;
coinex

تقلب در کنکور 1400 ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟

برخی گزارش ها حاکی از این است که امنیت برگزاری کنکور از امتحانات نهایی نیز پایین تر بوده است. با ما برای بررسی وضعیت تقلب در کنکور 1400 همراه باشید.

برخلاف سالیان گذشته، امسال نه نیازی به جستجو برای سوالات و حتی کلید سوالات کنکور بود و نه نیازی به هزینه بالای چند صدمیلیونی برای دریافت سوالات! در همان ساعات اولیه کنکور، برخی کانال های تلگرامی به صورت کاملا رایگان اقدام به پخش سوالات آزمون سراسری و کلید سوالات کردند.

برخی گزارش ها حکایت از تقلب با هندزفری نامرئی در کنکور سراسری 1400 دارد. وضعیت بدین گونه است که افراد زیادی در کنکور امسال موفق به تقلب شده اند و سازمان سنجش کشور هم واکنش خاصی به این موضوع نشان نداده است. در ادامه با ما باشید تا موضوع تقلب در کنکور 1400 را بررسی کنیم.

تقلب در کنکور 1400

تقلب با هندزفری نامرئی در کنکور

امسال هم مانند سالیان گذشته و در آستانه کنکور سراسری، باز فضای مجازی محلی شد برای رقابت سودجویانی که با رقم های نجومی مدعی دسترسی به سوالات کنکور کلید سوالات بودند. تمامی افراد مدعی بودند که سوالات را در اختیار دارند و بخشی از پول را قبل و بخش دیگری را بعد از کنکور می گیرند.

در برخی از این کانال‌های مجازی قیمت کل سوالات گروه علوم تجربی ۳۰ میلیون تومان، گروه علوم ریاضی ۲۵ میلیون تومان و گروه علوم انسانی ۲۳ میلیون تومان اعلام شده بود. برخی از آنها برای تاکید بر ادعای خود مباحثی از این دست که این تیم محرمانه کار می‌ کند، تعداد انگشت شمار فروخته می‌ شود و مدارک هویتی داده می‌ شود را مطرح می‌ کردند.

امسال اما ابزارهای جدید تکنولوژیکی نیز پا به عرصه تقلب در کنکور 1400 گذاشتند و گزارش ها از تقلب با هندزفری نامرئی در کنکور 1400 و مواردی از این دست داشت. یک کانال نیز به عنوان کانال تلگرامی تقلب کنکور 1400 در مدت اخیر سروصدای زیادی به پا کرده که به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: جشن تولد سارا و نیکا فرقانی اصل

کانال تلگرامی تقلب کنکور 1400

یک کانال تلگرامی به نام کلید مدیا که توسط فرد یا افرادی ناشناس اداره می شود مدعی شده که در طول کنکور 1400، یعنی دقیقا در زمان برگزاری کنکور، شمار معتنابهی از داوطلبان کنکور تجربی از طریق اطلاعات این کانال نسبت به تقلب در کنکور 1400 اقدام کرده اند.

تقلب در کنکور 1400 ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟
تقلب گسترده در کنکور 1400

این کانال لحظاتی پس از آغاز کنکور مدعی شده بود که سوالات عمومی و خصوصی این آزمون را به همراه کلید سوالات در دست دارد و به تدریج آن را منتشر کرده است. این کانال با ارائه برخی اخبار مدعی شده که هر ساله تقلب گسترده ای در آزمون سراسری رخ می دهد و این مختص 1400 نیست.

البته هنوز کسی صحت و سقم این ادعای کانال مورد بحث را تایید نکرده است، اما این مدت بحث از کانال تلگرامی تقلب کنکور 1400 همواره به همین کانال ختم شده است.  البته پلیس فتا از زمان انتشار چنین اخباری گفته که با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت اطلاعات درصدد پیگیری دقیق ماجرا و دستگیری متخلفین است. مورد کانال تلگرامی تقلب کنکور 1400 را اگر در کنار مسئله تقلب با هندزفری نامرئی در کنکور بگذاریم، ابعاد تقلب در کنکور 1400 بسیار گسترده تر می شود.

بیشتر بخوانید: واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

آیا تقلب در کنکور 1400 واقعیت دارد؟

همواره و در ایام نزدیک به کنکور سراسری افرادی هستند که در فضای مجازی با تبلیغات زیاد و ادعاهای عجیب، مدعی در دست داشتن سوالات و کلید سوالات کنکور می شوند و مبالغ زیادی را برای فروش سوال طلب می کنند. البته همواره با پیگیری نهادهای قضایی و پلیس فتا، برخی از این افراد به سرعت دستگیر می شوند و از کلاهبرداری بیشتر جلوگیری به عمل می آید.

استاد مسعودی معلم ریاضی با انتشار کلیپی از کانال کلید مئدیا از تقلب آشکار در کنکور سراسری 1400 پرده برداشت و مدعی است که خیلی از دانش اموزها توسط کانال تلگرامی کلید مئدیا تقلب کرده اند در تصویر زیر قسمتی از عکس از کلیپ منتشر شده را خواهید دید.

تقلب در کنکور 1400 ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟
تقلب گسترده در کنکور 1400

تقلب در کنکور سراسری 1400 : برخورد وزارت اطلاعات با متخلفین

از زمانی که بحث تقلب با هندزفری نامرئی در کنکور سراسری و کانال تلگرامی تقلب کنکور 1400 مطرح شد، تا مدتی مسئولین نهادهای آموزشی کشور سکوت کردند و اکنشی نشان ندادند. اما اخیرا رئیس سازمان سنجش و البته وزارت اطلاعات نسبت به موضوع تقلب در کنکور سراسری 1400 واکنش نشان داد.

وزارت اطلاعات مدعی شده که تحرکات چند شبکه کلاهبرداری که در زمینه عرضه و فروش سوالات فعالیت دارند را شناسایی کرده است. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است:

در راستای حفظ سلامت و آرامش روانی خانواده‌های داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، تحرکات چند شبکه کلاهبرداری که در زمینه عرضه و فروش سوالات غیر واقعی آزمون سراسری ۱۴۰۰ فعالیت داشتند؛ با هماهنگی دستگاه قضائی شناسایی و مورد برخورد قرار گرفته و تعدادی از سودجویان شبکه‌ای دستگیر شدند.

پلیس فتا نیز اعلام کرده که اخیرا 20 تن از مدعیان فروش سوالات کنکور سراسری 1400 را دستگیر کرده است. سردار وحید محید رئیس پلیس سایبری کشور در این باره گفت:

در رصد پیش‌دستانه فضای سایبر، در بیش از ۱۰۰ کارگروه استانی و شهرستانی طی ایام منتهی به برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، تعداد زیادی سایت و تارنما که اقدام به فعالیت مجرمانه در این خصوص می‌کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: وام ودیعه مسکن 1400

رئیس سازمان سنجش : هیچ سوالی لو نرفت!

تقلب در کنکور 1400 ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش کشور در گفتگویی به موضوع تقلب در کنکور سراسری 1400 پرداخته است و درباره تقلب ها و نگرانی ها در این باره گفته که امسال کنکور سراسری در نهایت آرامش و طی 4 روز در صحت و سلامت کامل برگزار شد. خدایی می گوید:

اصولا با قاطعیت می‌توان گفت که قبل از برگزاری آزمون هیچگونه سؤالی لو نرفت اما در گروه ریاضی یک داوطلبی بعد از شروع امتحان موفق شد از سوالات عکس‌برداری و به یکی از کانال‌ها ارسال کند که در همان روز این کانال و افراد مرتبط با آن توسط وزارت اطلاعات شناسایی و دستگیر شدند.

وی درباره تقلب در کنکور 1400 تصریح کرد:

خوشبختانه ما تمام اسامی را داریم و از طریق هیأت‌های رسیدگی به تخلفات با این افراد به شدت برخورد خواهیم کرد و کلیپ پخش شده مربوط به همین باند در یکی از استان‌های شمال غربی است.

او همچنین درباره انتشار تصاویری از سر جلسه آزمون توضیح داد که:

 یک مورد نیز روز جمعه 11 تیر در گروه تجربی و در زمان برگزاری کنکور علوم تجربی داشتیم که یک عکس از صفحه دروس عمومی این گروه حدود ساعت ۹:۳۰ صبح منتشر شد که این عکس توسط یک داوطلب با تلفن همراه از سر جلسه منتشر شده بود.

وی درباره تقلب در کنکور 1400 اضافه کرد:

به سرعت تیم حراست وارد عمل شد و ۱۵ دقیقه بعد این داوطلب دستگیر شد و از ارسال سؤالات اختصاصی جلوگیری شد. تصاویری هم که در فضای مجازی مشاهده می‌کنید، همین تصاویر است و جالب این است که همه کانال‌های کلاهبردار ادعای تملک این عکس را دارند.

او همچنین با تاکید بر اینکه امسال بازرسی های بدنی بیشتر و دقیق تری صورت گرفته گفت که آنچه از ویدیوها و عکس ها در فضای مجازی منتشر شده بیشتر صرف به هم ریختن اذهان عمومی است. البته او اذعان کرد که برخی داوطلبان به طور مخفیانه موبایل سر جلسه برده اند.  وی درباره انتشار کلید سؤالات کنکور نیز گفت:

روی این موارد بررسی کردیم که همه آنها تقلبی بود و هیچ‌کدام صحیح نبود البته ما امروز کلید سؤالات را منتشر می‌کنیم و همگان می‌توانند آن کلید را با کلید اصلی مقایسه کنند.

خدایی درباره اقدامات سازمان سنجش برای شناسایی و برخورد با کلاهبرداران، اظهار کرد:

قبل از کنکور سراسری و همان زمان که بحث فروش سؤالات کنکور بود، کمیته مقابله با کلاهبرداران در خصوص فروش سؤالات کنکور تشکیل شد که این کمیته با وزارت اطلاعات، پلیس امنیت و پلیس فتا و دادستانی هماهنگ است و با کانال‌های سوءاستفاده‌گر و متخلف برخورد کرده و برخی از این کانال‌ها بسته شد و برخی هم اخطار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه تمام کانال‌هایی که در زمینه کلاهبرداری درباره کنکور ۱۴۰۰ فعالیت می‌کردند، شناسایی شدند، ادامه داد:

اعضای این کانال‌ها  با هماهنگی مراجع امنیتی مربوط، در سر جلسه آزمون شناسایی شدند که جالب است برخی از آنها موبایل نیز به همراه داشتند؛ با همه این این افراد هم طبق قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: آیا بارداری فرشته حسینی همسر نوید محمدزاده حقیقت دارد؟

تقلب در کنکور 1400 : کاربران در توییتر چه می گویند؟

کاربران توییتر مانند هر مسئله دیگری، نسبت به این موضوع نیز واکنش نشان داده اند. در ادامه قصد داریم نظرات برخی کاربران در این باره را بررسی کنیم.

Mona lisa در این باره نوشته:

یه #کنکور تو این مملکت سالم بود که اونم خراب شد یه عالمه دانش آموز با وضعیت درسی ضعیف ، رتبه های خوبی تو کنکور آوردن میگن سوالات در حین برگزاری کنکور تو گروه های تلگرامی بوده حتی یه مورد گفته سوالات ۲ ساعت قبل به دستش رسیده

کاربر دیگری اینگونه نوشته:

پارسال بچه یکی از دوستان در عین تنبلی و با نمره های فاجعه پزشکی قبول شد و مایه شگفتی همه، خیلیا میگفتن کلید سوالا رو خریده اما امسال زمزمه هایی می رسه از تقلب توی کنکور با کارت تلفنهای هندز فری !!!!

تقلب در کنکور 1400 ؛ ماجرا چیست و کاربران چه می گویند؟
تقلب گسترده در کنکور 1400

احمدرضا نوشته:

کنکور ۱۳۹۹بودم من. همون کنکوری که اولین کنکوری دوران کرونا و تقلب به اوج خودش رسیده بود و حتی سوالاتش لو رفته بود میخوام بگم که در عین شایستگی و تمام زحمتی که کشیده بودم، فقط واسه اینکه ۳ نفر رتبه شون بهتر از من بود قبول نشدم:)) فقط سه نفر سهمیه هم نداشتم هعیییی

کاربر دیگری نوشته:

میگن یارو با ۲۰ میلیون ازین هنزفریا کوچولوها برده تو کنکور تقلب کرده بعد ۳۰ میلیون برا انتخاب رشته

Eliot نوشته:

جناب آقای محسنی اژه‌ای به پرونده #کنکور_سراسری رسیدگی بفرمایید؛ چند میلیون خانواده نگرانِ تقلب‌های صورت گرفته در کنکورِ امسال هستند. #تقلب _____ و پرسشِ مُحصِّلین این است که چرا اهداف کتاب درسی نادیده گرفته شده و بیش‌ازپیش به سود #مافیای_کنکور سوالات طرح گردیده است.

کاربر دیگری نوشته:

قوه‌قضاییه پیگیرِ تقلب‌ِ کنکور شده در صورتی می‌تونیم بگیم مثمر ثمر بوده که از اون چندین هزار نفر دوباره کنکور گرفته شه. * میشه از روی درس ریاضی شناسایی‌شون کرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص تقلب در کنکور سراسری 1400 چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    باسلام لطفاتقلب نکنیدچون نان حرام برسفره میبرید
    مخصوصااگرطرف یتیم باشه و بی سرپرست😔
    تازه اونی که خونده به هیچ وجه راضی نیس افراد دیگر ازامتحانش سواستفاده کنند وازمسیولین خواستارم مراقبین رابه دقت انتخاب کنندو بیشتررسیدگی کنن که احیاناتقلب نرسونن و افرادمتقلب شناساسی کنند و باعث ضایع شدن حقی نشوند ،باتشکر

    پاسخ

    مگه میشه اینطوری ادامه داد اقای مسئولین؟از خدا نمیترسید؟
    کسایی تو شهر ما قبول شدن که عمرا اگ خودشون میتونستن همچین رشته هایی قبول بشن
    عظیمه بهره بر نیک اقبالی ها مسعودی شهربانو زهرا عطافر
    اینا کین؟چین؟

    پاسخ

    یکی از آشنایان ما نیز خودش اقرار کرده با هندزفری و خرید سوالات کنکور تونسته پزشکی قبول شه در حالیکه ضعیف تر از ایشون تو کلاسشون نبوده واقعا جای تاسف داره
    لطفا رسیدگی کنید قبل جلسه کنکور گوشها رو هم کنترل کنید

    پاسخ

    انگار میگن سوالات از استان آذربایجان غربی شهرستان چایپاره منتشر یافته

    پاسخ

    سلام
    تو کلاس ما یه نفر تقلب کرده و داروسازی تبریز قبول شده
    ریاضی رو 80زده،من بهتون قول میدم این آدم نمیتونست روی سوالات رو بخونه چه برسه به 80
    چرا حق مارو پایمال میکنید
    واقعا برگزاری یه امتحان سالم این همه براتون غیرممکنه؟
    این همه تجهیزات دارید خب بذارید تو سالن ها تا سیگنال و آنتن ها قطع شن،چرا رسیدگی نمیکنید

    پاسخ

    یه خانم از کوهدشت لرستان درکنکورتجربی ۱۴۰۰ تقلب کرده ودررشته تکنولوژی اتاق عمل در دانشگاه ایران پذیرفته شده با رتبه دوهزاروخورده ای لطفا بررسی کنید

    پاسخ

    برو بابا طرف میگن با تقلب رتبه آورده تو داری ازشون دفاع میکنی.خاک تو سرت کنم

    پاسخ

    سلام ای کاش آیدا اسدی رو هم مینوشتی این تقلب کرده ولی زرنگ بازی کرده و رتبه رو اعلام نکردن لطفاً به همه بگید که متوجه بشن

    پاسخ

    اونایی که تقلب کردن گوشیشونم شکستن هیچ اثریم باقی نذاشتن

    پاسخ

    شما بسیار کار زشتی کردید گیریم که این افرادی که نامشونو گزاشتید اصن متقلب ولی هرکسی حرمت و احترامی داره نباید تویه سایتی که بازدید بالا دره نامشونو بگید این کار اولا در وحله اول زدن تهمت به این افراده و دوما این کار قابل پیگیری توسط اون افراده چون بدون دلیل دارید بهشون تهمت میزنید لطفا کمی رعایت کنید میدونم عصبانی هستید ولی ابروی افراد از همه چی بالاتره

    پاسخ

    سوالا لو نرفته ؟ بعد چطور طرف ی ساعت زودتر از سر حوضه بلند شده زیر 2000 اورده ؟؟؟؟ یکی اینو برام لطفا توضیح بده در ضمن فردی که جمع و تفریقم بلد نیست و من کاملا میشناسمش ! کجا متقلبین رو گرفتن؟ هیچی تو کشور ما سر جاش نیست فقط پشت پرچم جمهوری اسلامی قایم شدین و حجاب حجاب میکنین دین پیامبر گویا فقط به حجاب کار داشته
    عدالت اینا که هیچی
    تازه کنکور ی مسعله ی کوچیک توی این کشوره

    پاسخ

    لطفاً قوه قضائیه و کمیسیون آموزش مجلس این موضوع را پیگیری کنند. میتوان به راحتی افراد را شناسایی کرد.کافیه از کسانیکه رتبه سه رشته تاپ تجربی را می‌آورند آزمون مجدد حداقل در ۲یا سه درس بگیرند متوجه خواهند شد که حداقل نیمی از آنها حتی مجاز به انتخاب رشته هم نخواهند بود.

    پاسخ

    بررسی کنید تا حق فرزندانمان پایمال نشود.
    تا حداقل امید و انگیزه برای خواندن داشته باشند.
    بررسی کنید قشنگ از روی درصد ریاضی دانش آموز میشه پی گیری کرد.

    پاسخ