;
coinex

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

طرفداران مانی هایست مدت زیادی است که انتظار فصل پنجم سریال محبوب شان را می کشند. با ما باشید تا اخبار فصل پنجم سریال مانی هایست را بررسی کنیم.

سریال Money Heist یک درام اسپانیایی به کارگردانی الکس پینا است که تاکنون 4 فصل آن منتشر شده است. حالا علاقه مندان این سریال مهیج منتظر انتشار فصل پنجم آن هستند. سریالی که در ایران بیشتر به نام خانه کاغذی یا سرقت پول معروف است.

مجموعه تلویزیونی سرقت پول با صدای توکیو (اورسولا کوربرو) روایت می شود. در سریال خانه کاغذی پروفسور (ایلورو مورته) هشت سارق مسلح را سرپرستی می کند. هر شخصیت داستان این مجموعه نام شهری را برای خود انتخاب کرده است. این مجموعه بینندگان خود را در ایران پیدا کرده است، علاقمندانی که چهار فصل آن را دیده اند، این روزها منتظر فصل پنجم سریال مانی هایست  (Money Heist) هستند.

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist)

سبک خاص سازندگان سریال برای تهیه بخش های مختلف آن از عمده عوامل محبوبیت سریال است. نویسندگان این سریال روش مهیج و البته خطرناک را برای نگارش فیلم نامه در پیش گرفتند؛ آن ها منتظر واکنش مخاطبان پس از پخش هر فصل می مانند و سپس بر اساس آن چند قسمت بعدی را می نوشتند.

فصل دوم سرقت پول چنان محبوبیتی بین مخاطبان یافت که همه ی ببیندگان این سریال منتظر ساخت فصل سوم و چهارم بودند. داستان سریال در ابتدای امر با با طرح یک دزدی طولانی مدت شروع می شود. حمله ای همزمان به ضرابخانه سلطنتی و دیگری به بانک اسپانیا. سریال در ادامه به جایی می رسد که گروگان گیری 67 نقر توسط گروه سارقان مهمترین مسئله آن است.

ماجرا با مشکلات خاصی که برای گروه سارقان پیش می آید دنبال می شود و در پایان گروه سارقان با سه کشته و سرقت تقریبا یک میلیارد یورو از ضرابخانه سلطنتی اسپانیا موفق به خروج از آن می شوند. اما از فصل پنجم سریال مانی هایست چه می دانیم؟

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های سریالی 2020 

بهترین سریال های سیتکام

داستان و بازیگران فصل پنجم سریال مانی هایست

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

فهرست رسمی بازیگران فصل پنجم سریال مانی هایست توسط نتفلیکس اعلام شد که بر اساس آن بازیگران جدیدی در فصل پنجم مانی هایست در کنار بازیگرانی پیشین آن مانند: آلوارو مورته در نقش پروفسور، کوربیرو در نقش توکیو، استر آسبو در نقش استکهلم، انریکه آرسه در نقش آرتورو رومن و دارکو پریچ در نقش هلسینکی، بازیگران جدیدی چون؛ میگل آنخل سیلوستر و پاتریک کریادو نیز در سرقت پول حضور خواهند داشت.

مثل چهار فصل قبل سریال خانه کاغذی، در فصل پنجم سریال مانی هایست هم شاهد کارها و اقدامات فوق العاده ی پروفسور و گروه سرقت خواهیم بود، اقداماتی که در آن بهترین هستند: سرقت مسلحانه ی درجه 1 و ایستادن در برابر فشارها حوادث غیرقابل پیش بینی خارجی. همچنین در فصل پنجم سریال مانی هایست ، تهدیدهای خارجی قسمت چهارم بیشتر بررسی می شود. اما در ادامه با بحث فصل پنجم مانی هایست با ما باشید.

زمان پخش فصل پنجم سریال مانی هایست

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

الکس پینا کارگردان سریال سرقت پول، اعلام کرده است که فصل پنجم سریال خانه کاغذی آخرین فصل این سریال خواهد بود. تولید فصل پنجم سریال سرقت پول از دوشنبه 13/5/1399 در کشور دانمارک آغاز شده است و اسپانیا به کار خود ادامه می دهد. آلکس پینا بیان داشته است که:

 فصل پنجم سریال خانه کاغذی حماسی ترین فصل این سریال است.

نتفلیکس هم در تاریخ 24 می 2021 اعلام کرد که فصل پنجم سریال سرقت پول را در دو بخش پنج قسمتی و به فاصله سه ماه پخش خواهد کرد.  بنابراین زمان پخش اول از فصل پنجم سریال سرقت پول ، 3 سپتامبر 2021 برابر با 12 شهریور سال 1400 ، و بخش دوم فصل پنجم سریال خانه کاغذی در تاریخ 3 دسامبر 2021 برابر با 12 آذر سال 1400 عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2021

بهترین سریال های عاشقانه 2021

پخش خانه کاغذی از چه زمانی و چگونه آغاز شد؟

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
فصل پنجم سریال خانه کاغذی / فصل پنجم سریال سرقت پول

سریال Money Heist  که همان La casa de PaPel به اسپانیایی است، در مادرید اسپانیا فیلمبرداری شده است. البته بخش های زیادی از فصل سه و چهار خانه کاغذی هم در فلورانس ایتالیا و پاناما جلوی دوربین رفته است. پخش سریال سرقت پول از 2 مه 2017 از کانال اسپانیا 3  Antena  آغاز شد. سپس در اواخر سال 2017 میلادی شبکه نتفلیکس صاحب امتیاز پخش جهانی آن شد و فصل نخست در تاریخ 20 دسامبر 2017 و پس از آن هم فصل دوم در 6 آوریل 2018 منتشر شد.

شبکه نتفلیکس پس از استقبال جهانی از سریال سرقت پول با بودجه ای بیش از قبل پخش آن را ادامه داد. فصل سوم در تاریخ 19 ژوئیه 2019 با 8 قسمت منتشر شد و سپس در 3 آوریل 2020 فصل 4 خانه کاغذی باز هم در هشت قسمت پخش شد. حالا دنبال علاقمندان در انتظار انتشار فصل پنجم سرقت پول از سوی شبکه نتفلیکس هستند.

سریال پول کاغذی جوایز گونانونی هم دریافت کرده است که می توان به چهل وششمین دوره جوایز بین المللی امی اشاره که از سوی داوران آن به عنوان بهترین سریال های درام شناخته شد.

منتقدان هم سریال سرقت پول را به خاطر پیچیدگی در طرح، درام های عالی بین فردی، کارگردانی فوق العاده ی ابی استار و همچنین کوشش و تلاش برای نوآوری تلویزیون اسپانیا تحسین کردند.

مهم از همه پرطرفدار بودن این سریال تابستانی در سراسر اروپا است. مانی هایست تا سال 2018 به عنوان پرمخاطب ترین سریال غیر انگلیسی و یکی از پر بیننده ترین سریال های شبکه نتفلیکس شناخته می شد. طوری که پس پایان فصل چهارم خانه کاغذی، تماشاگران جهان لاتین و اروپایی حوزه دریای مدیترانه با همان شور و اشتیاق اخبار مربوط به ساخت و پخش فصل پنجم سریال مانی هایست را دنبال می کنند. پیش از این به فصل پنجم خانه کاغذی پرداختیم و حال در ادامه به برخی موارد جالب درباره سریال خواهیم پرداخت.

ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و فیلمبرداری سریال سرقت پول

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

در فصل یک و دو این سریال قرار بر این بود که بخش بزرگ و قابل توجهی از سکانس ها در ضرابخانه ی سلطنتی اسپانیا فیلم برداری شود و البته بر اساس برنامه ی اولیه مدیرت آن هم بر عهده وزارت اقتضاد و تجارت کشور اسپانیا بود. اما تلاش های سازندگان مانی هایست، برای فیلم برداری بی نتیجه ماند و اجازه فیلم برداری از ضرابخانه سلطنتی اسپانیا صادر نشد.

سازندگان سرقت پول فکری اساسی برای فیلم برداری کردند. با توجه به اینکه شهر مادرید و ساختمان های تاریخی معماری خاص و نزدیک به هم دارد، برای فیلم برداری سکانس های خارجی شورای تحقیقات ملی اسپانیا (CSIS) را انتخاب کردند و دیگر سکانس های داخلی را در یک استودیو فیلم برداری کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2021

بهترین سریال های نتفلیکس در سال 2021

قصه ی نام گذاری سریال مانی هایست

ابتدا برای این سریال نام La Casa De Papel (خانه کاغذی) از سوی سازندگان آن انتخاب شد. اما پخش کننده جهانی نامی انگلیسی را جایگزین آن کرد تا تلفظ آسان و راحتی برای غیر اسپانیایی زبان ها داشته باشد.

MONEY Heist همان نام انتخابی پخش کننده جهانی است. این نام با نام اصلی بسیار فاصله دارد و اگر بر اساس نام اول سریال این نام انتخاب می شد House of Paper ( خانه کاغذی ) شبیه تر بود. به هر حال سریال سرقت پول یا خانه کاغذی از سوی تماشاگران با استقبال روبرو شد و آن ها بیش از هر زمانی انتظار فصل پنجم سریال خانه کاغذی را می کشند.

علت استفاده ماسک دالی در سریال خانه کاغذی

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش

سالوادور دالی نام کوتاه شده ی نقاش مشهور اسپانیایی در سبک سورئال است. سالوادور فلیپه ژاسینتو دالی دومنک معروف به سالوادور دالی نقشی مهم و غیر قابل انگار در هنر اسپانیا داشته است. سبک عجیب و دیدگاه سرمایه داری ضد مدرن دالی سبب آفرینش آثار فوق العاده و شگفت انگیزی در اسپانیا و دنیا شد. اما زندگی شخصی او به قدری پر سرو صدا بود که خیلی ها او از با عنوان هنرمند بدنام یاد می کنند.

اما سریال سرقت پول با فکری هدف دار از ماسک دالی استفاده می کند. سازندگان این سریال به دنبال راهی برای جلب توجه و گرامی داشتن آثار هنرمند کشورشان هستند، هنرمندی که چندان هم بین مردم خوش نام نیست. این اقدام سازندگان سریال خانه کاغذی در نوع خودقابل احترام و جالب است.

بیشتر بخوانید:

سریال What If مارول ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

فصل دوم سریال See ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

گفتگو الکس پینا و پروفسور!

فصل پنجم سریال مانی هایست (Money Heist) ؛ داستان، بازیگران و زمان پخش
فصل پنجم سریال سرقت پول / فصل پنجم سریال خانه کاغذی

بازیگر نقش پروفسور سریال سرقت پول در مصاحبه اش در حاشیه جشنواره فیلم چلسی، در پاسخ به این که به نظرش در سرقت پول شرایط برای شخصیتی که او نقش آن را بازی می کند چگونه خواهد بود؟ گفت:

می دانم که این صحبت ها مرا به یک شخصیت نا محبوب تبدیل خواهد کرد. پروفسور یک مرد بسیار عجیب و غریب بود، یک مرد بسیار تنها و اتفاقاتی که در رابطه با گروه و پیدا کردن عشق برای او افتاد، در واقع فصل بسیار کوچکی از زندگی او بود.

مورته در ادامه این گفتگو می گوید اگر در مورد پایان این شخصیت صحبت کنیم، در حال حاضر فکر می کنم، دوست دارم او را در حالی ببینم که به تنهایی بازگشته است، آن زندگی تنها و مجرد که او همیشه به آن عادت داشت و در ان بسیار راخت دیده می شد.

تنهایی پروفسور در انتهای داستان به این معنا خواهد بود که یا ارتباط عاشقانه ی او با لیسبون تمام شده است و یا اینکه لیسبون کشته می شود. همزمان بازیگر نقش لیسبون ایتسیار ایتانیو می گویدراکل دوست دارد مادر و دخترش را دوباره ببیند. این بازیگر درباره ی ماجراهای نقش خود از راکل کارآگاه تا لیسبون شریک زندگی پروفسور که سارق است می گوید:

در ابتدا موضوع بیشتر در مورد دستگیری آدم های بد داستان بدون قربانی دادن تا حد ممکن بود. وقتی که او عاشق می شود، در واقع شبیه این است که همه ایت مسائل او را کور کرده و بدین ترتیب در می یابد در حال دفاع از چیزی بوده که آن طور که فکر می کرده نبوده است، یعنی سیستم.

لیسبون مجموعه مانی هایست در ادامه می گوید:

آنگاه است که او به کار با گروه پرداخته و درمی یابد که به عشق باور دارد، که به نقشه سرقت باور عقلانی دارد و نمی خواهد رابطه احساسی که بین او و پروفسور و البته دیگر اعضا ی گروه شکل گرفته را از دست بدهد.

لیسبون سریال خانه کاغذی با خیانت نکردن به پروفسور و گروه سرقت بانک مرکزی اسپانیا، در زمانی که پلیس او را دستگیر کرده بود، نشان داد که از عضو های کلیدی گروه است.

مورته در پاسخ به این پرسش که برای بازی در نقش پروفسور سریال سرقت پول از چه چیزی الهام گرفته است؟ گفت:

برای این کاراکتر از جهان ابر قهرمانان الهام گرفتم. من عینک او را به مانند ماسک می بینم. من روش خاصی را برای نشان دادن حرکات این کاراکتر پیدا کردک و جهت به تصویر کشیدن آن مطالعه زیادی انجام دادم.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فصل سوم سریال آموزش جنسی ؛ تاریخ پخش و داستان S.E.X Education

پینا کارگردان سریال نیز طی گفتگویی با رسانه ها در مورد دیدگاهش نسبت به هر کدام از نقش های سریال سرقت پول، گفت:

نکته مهم این است که سریال امکان توسعه کاراکترهایش را با طولانی تر شدن قوس داستانی غراهم می کند. ما همیشه جنبه های مختلفی از کاراکترهایمان را نشان می دهیم تا پیش بینی ادامه داستان کار آسانی نباشد. همان طور که در برلین نیز مشاهده کردیم، شخصیت های شرور می توانند دارای ویژگی های خوبی باشند. این باعث می شود تا مخاطبان به این سریال علاقه بیشتری پیدا کنند؛ زیرا در هر لحظه ممکن است ککه هر کدام از شخصیت ها تغییر کنند.

الکس پینا در مورد ساخت فیلم و یا سریال های گوناگون فرعی از روی سریال سرقت پول نیز می گوید:

احتمالات زیادی برای تولید آثار فرعی داریم و فکر می کنم که به لطف هویت قدرتمند و قوی کاراکتر ها چنین چیزی امکان پذیر باشد. ما همیشه به دنبال خلق شخصیت هایی بودیم که دارای ماهیت پیچیده و چند وجهی باشند. بنابراین فکر می کنم تمام کاراکترهای سریال خانه کاغذی این قدرت را دارند تا در آثار فرعی خودشان حضور داشته باشند. ما می توانیم هر کدام از آن ها را در آثار دیگری مشاهده کنیم.

پینا در ادامه می گوید:

فکر می کنم آرتوریتور می تواند یک کمدی سیاه داشته باشد. پرونده برلین جهت نمایش خودش کاملا آشکار است؛ او یک زن ستیز، بیمار روانی، فردی خود محور، خود شیفته، بزهکار و متجاوز است. اما هنوز هم افراد زیادی او را دوست دارند. زیرا این کاراکتر برای دوستی، وفاداری و برادری ارزش قائل است. از نایروبی تا پروفسور همگی کاراکتر هایی هستند که هویت بسیار قدرتمندی دارند. دنور نیز شخصیت دیگری است که جذابیت خاص خود را دارد. دوست دارم برای تمام آن ها یک اثر فرعی بنویسم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فصل پنجم سریال مانی هایست چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر