;
coinex

سریال وضعیت زرد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

سریال وضعیت زرد که این روزها از قاب شبکه سه سیما پخش می شود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. قصه ای درباره یک طراح سانتریفیوژها. با ما باشید.

همانطور که گفتیم ماجرای سریال وضعیت زرد حکایتی است از داستان یک طراح سانترفیوژ. داستانی که به خوبی از همان ابتدا افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. حامد بامروت نژاد تهیه کننده این سریال در گفتگویی از سریال، نحوه ساخت و داستان آن گفته است.

با توجه به مخاطبان پرتعداد که این سریال در مدت اخیر یافته است، این مصاحبه برای ما بهانه ای شد تا اینجا به جزئیات و بازیگران سریال وضعیت زرد بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

سریال وضعیت زرد

وضعیت زرد این روزها به محبوب ترین سریال سیمای ملی بدل شده و دنبال کنندگان پرشماری دارد. از سویی در فضای مجازی گفتگو درباره این سریال جریان دارد. همین سبب جلب توجه افراد و رسانه ها به این اثر شده است.

تهیه کننده سریال حامد بامروت نژاد درباره رگه های سیاسی سریال گفته است که خط قصه و شخصیت های سریال که 6 کاراکتر محوری دارد، هریک داستان و رگه هایی دارند. بامروت نژاد می گوید که یکی از شخصیت های اصلی سریال طراح سانتریفیوژ است که از سازمان انرژی اتمی اخراج شده است.

اخراج این دانشمند هسته ای پیرنگی دارد که تا انتهای کار، مخاطب را به دنبال خود می کشاند. البته موضوعات دیگر اجتماعی، افتصادی و مجازی هم حول محور سریال جریان دارد. سریال وضعیت زرد هر شب و بین ساعت های 7:30 تا 8 شب از شبکه سوم سیما پخش می شود. این سریال در 13 قسمت تولید شده است. در خلاصه داستان وضعیت زرد آمده است:

سعید: فکر کنم منو اشتباه گرفتید… من سعید کاظمی، یکی از طراحان سانتریفیوژهای نسل جدید هستم!
کارمند: ببینید آقای دکتر … .
سعید: دکتر سعید کاظمی، دریافت کننده جایزه ویژه علمی از دستان رئیس‌جمهور سابق… رئیس مجلس هم اونجا بود … حتی باهاش دست دادم!
کارمند: بالاخره چرخ زندگی مردم هم باید بچرخه … .
سعید: با اخراج من؟!»

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی

سلبریتی زدگی از آفت های فضای هنری کشور است

حامد بامروت نژاد تهیه کننده وضعیت زرد در گفتگویی با رسانه ها به پاسخ چند سوال مهم و اساسی درباره این سریال پرداخته است. او درباره ایده اصلی و شکل گیری متن های سریال گفته که حدود 6 سال است که در باشگاه طنز انقلاب فعالیت دارند و حوزه های فعالیت شان طنز فضای مجازی، استندآپ و طنز مکتوب بوده است. اما همین فعالیت مداوم سبب می شود تا ایده حرکت به سمت طنز نمایشی برایشان شکل بگیرد. بامروت نژاد ادامه می دهد:

سریال وضعیت زرد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
بازیگران وضعیت زرد

بر همین اساس قالب و محتوای کار به سمت طنز رفت. جنس فضای سیتکامی شخصیت محور است و پیرنگ اصلی ندارد. به همین خاطر قالب سیتکام در ذهن ما پررنگ تر شد و از یک سال و نیم پیش طراحی شخصیت هایمان شکل گرفت. این تهیه کننده درباره شوخی با دانشمندان هسته ای در این سریال نیز بیان داشت: برای ما مهم بود که بتوانیم واقعه ای در تاریخ معاصر ایران را در حافظه مخاطبانمان ثبت کنیم از سوی دیگر نویسنده سریال رشته فیزیک هسته ای خوانده و روی این حوزه کاملا مسلط است.

او درباره موضوع سریال که درباره دانشمندان هسته ای است توضیح داد که نویسنده سریال دانشجوی رشته فیزیک هسته ای بوده و بر این حوزه تسلط کامل داشته است و همین مسئله سبب شده تا با تسلط فیلمنامه جالبی بنویسد. از سویی این موقعیای تراژیک است که یک دانشمند هسته ای عامل بدبختی شود و از سازمان اخراج شود. این هم موقعیتی دراماتیک بود و هم فضای طنز جالبی ارائه می داد. بامروت نژاد در پاسخ به این سوال که آیا وضعیت زرد دچار تیغ سانسور شده است گفت:

از همان ابتدا برای متفاوت شدن کار تصمیم مان بر این بود که در طراحی شخصیت ها کاری کنیم که خط قرمزهای تلویزیون برایمان عامل بازدارنده نشود و به دوستان هم گفتیم فکر کنند این کار را برای تلویزیون نمی نویسند و قرار است خارج از فضای تلویزیون پخش شود.

او ادامه داد:

حتی سعی کردیم چند راهکار جلوی خودمان قرار دهیم که یکی از آنها این بود که اگر در هر شرایطی تلویزیون نخواست این سریال را پخش کند به سمت وی او دی ها برویم. اما سعی کردیم هم از لحاظ نوع کار، شوخی ها و راهبرد کار متفاوتی ارائه دهیم. چند پارودی در سریال و چند پارودی با آژانس و با فیلم های آقای حاتمی کیا داریم و قصدمان انتقال این اتمسفر بود. اتمسفر برای ما خط قرمز بود و فکر کردیم اگر نتوانستیم تلویزیون را با خودمان همراه کنیم شاید بشود از راه های دیگر راهی برای پخش پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های ایرانی

او همچنین در توضیح استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده نیز گفته که فرایند انتخاب و دورخوانی بازیگران نزدیک به 3 ماه به طول انجامیده است. این سریال و بازیگرانش محصول انتخاب آگاهانه شان بودند. بامروت نژاد می گوید بازیگران این سریال توان فنی بالایی دارند اما سلبریتی نیستند. او همچنین توضیح می دهد که از بازیگران چهره و شناخته شده در نقش مهمان استفاده شده است تا بازی چهره و غیرچهره قابل قیاس باشد. بامروت نژاد می افزاید:

سریال وضعیت زرد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
بازیگران وضعیت زرد

یکی از آفت هایی که در فضای هنری ما وجود دارد سلبریتی زدگی است. تلویزیون افرادی را بزرگ می کند و بعد در دام آنها می افتد. الان چهار دوست سریال ما از ۱۰ تا ۱۵ سال تجربه تئاتر دارند. اما به دلیل های مختلف پشت درهای تلویزیون ماندند. کارهای سیتکامی به این شکل است و باید به آن فرصت داد تا بتواند با مخاطبش ارتباط بگیرد. می شود کار طنز انجام داد و موفق هم بود و از سلبریتی ها استفاده نکرد و اگر تلویزیون به این شکل پیش رود می تواند انحصار سلبریتی ها را بشکند و آن موقع است که تلویزیون راحت تر کار می کند.

وضعیت زرد این روزها به کارگردانی مجید رستگار و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد از شبکه سه سیما پخش می شود. از جمله بازیگران سریال وضعیت زرد باید به زین العابدین تقی‌پور، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا، محمد مهدی رضائی، مهران رجبی، بهار داورزنی، امیر غفارمنش، علی سلیمانی و سوسن پرور اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های طنز ایرانی 

بهترین سریال های 1400

عوامل و بازیگران سریال وضعیت زرد

سریال وضعیت زرد ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
عوامل و بازیگران وضعیت زرد
  • کارگردان: مجید رستگار
  • بازیگردان: محمدرضا شهبازی
  • نویسنده: علی عموکاظمی
  • برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: فرشاد کلباسی
  • مدیر فیلمبرداری: علی سبحانی
  • مدیر صدابرداری: داود قلی پور
  • طراح صحنه و دکور: فاطمه یاسمی
  • طراح گریم: نوید فرح مرزی
  • طراح لباس: مریم نیک رفتار
  • مدیر تولید: میلاد لکی
  • مدیر تدارکات: کاظم جمیل آذر
  • منشی صحنه: یاسمین پدری
  • تدوین: امید توتونچی
  • موسیقی: سامان مهدوی
  • اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علیی
  • صداگذاری: مهدی جمشیدیان
  • تهیه کننده: حامد بامروت‌نژاد
  • بازیگران: زین العابدین تقی‌پور، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا، محمد مهدی رضائی، مهران رجبی، بهار داورزنی، امیر غفارمنش، علی سلیمانی و سوسن پرور

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره داستان و بازیگران سریال وضعیت زرد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون از عوامل سریال وضعیت زرد واقعا عالی بود

    پاسخ