;
coinex

وام ودیعه مسکن 1400 ؛ مبلغ، شرایط و راهنمای ثبت نام

دولت از زمان بالارفتن اجاره ها در کلان شهرها طرح هایی برای کمک به مستاجران در نظر گرفته است. یکی از این طرح ها، وام ودیعه مسکن 1400 است.

در ماه های ابتدای سال 1400، همانند سال گذشته دولت تلاش کرد تا با تدابیری به مستاجران در ایام شیوع کرونا و افزایش نرخ اجاره بها کمک کند. در ابتدای سال، مصوبه تمدید اجاره ها تا پایان سال و اندکی بعد در تابستان نیز مصوبه افزایش 25 درصدی نرخ اجاره بها تصویب شد.

البته هیچ یک از این مصوبه ها به سرانجام خوشی نینجامید چراکه دولت تقریبا هیچ ابزار نظارتی خاصی برای مصوبه هایش نداشت و کنترل و نظارت دقیقی بر بازار مسکن به هیچ شکلی جریان نداشت. در این شرایط گزارش های غیررسمی از افزایش 40 تا 60 درصدی اجاره بها در کلان شهرها به خصوص تهران حکایت داشت.

اما دیگر مصوبه حمایتی دولت برای مستاجران در این دوران، وام ودیعه مسکن 1400 است که افراد زیادی پیگیر آن هستند و اخبارش را دنبال می کنند. اخیرا اطلاعاتی از این وام منتشر شده و در اینجا به ثبت نام وام ودیعه مسکن و دیگر جزئیات آن می پردازیم.

وام ودیعه مسکن 1400

مبلغ، شرایط و راهنمای ثبت نام

همانطور که گفتیم مصوبه دیگر دولت برای حمایت از مستاجران در این ایام، پرداخت وام ودیعه مسکن تا سقف 70 میلیون تومان بود که در دستور کار دولت قرار گرفت و از قضا استقبال خوبی از سوی مردم داشت.

البته اندکی بعد از راه اندازی سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن بود که این سامانه از دسترس خارج شد و حال بسیاری از متقاضیانی که ثبت نام کرده بودند مشمول دریافت این تسهیلات بودند نیز با مشکلاتی مواجه شدند. در ادامه برای جزئیات بیشتر وام مسکن 1400 با ما باشید.

آغاز ثبت نام وام ودیعه مسکن 1400

از ابتدای سال 1400 این امکان فراهم شد تا مستاجران با مراجعه به وب سایت tem.mrud.ir نسبت به دریافت تسهیلات کمک هزینه مسکن اقدام کنند. مهلت ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه سال جاری، یعنی چیزی کمتر از 50 روز آینده است.

مبلغ تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در سال جاری نیز مانند سال گذشته بود و هیچ تغییری نداشته است. بدین شکل که افرادی که در تهران زندگی می کنند تا سقف 70 میلیون تومان، افرادی در دیگر کلان شهرها تا سقف 40 میلیون تومان و در سایر شهرستان ها تا سقف 25 میلیون تومان امکان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن دارند.

بیشتر بخوانید:

نرخ دیه سال 1400

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400

شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن 1400 ؛ مبلغ، شرایط و راهنمای ثبت نام

دریافت تسهیلات کمک هزینه مسکن شرایطی را دارد که در ادامه به آن می پردازیم. از جمله پایه ای ترین شروط دریافت این کمک هزینه، تاهل و داشتن همسر است. همچنین همه افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات کمک هزینه مسکن هستند باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

تاریخ انعقاد اجاره نامه متقاضیان وام ودیعه مسکن 1400 باید برای شش ماه نخست سال 1400 باشد. اگر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن 1400 هستید و مشمول شرایط ذکر شده هستید.، باید حداکثر تا دو هفته پس از معرفی، به شعبه مراجعه کرده و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ارائه دهید؛ در غیر این صورت از دریافت وام ودیعه مسکن محروم خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

سود بانکی در سال 1400

بهترین مشاغل سال 1400

دریافت و اقساط وام ودیعه مسکن چگونه است؟

دریافت وام مسکن و تسهیلات کمک هزینه مسکن 1400 به دو شکل ممکن است. در حالت اول، تسهیلات مذکور در اختیار مالک قرار می گیرد و مستاجر سود و کارمزد را در طول یکسال پرداخت می کند. در روش دوم دریافت وام کمک ودیعه مسکن، وام در اختیار مستاجر قرار گرفته و اقساط آن‌ را پرداخت خواهد کرد.

بازپرداخت تسهیلات ودیعه مسکن برای وام های 30 میلیونی سه ساله و برای وام های 30 میلیون به بالا 5 ساله است. قسط وام 25 میلیون تومانی به طور ماهانه برابر با 830 هزارتومان، 40 میلیونی برابر با 900 هزارتومان و تسهیلات 70 میلیون تومانی برابر با یک میلیون و 550 هزارتومان است.

سود وام ودیعه مسکن 25 میلیونی حدود 5 میلیون تومان، وام 40 میلیونی، حدود 13.3 میلیون و وام 70 میلیونی 23.5 میلیون تومان است. که به طور تدریجی و در قالب قسط بندی بازپرداخت می شود.

بیشتر بخوانید:

استخدامی های سال 1400

پیش بینی قیمت یورو در سال 1400

ثبت نام وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن 1400 ؛ مبلغ، شرایط و راهنمای ثبت نام

برای دریافت وام ودیعه مسکن، ابتدا باید وارد وب سایت tem.mrud.ir شده و گزینه ثبت نام تسهیلات کمک ودیعه را انتخاب کنید. سپس در مرحله دوم بایست اطلاعات نمایش داده شده را به طور کامل مطالعه کنید و گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد کدملی و شماره موبایل سرپرست خانوار را وارد و سپس به مرحله دیگری جهت وارد کردن اطلاعات برای ثبت نام وام ودیعه مسکن منتقل خواهید شد. اینجا کدی به شماره وارد شده اس ام اس می شود. آن را باید نزد خود نگه دارید تا در مراحل بعدی استفاده کنید.

در مرحله بعدی اطلاعات سرپرست خانوار را وارد کنید و به مرحله بعد بروید؛ دقت داشته باشید که اطلاعات را به درستی وارد کنید تا مشمول دریافت وام ودیعه مسکن شوید. در اینجا همچنین لازم است اطلاعات افراد تحت تکلف را وارد کنید؛ دقت داشته باشید بدون وارد کردن اطلاعات افرا تحت تکلف به مرحله بعد نخواهید رفت؛ بنابراین برای دریافت وام ودیعه مسکن، ضروری است که فرد متاهل باشد.

حال در منوی بازشده نسبت اعضای خانواده را مشخص و یک به یک اطلاعات هر یک را وارد نمایید و به مرحله بعد بروید. در مرحله بعد پیش‌نمایشی از اطلاعات خود و اعضای خانواده‌ تان خواهید داشت. در صورت صحت، تایید و به مرحله بعدی بروید. توجه داشته باشید که برای دریافت وام ودیعه مسکن اطلاعات باید درست باشد.

حال در اینجا کدی که در ابتدای ثبت نام وام ودیعه مسکن، به شما پیامک شده بود را وارد کنید. حال ثبت ‌نام وام ودیعه مسکن شما پایان یافته و در صورت موفقیت، پیامی با مضمون موفقیت مشاهده می کنید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت سکه در سال 1400

تاکنون 250 هزار خانوار برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده‌ اند

اخیرا وزیر راه و شهرسازی در گفتگویی درباره وضعیت متقاضیان وام ودیعه مسکن گفته که تا به حال 250 هزار نفر برای تسهیلات مسکن ثبت نام کرده اند. او در توضیح گفت:

امسال 10 هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن پیش بینی کردیم و تاکنون 250 هزار خانوار ثبت نام کرده‌اند و این وام برای افرادی است که تاکنون دریافت نکرده اند و سقف این وام برای تهران به 70 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وام ودیعه مسکن 1400 ؛ مبلغ، شرایط و راهنمای ثبت نام

محمد اسلامی گفت:

دلیل اصلی پرداخت این وام این است که مردم اثاث‌کشی نکنند و در راستای حمایت از مستاجران برای خانه دار شدن، ما زمین ۹۹ ساله برای ساخت واحد اجاره‌ای می‌دهیم.

البته با وجود این تدابیر به نظر اندیشیده شده برای رفع مشکلات، مردم و عموم مستاجران همچنان از مواردی از بی نظمی شاکی هستند. مستاجران در زمین صاحب خانه و بانک پاسکاری می شوند. در نهایت هم نه صاحب خانه به میزان افزایش قانونی اجاره بها رضا می دهد و نه بانک ها شرایط اسان تری اعمال می کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص وام ودیعه مسکن 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من پیام برام آمده ولی بانک میگوید اعتبار نداریم نظر من این هستش به فامیلهای خودشون میدن

    پاسخ