;
coinex

محمد مخبر کیست ؛ نظرات کاربران درباره معاون اول دولت رئیسی

رئیس جمهور منتخب ساعاتی پیش و طی حکمی محمد مخبر را به معاون اولی خود برگزید. اما از معاون اول دولت رئیسی چه می دانیم؟ محمد مخبر کیست ؟

مخبر در دو دهه اخیر با حکم رهبر معظم انقلاب ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را برعهده داشته است. ستاد تحت فرمان او مهمترین سرمایه گذار و اصلی ترین بازیگر تولید واکسن داخلی کوو ایران برکت بود که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.

او جز این سوابق مدیریتی طولانی مدتی دارد. از حضور در جبهه های جنگ، معاونت بنیاد مستضعفان، سپاه دزفول، مدیرعامل مخابرات خوزستان تا معاونت استانداری خوزستان. از او در فرهنگ سیاسی کشور بیشتر به عنوان چهره ای اجرایی و اهل عمل یاد می شود تا چهره ای سیاسی! اما محمد مخبر کیست و از او چه می دانیم؟ برای شناخت بیشتر معاون اول دولت ابراهیم رئیسی با ما باشید.

محمد مخبر کیست ؟

معاون اول دولت رئیسی

محمد مخبر دارای سوابقی چون مسئولیت بهداری سپاه دزفول، حضور در جبهه های جنگ و معاونت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است. او از سال 1386 با حکم آیت الله خامنه ای به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام برگزیده شد.

مخبر دارای مدرک دکتری در رشته حقوق بین الملل است و مقالات و کتب متعددی در حوزه های اقتصاد و حقوق تالیف کرده است که از جمله آن ها باید از رهیافتی به توسعه اقتصادی توام با عدالت، رشد اقتصادی شتابان در ایران، اقتصاددانان برتر جهان (دو جلدی)، مبانی لزوم ایجاد نهاد تجدید نظر در مرکز بین المللی حل اختلاف های ناشی از سرمایه گذاری (ایکسید)، معاذیر معاف کننده مجازات ها در اسانامه دیوان بین المللی کیفری و اقتصاد دریا؛ محور توسعه از جمله آن هاست.

از جمله اقدامات تاثیر گذار او در ستاد اجرایی فرمان امام باید به تاسیس و راه اندازی بنیاد برکت، بنیاد احسان، موسسه دانش بنیان برکت و جهت دهی همه منابع و سرمایه های موجود در کشور به مناطق محروم و روستایی اشاره کرد. در ادامه با بررسی سوابق کاری نهادهای تحت امر معاون اول دولت رئیسی با ما باشید.

محمد مخبر کیست ؟

محمد مخبر کیست ؛ نظرات کاربران درباره معاون اول دولت رئیسی

نام کامل او محمد مخبر دزفولی است که از امروز در مقاوم معاون اول دولت رئیسی فعالیت خواهد کرد. او از سال 1386 تا 1400 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بوده که در ادامه به برخی از مهمترین فعالیت های او در مقام هدایت ستاد خواهیم پرداخت.

او پیش از این معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مشتضعفان جمهوری اسلامی و ریاست هیات مدیره بانک سینا را نیز بر عهده داشته است. مخبر فرزند علامه عباس مخبر بزرگ، از مهمترین وعاظ و منبری های سرشناس دزفول است.

محمد مخبر مقطع ابتدایی را در دزفول و اهواز پایان داد. او سپس در مقطع کارشناسی و کارشناشی ارشد رشته مدیریت تحصیل کرده است. همچنین دکتری خود در رشته مدیریت را در شاخه برنامه ریزی توسعه دریافت کرده است. او دارای کارشناسی ارشد و دکتر حقوق بین الملل نیز هست. اما در ادامه با پاسخ سوال محمد مخبر کیست با ما باشید.

محمد مخبر کیست ؛ معاون اول دولت رئیسی

از جمله اساسی ترین کارکردهای بنیاد برکت، کمک به بهبود و ارتقا توانمندی های اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق کم برخوردار کشور در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

بنیاد برکت با مشارکت در راه اندازی و توسعه طرح‌ های اقتصادی در بخش‌ های مختلف صنعتی، کشاورزی، انجام طرح‌های عمرانی و زیربنایی، مدرسه‌ سازی و ارایه خدمات سلامت، عام‌ المنفعه و بیمه‌ای، افزایش فرصت‌ های شغلی، توسعه کارآفرینی، محرومیت‌ زدایی، فقرزدایی و جلوگیری از مهاجرت نیروهای محلی به شهرهای بزرگ فعال بوده است.

محمد مخبر کیست ؛ نظرات کاربران درباره معاون اول دولت رئیسی

بنیاد احسان نهادی است که ماموریت اصلی آن کمک به افزایش سرمایه اجتماعی نظام اسلامی از طریق تقویت جبهه مردمی فعالان اجتماعی در عرصه‌ های توسعه، تعمیق و تکمیل زنجیره فعالیت های توانمندساز در حوزه های اجتماعی و حمایتی در مناطق کم‌ برخوردار، گفتمان‌ سازی، شبکه‌ سازی و جریان‌ سازی در زیست بوم محرومیت‌ زدایی و پیشرفت، کمک به تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور و کمک به کاهش آسیب‌ های اجتماعی می‌ باشد.

مؤسسه دانش‌ بنیان برکت در توسعه فعالیت‌ ها و طرح‌ های دانش بنیان از جمله مشارکت در سرمایه‌ گذاری‌ های جسورانه در بنگاه‌ های دانش‌ بنیان، ایجاد یا مشارکت در تشکیل شتاب دهنده‌ ها در زمینه راه‌ اندازی کسب و کارهای دانش‌ بنیان، حمایت از ایجاد بسترها و زیرساخت‌ های دانش‌ بنیان، کمک به فعالیت مجموعه‌ ها و تیم‌ های دانش‌ بنیان کوچک و فرهنگ‌ سازی و نهادینه‌ کردن باور ما می‌توانیم با برگزاری رویدادها و برنامه‌ های مرتبط و تعاملات موثر بین‌ المللی در حوزه‌ های دانش‌ بنیان فعالیت می‌کند.

ساخت واکسن کرونا تحت هدایت محمد مخبر

محمد مخبر کیست ؛ نظرات کاربران درباره معاون اول دولت رئیسی

اصلی ترین و معروف ترین عملکرد ستاد اجرایی فرمان امام در ایام اخیر، مربوط به دوران همه گیری کووید 19 و در شرایطی بود که این همه گیری در کنار تحریم ها و مشکلات مربوط به واردات مواد دارویی، معضلات عمده ای برای کشور پدید آورده بود.

در این ایام ستاد اجرایی فرمان امام که تحت فرمان محمد مخبر معاون اول دولت ابراهیم رئیسی در حال حاضر بود، نخستین واکسن ایرانی کرونا یا کوو ایران برکت را با کسب مجوز تزریق عمومی ب عنوان یکی از اولین واکسن های تایید شده در دسترس عموم قرار داد.

احداث بزرگترین کارخانه تولید واکسن خاورمیانه توسط دانشمندان ایرانی، احداث بزرگترین شهرک دارویی کشور، احداث بزرگترین کارخانه تولید ماسک در منطقه با ظرفیت ۵ میلیون ماسک در روز با کمک شرکت‌ های دانش‌بنیان ظرف ۲۰ روز در نخستین ماه‌های آغاز کرونا و در ایامی که کشورهای خارجی حاضر به فروش و ارسال ماسک نبودند، راه‌اندازی کارخانه تولید داروی رمدسیویر و ایورمکتین و شکستن بازار سیاه و نجومی این دارو و راه‌اندازی خطوط تولید انواع کیت‌ های تشخیص فوری کرونا از دیگر اقدامات مهم معاون اول دولت ابراهیم رئیسی در شرایط سخت کرونایی بود. تا اینجا سعی کردیم پاسخ سوال محمد مخبر کیست را با سوابق اجرایی و زندگینامه او بدهیم. اما اجازه دهید نظرات کاربران درباره معاون اول دولت ابراهیم رئیسی را نیز بررسی کنیم.

محمد مخبر کیست ؛ کاربران توییتر درباره معاون اول رئیسی چه می گویند؟

به مانند همه دیگر مسائل، پاسخ سوال محمد مخبر کیست را شاید باید در افکار عمومی و نزد عموم مردم پیگیری کرد. با ما باشید تا با نظرات کاربران در توییتر، به پاسخ سوال محمد مخبر کیست برسیم.

اولین مورد درباره معاون اول رئیسی نوشته:

#محمد_مخبر ستاد رو از بزرگترین ملاک کشور به یک مجموعه موفق اقتصادی خیریه تبدیل کرد. ببینیم می تونه دولت رو از یک مجموعه فربه مضر تبدیل به یک مجموعه چالاک و مفید بکنه

یک کاربر دیگر درباره معاون اول رئیسی نوشته:

محمد مخبر به معنای واقعی مدیری اهل ابتکار و تصمیمه. به آقای رئیسی بابت این انتخاب باید تبریک گفت

کاربر دیگری درباره معاون اول رئیسی نوشته:

خبرهای خوب امروز انتصاب و انتخاب دو فرد انقلابی و کارآمد در سمت های مهم #محمد_مخبر معاون اول تلاشگر دولت 13 #علی_زاکانی شهردار ضد فساد تهران

کاربر دیگری در واکنش به انتصاب مخبر به سمت معاون اول رئیسی نوشته:

دکتر محمد مخبر دزفولی بهترین انتخاب بین انتخاب های موجود برای پست معاونت اول رییس جمهوری است

یک کاربر دیگر درباره معاون اول ابراهیم رئیسی نوشته:

محمد #مخبر امروز برای تحول در ساختار فرسوده وکند به ارث رسیده، وارد کارزار اجرایی کشور شد؛ ایشان را خوب میشناسم، برای تحول و نوگرایی حاضر است خودش را فدا کند. #انتخاب اصلح

کاربر دیگری درباره انتصاب مخبر به سمت معاون اول ابراهیم رئیسی نوشته:

با انتصاب یک خوزستانی به سمت معاونت اول رئیس جمهور، امیدواریم کم‌توجهی به این استان از بین برود. #محمد_مخبر

جهانگیر درباره معاون اول ابراهیم رئیسی نوشته:

مخبر با تمام حاشیه هاش بهترین انتخاب موجود بود چهره ای فعال و با سابقه طولانی در مورد مبارزه با محرومیت

کاربری دیگر درباره معاون اول ابراهیم رئیسی نوشته:

نتصاب دکتر محمد #مخبر به عنوان معاون اول در دولت سیزدهم نشان دهنده اتکای دولت به #عدالت و #پاکدستی است و همچنین بیانگر تصمیم به #ابتکار_مردمی و #حل_مشکلات_ملی به صورت ریشه ای و اصولی می باشد.

کاربری دیگر درباره معاون اول رئیس جمهور نوشته:

آیت‌الله رئیسی ، طی حکمی دکتر #محمد_مخبر را به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کردند. یه عده هم در تلاشند که بین این دو شخصیت اختلاف بندازند اما کور خوندن

کاربر دیگری درباره معاون اول رئیس جمهور نوشته:

دکتر #محمد_مخبر معاون اول رئیس جمهور از سال ۱۳۸۶ تاکنون ریاست ستاد را بر عهده دارد.ستاد اجرایی فرمان امام در دوره دکتر مخبر به یکی از بازوان اقتصادی ایران مبدل شد.

دیگری با تمجید از عملکرد معاول اول رئیس جمهور درباره تولید واکسن ایرانی کرونا نوشته:

واکسن ویروس کووید-۱۹ تحت مدیریت #محمد_مخبر کمی پس از همه‌ گیری این ویروس در ایران وارد مراحل آزمایشی شد. مخبر در ۲۶خرداد ۱۴۰۰ طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری، ورود ایران را به جمع شش کشور تولید کننده واکسن این ویروس منحوس اعلام کرد.

یک کاربر دیگر درباره معاون اول ریاست جمهوری نوشته:

ا سال 1400،‌ در مجموع حدود ۸۰۰ هزار شغل توسط این بنیاد برکت در زمان مدیریت #محمد_مخبر ایجاد شده است

نظام الدین درباره معاون اول ریاست جمهوری نوشته:

سالیان متمادی است دکتر محمد مخبر دزفولی را به مدیریت جهادی و تحول خواهانه، صداقت و ولایتمداری میشناسم. بی هیچ غلو و اغراقی حضور دکتر مخبر در جایگاه معاون اول آیت الله رئیسی، هم لنگر اطمینان و آرامش برای افکار عمومی و نخبگان و هم موتور محرکه دولت در مسیر پیشرفت و خدمت خواهد بود.

کاربر دیگری درباره معاون اول ریاست جمهوری نوشته:

من به انتخاب آقای مخبر احترام میزارم چون میدونم نظر مردم روی ایشون بوده #یاران_رئیسی

بیشتر بخوانید:

محمد مخبر کیست ؟ نظر شما در خصوص معاون اول ریاست جمهوری چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    انتخاب مخبر بعنوان معاون اول اصلا انتخاب خوبی نبود . معاون اول باید خداقل قبلا وزیر بوده باشد. اگر ایشان اینقدر در ستادها .. سمت داشته اند و برای مردم محروم کارها کرده اند چرا خوزستان اینقدر مشکل دارد؟ چرا آب خوردن ندارد؟ اگر ایشان خوزستانی اند چرا به مردم خوزستان نرسیده؟ ایشان بهتر بود با این سوابق استاندار خوزستان میشدند و خوزستان را آباد میکردند. برای معاون اولی اضلا خوب نیست و تو کت نمیرود. فکر کنم افراد کابینه هم ریاست اورا برنتابند .

    پاسخ

    گفتن رییس ستاد اجرایی امام و تلاشگر عرصه محرومیت زدایی نگفتن زورو یا بتمن!!!الحمدلله مملکت به برکت دوستان لیبرالی و غربزده از تراز یک کشور انقلابی عقبه..الان هم میبینین هنوز رو پای خودمون هستیم و دست دشمن نیفتادیم از صدقه سری افراد انقلابی و جهادی امثالهم هست…معاون اولی دولت یازدهم و دوازدهم رو مقایسه کنین با معاون اولی دولت سیزدهم که با یه مقدار نگاه به سوابق میفهمیم چقدر فرق هست بین انتصابات این دولت و دولت قبل… یکم از حمله و زیاده خواهی کم کنین تا اول ببینیم واقعا اقای مخبر همانند ستاد اجرایی امام در منصب معاون اولی هم چیزی در چندته داره بعد حمله کنیم

    پاسخ