;
coinex

نسل جدید دوربین زیر نمایشگر اوپو ؛ با برش دوربین سلفی خداحافظی کنید!

اوپو با خلاقیت جدید خود، نسل جدیدی از دوربین های سلفی را معرفی کرده است. اما از نسل جدید دوربین زیر نمایشگر چه می دانیم؟ با ما باشید.

مسئله برش نمایشگر برای جای دادن سنسور دوربین سلفی، گرچه در سالیان اخیر با تحولات قابل توجهی از حالت قطره ای به حالت برش دایره ای رسیده است، اما همچنان دغدغه مهمی برای کمپانی های مطرح است و همه می کوشند به نحوی، پنل نمایشگر کاملی، بدون هیچ برشی ارائه کنند.

ایده هایی مانند دوربین پاپ آپ مخفی شونده، یا دوربین چرخان ماننده آنچه در گلکسی A80 نیز دیده ایم، هیچگاه کامل و ایده آل نبوده و مشکلاتی داشته است. اوپو اما روی توسعه قابلیت دوربین زیر نمایشگر کار می کند. ایده ای اقتباس شده از ZTE.

نسل جدید دوربین زیر نمایشگر اوپو

اولین بار این زد تی ای بود که دوربین زیرنمایشگر را در اکسون 20 ارائه داد. البته کیفیت این ایده برای دوربین سلفی نیز تا امروز بیش از دوربین پاپ آپ نبود. اگر دوربین پاپ آپ مشکلاتی در عملکرد فیزیکی داشت، دوربین زیرنمایشگر کیفیت تصویربرداری مطلوبی نداشته است.

اگرچه ZTE اخیرا در اکسون 30 فایوجی کوشیده این قابلیت را تا حدی قابل توجهی بهبود بخشد، اما گویا این افتخار نصیب اوپو شده تا به طرز ملموسی این قابلیت را توسعه دهد.

نسل جدید دوربین زیر نمایشگر توسط اوپو ؛ با برش دوربین سلفی خداحافظی کنید!

این شرکت مدعی است که با تکیه به فناری هوش مصنوعی و با بهره گیری از نمایشگرهای اولد توانسته تا حد زیادی کیفیت تصویربرداری دوربین زیرنمایشگر را بهبود بخشد و در عین حال به گونه ای طراحی دوربین را انجام دهد که کاربر تفاوتی میان بخش دوربین سلفی با دیگر بخش های نمایشگر احساس نکند.

اوپو می گوید برای این دوربین زیر نمایشگر از موتور هوش مصنوعی و ده ها هزار تصویر کمک گرفته تا بتواند تصاویری با جزئیات بیشتر و وایت بالانس و اچ دی آر بهتر را ارائه کند. اوپو همچنین کوشیده تراکم پیکسل ها در بخش بالای دوربین را کاهش دهد تا نور مورد نیاز سنسور دوربین تامین شود.

در حال حاضر البته هیچ دورنمای دقیقی از زمان استفاده این فناوری در گوشی های هوشمند ترسیم نشده و مشخص نیست چه زمانی شاهد نسل جدید دوربین سلفی زیرنمایشگر در گوشی ها هوشمند خواهیم بود. اما در بدترین حالت، باید تا پرچمدار بعدی سری فایند ایکس به عنوان بهترین گوشی های اوپو  انتظار بکشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نسل جدید دوربین زیر نمایشگر توسط اوپو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر