;
coinex

قهرمان دو 100 متر المپیک ؛ مارسل جاکوبز کیست و چگونه سریع ترین مرد جهان شد؟

قهرمان دو 100 متر المپیک 2020 مارسل جاکوبز است که با ثبت زمان 9.80 ثانیه به قهرمانی رسید. در ادامه به معرفی این دونده می‌پردازیم.

رقابت های دوی سرعت المپیک 2020 از نهم مردادماه آغاز شده است و در این رقابت‌ها، قرار است قهرمانان جدیدی خود را به جهان نشان دهند. در این مسابقه، یوسین بولت، قهرمان 3 المپیک پیاپی حضور ندارد.

وی با کسب 3 مدال طلای پشت سرهم دوی 100 متر در پکن، لندن و ریو، نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین چهره های المپیک در تاریخ به ثبت رسانده است و البته او این دستاورد را در دوی 200 متر هم تکرار کرده است.

اما او پس از اینکه در سال 2017 در مسابقه دوی 100 متری مدال برنز را برنده شد، اعلام بازنشستگی کرد. علاوه بر او، دو تن از رقیبان قوی بولت، جاستین گاتلین و کریستین کولمن نیز در این رقابت‌ حضور ندارند و تمام این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا مسابقه دهندگان امسال شانس قهرمانی بیشتری داشته باشند. از این رو، قهرمان دو 100 متر المپیک یک چهره جدید به نام مارسل جاکوب است. اما مارسل جاکوب کیست ؟

قهرمان دو 100 متر المپیک

در المپیک دو 100 متر 2020، مارسل جاکوب با ثبت زمان 9.80 ثانیه توانست قهرمان امسال شود و او را سریع ترین مرد جهان در سال 2021 بدانند. وی اهل کشور ایتالیا است و 26 سال سن دارد.

بعد از آن، فرد کرلی از آمریکا و آندری ده گراس از کانادا هم به مدال نقره و برنز رسیدند. فرد کرلی از آمریکا (۹ ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه) و آندره دی گراس از کانادا (۹ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه) به ترتیب به مدال نقره و برنز دوی ۱۰۰ متر مردان رسیدند.

به علاوه، ژارنل هیوز از بریتانیا به دلیل استارت زودتر قبل از شلیک داور، از فینال اخراج شده بود. گفتنی است که رکورد جهان (۹ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه) و رکورد المپیک (۹ ثانیه و ۶۳ صدم ثانیه) که هر دو متعلق به یوسین بولت جامائیکایی هستند، دست نخورده باقی ماندند و او همچنان سریع ترین مرد جهان است.

قهرمان دو 100 متر المپیک
مارسل جاکوبز کیست / سریع ترین مرد جهان

در دور مقدماتی رقابت‌های دوی 100 متر المپیک که در 7 گروه 9 نفره انجام شد، آندری ده گراس از کانادا با سرعت 9.91 ثانیه نفر اول و مارسل جاکوبز با سرعت 9.94 ثانیه نفر دوم شد. اما در مسابقات اصلی، جاکوبز توانست آندری ده گراس را شکست دهد و پس از آن نیز، فرد کرلی از آمریکا نفر دوم شد. وی در دور مقدماتی رقابت های دوی 100 متر المپیک نیز توانسته بود رتبه سوم را به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص قهرمان دو 100 متر المپیک 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر