;
coinex

تلاش اپل برای رفع مشکل ظرفیت باتری آیفون

آنچه همواره در مورد محصولات اپل مورد انتقاد بوده و هست، مربوط به ظرفیت کم باتری است. اما حال خبر از تلاش اپل برای رفع مشکل ظرفیت باتری آیفون می رسد.

اپل که همواره به علت محدودیت ظرفیت باتری گوشی هایش و سرعت خالی شدن این باتری ها مورد انتقاد بوده است، در مدت اخیر در اندیشه رفع این مشکل برآمده است.

آنطور که خبرها حکایت دارد در نسل بعدی آیفون، اپل می کوشد تا با استفاده از فناوری IDP فضای بیشتری برای باتری هایی بزرگتر باز کند تا آیفون ها را به لحاظ قدرت شارژدهی تقویت کند.

تلاش اپل برای رفع مشکل ظرفیت باتری آیفون

یکی از تلاش های اپل در سالیان اخیر همواره معطوف به کاهش ضخامت گوشی ها و در عین حال افزایش ظرفیت و توان باتری ها بوده است. دو مقوله ای که با شرایط فعلی در تضاد کامل باهم هستند. بنابر پتنت های اخیر اپل، این شرکت در تلاش است تا با مجتمع ساختن برخی قطعات و بهره گیری از فناوری قطعات منفعل یکپارچه این مسئله را تا حد زیادی مرتفع کند. موضوعی که فارغ از آیفون ها شامل آیپدها نیز خواهد شد.

در حقیقت IDP قطعات الکترونیکی همچون مقاومت، خازن، کویل، عناصر تطبیق امپدانس، میکرواستریپ، بالون یا هر ترکیبی از آن‌ ها است که در یک بسته یا روی یک بستر یکپارچه قرار می‌ گیرد و گاهی اوقات آن‌ را می‌ توان منفعل‌ های جاسازی‌ شده نامید.  در توضیحات این ثبت اختراع آمده است که تراشه های آیپدها، آیفون ها و حتی مک های آینده در عین افزایش عملکرد، فضای کمتری اشغال می کنند و ضخامت کمتری نیز دارند تا فضای بیشتری برای تعبیه باتری های بزرگ تر به خصوص در آیفون ها باز شود.

از سوی دیگر و در یک ثبت اختراع دیگر، به نظر اپل در تلاش برای حذف کامل موتور هپتیک است. این موضوع سبب می شود تا کوپرتینویی ها قادر باشند باتری های بزرگتری در آیفون یا اپل واچ تعبیه کنند. درواقع موتور هپتیک یکی از قطعاتی است که فضای زیادی را در آیفون و اپل واچ اشغال می کند.

عملکرد اصلی این دستگاه برای ارائه بازخورد لمسی است و حذف آن می تواند نقطه عطفی برای ایجاد فضای اضافه قابل توجهی باشد. این فضای اضافه هم به باتری اختصاص می یابد و هم امکان کاهش ضخامت این محصولات را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تلاش اپل برای رفع مشکل ظرفیت باتری آیفون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر