;
coinex

ارسال پیام محوشونده در واتساپ (View Once) چگونه کار می‌کند؟ [آموزش تصویری]

واتساپ اخیرا با طی مراحلی قابلیت ارسال پیام محوشونده در واتساپ (View Once) را ارائه کرده است. برای آموزش استفاده از این قابلیت با ما باشید.

واتساپ از جمله گذشته قابلیت یک بار مشاهده یا ارسال پیام محوشونده در واتساپ را برای کاربران نسخه بتا آی او اس ارائه داد و پس از اندک زمانی این ویژگی برای کاربران اندرویدی نیز منتشر شد.

قابلیت ارسال پیام محوشونده در واتساپ این امکان را به کاربر می دهد تا عکس ها و ویدیوهایی را ارسال کند که پس از یکبار مشاهده از چت واتساپ ناپدید شوند. شاید در نگاه اول، اقدامی ایمنی به نظر برسد، اما با ما در ادامه با آموزش ارسال تصویر محوشونده واتساپ همراه باشید.

ارسال پیام محوشونده در واتساپ (View Once) چگونه کار می‌کند؟

قابلیت ارسال پیام محوشونده در واتساپ چیزی بسیار مشابه با قابلیت های دیگری در اینستاگرام و فیسبوک مسنجر، دیگری پلتفرم های مجموعه فیسبوک است. البته اینستاگرام با کمی تفاوت به کاربر اجازه می دهد تا قبل از ناپدید شدن محتوا، بار دیگر آن را مشاهده کنند.

این قابلیت و برخی قابلیت های مشابه دیگر، برگرفته از ویژگی های اسنپ چت است. معمولا اقتباس فیسبوک از اسنپ چت در ارائه قابلیت های جدید بسیار واضح است و این بار نیز کپی برداری از این سرویس محبوب مشخص است.

ارسال پیام محوشونده در واتساپ (View Once) چگونه کار می‌کند؟ [آموزش تصویری]

شاید آنچه که امنیت ارسال پیام محوشونده در واتساپ را تحت الشعاع قرار می دهد این واقعیت باشد که بر اساس تصاویر منتشر شده، واتساپ اعلانی مبنی بر ممنوعیت تهیه اسکرین شات صادر نمی کند. درواقع با وجود یکبار مصرف بودن عکس ها در این شیوه، کاربر دیگر به سادگی با تهیه اسکرین شات می تواند اطلاعات شما را ذخیره کند.

البته همچنان شما با فعال کردن این قابلیت در صورت ارسال پیام محوشونده، می توانید نسبت به حذف پیام یا تصویر از هر دو گوشی فرستنده و گیرنده امیدوار باشید. همچنین کاربر از دیده شده پیام یا تصویر محوشونده توسط کاربر دیگر نیز مطلع می شود.

ویژگی ارسال تصویر محو شونده توسط واتساپ برای چت های گروهی نیز در دسترس است. در متن اعلان معرفی این قابلیت که با آموزش ارسال تصویر محوشونده واتساپ همراه شده است آمده:

برای حفظ حریم خصوصی بیشتر، عکس یا فیلم شما پس از اینکه گیرنده یک‌ بار آن را باز کرد، از چت حذف خواهد شد. به‌یاد بسپارید کاربران همیشه می‌توانند از صفحه عکس بگیرند.

اگر گیرندگان از محتوای ناپدیدشونده اسکرین‌شات بگیرند، واتساپ به کاربران اطلاع نمی‌دهد. این شرکت توضیح می‌دهد هیچ راهی برای جلوگیری از عکس‌گرفتن از صفحه دراختیار نیست و ادعا می‌کند چنین کاری باعث ایجاد احساس امنیت کاذب در کاربران می‌شود. ویل کاتکارت و مارک زاکربرگ مدیرعاملان واتساپ و فیسبوک چندی پیش وعده ارائه این قابلیت را داده بودند. حال این قابلیت رسما ارائه شده است. با ما در آموزش ارسال تصویر محوشونده واتساپ همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

رفع بلاک و ریپورت واتساپ

حل مشکل استوری در واتساپ

آموزش ارسال تصویر محوشونده واتساپ

ارسال پیام محوشونده در واتساپ (View Once) چگونه کار می‌کند؟ [آموزش تصویری]

همانطور که گفتیم اخیرا واتسا قابلیت ارسال پیام ها و تصاویر ناپدید شونده را برای همه کاربران فعال کرده است. این مهم پس از آزمایش این قابلیت برای کاربران آی او اس و اندورید ممکن شده است. در ادامه با آموزش ارسال تصویر محوشونده واتساپ با ما باشید.

برای ارسال چنین پیام های محو شونده ای، هنگام ارسال عکس یا فیلم، با ضربه زدن روی گزینه ای که با عدد 1 نمایش داده شده است، و در سمت چپ گزینه ارسال قرار دارد، امکان ارسال پیام محو شونده فعال می شود.

در این حالت پس از ارسال پیام، بعد از اینکه گیرنده تصویر یا ویدیو را یکبار باز کند، فایل مذکور حذف می شود. همچنین باید بدانید که فرد گیرنده نیز متوجه نوع فایل ارسالی یعنی محوشونده بودن آن خواهد شد. در نتیجه بهتر است زمانی از این قابلیت استفاده کنید که به فرد مقابل اعتماد دارید. چراکه حتی در صورتی که فرد از این صفحه اسکرین شات بگیرد، واتساپ به شما اطلاع نخواهد داد.

بیشتر بخوانید:

آموزش ضبط تماس تصویری واتساپ

حل مشکل وویس واتساپ

زاکربرگ در ماه ژوئن از عرضه چنین قابلیتی برای واتساپ خبر داده بود، ولی اطلاع دقیقی از زمان عرضه در دسترس نبود. حال اما یک ماه است که این قابلیت در نسخه بتا در دسترس است. این مشابه قابلیتی است که مدت مدیدی است اینستاگرام از آن بهره مند است.

ارسال پیام محوشونده در واتساپ (View Once) چگونه کار می‌کند؟ [آموزش تصویری]

واتساپ معتقد است که در هر حال این ویژگی به بالا رفتن اطلاعات رد و بدل شده میان افراد کمک می کند. حال آنکه توضیحی در مورد احتمال اسکرین شات گرفتن فرد مقابل ارائه نشده است.

این قابلیت در برابر پیام های ناپدید شوند که برای حذف یک هفته زمان می خواهند گزینه به مراتب بهتری است و امید است که در آینده نزدیک به قابلیتی ایمن تر نیز بدل شود تا گیرنده تنها یکبار بدون تهیه نسخه کپی بتواند اطلاعات را بررسی کند.

ویژگی «یک‌ بار مشاهده» نسخه گسترش‌ یافته قابلیت پیام‌ های ناپدیدشونده/ disappearing messages است که واتساپ سال گذشته منتشر کرد. در حال حاضر این ویژگی را می‌توان فقط برای چت‌ های فردی فعال کرد. در آینده‌ ای نزدیک، واتساپ به شما امکان می‌ دهد که پیام‌ های ناپدیدشونده را در هر بخشی که دوست داشتید ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارسال پیام محوشونده در واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر