلیل پخش آنلاین بلک ویدو همزمان با اکران در سینماها بوده است.

همه ما خوب می‌دانیم که پخش آنلاین و اکران سینمایی همزمان می‌توانند دردسرساز باشند. فیلم بلک ویدو یا همان بیوه سیاه جزو فیلم‌هایی است که هم در سینما و هم در شبکه پخش آنلاین دیزنی پلاس پخش شد.

اما اتحادیه‌ی سینمادارها در بیانیه‌ای رسمی به دیزنی بابت پخش آنلاین فیلم Black Widow همزمان با آغاز اکران آن در سینماها اعتراض کرد و چند روز پس از این ماجرا، اسکارلت جوهانسون، بازیگر نقش بلک ویدو از دیزنی پلاس شکایت کرد.

بازیگر نقش بلک ویدو از دیزنی پلاس شکایت کرد

اسکارلت دی پی شکایت خود از دیزنی پلاس اعلام کرده است که وی با مارول برای اکران اختصاصی فیلم Black Widow، یکی از بهترین فیلم های مارول در سال 2021، در سینماها قرارداد داشته است و قرارگیری بلک ویدو در شبکه‌ی آنلاین دیزنی پلاس را به‌خاطر عدم اکران سینمایی اختصاصی فیلم، نقض قرارداد رسمی خود می‌داند.

در واقع بخش عظیمی از حقوق اسکارلت قرار بود براساس عملکرد مالی فیلم در گیشه‌ها پرداخت شود. یک فرد آگاه از جزئیات قرارداد به رسانه‌ی معتبر وال استریت ژورنال گزارش داد که اگر فیلم Black Widow همزمان با اکران سینمایی به دیزنی پلاس نمی‌رفت و فروش سینمایی بسیار بیشتری داشت، جوهانسون می‌توانست ۵۰ میلیون دلار حقوق بالاتر از وضع فعلی را دریافت کند. وکیل این بازیگر نیز گفته است:

جوهانسون آخرین فردی نیست که برای پخش همزمان یک فیلم سینمایی در شبکه آنلاین، مقابل دیزنی می‌ایستد.

بازیگر نقش بلک ویدو از دیزنی پلاس شکایت کرد

در هالیوود بازیگران و یا سازندگان زیادی هستند که در قرارداد خود می‌نویسند که بخش قابل توجهی از حقوق آن‌ها گره‌خورده به عملکرد مالی فیلم در باکس‌آفیس خواهد بود. به این معنی که مثلا اگر فیلم به N میلیون دلار فروش سینمایی برسد، کارگردان پنج میلیون دلار پاداش می‌گیرد یا بازیگر ۵ درصد از سود کلی استودیو را دریافت می‌کند.

در این صورت سازندگان معروف، مقداری ریسک ساخت محصول را به جان می‌خرند و فقط در صورتی به موفقیت مالی بسیار بزرگ می‌رسند که فیلم در سینماها شدیدا موفق ظاهر شود.

حال وکیل جوهانسون ایمیلی را دارند که به‌صورت رسمی نشان می‌دهد دیزنی قول داد اگر بخواهد فیلم را به شیوه‌ای غیر از پخش اختصاصی سینمایی اکران کند، حتما قبل از انجام این کار به توافق کامل با این بازیگر می‌رسد اما به نظر می‌رسد این شبکه پخش به قول خود عمل نکرده است.

فیلم بیوه سیاه با بودجه‌ی حدودا ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شد و فروش جهانی آن در سینماها به‌تازگی از ۳۱۸ میلیون دلار فراتر رفت. این فیلم توانست در هفته اول فروش خود در صدر پرفروش ترین فیلم های هفته بیست و هشتم قرار بگیرد اما در هفته دوم، با اکران فیلم هرج‌ و مرج فضایی: میراثی جدید به جایگاه دوم این لیست سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص شکایت اسکارلت جوهانسون از دیزنی پلاس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر