;
coinex

فیلم قهرمان فرهادی در جشنواره فیلم تورنتو حضور خواهد داشت

فرهادی این بار با اثری دیگر در جشنواره های جهانی حاضر شد. فیلم قهرمان فرهادی در جشنواره فیلم تورنتو حضور خواهد داشت و به زودی اکران خواهد شد.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو یک جشنواره فیلم غیررقابتی است که هرساله در تورنتو، انتاریو و کانادا برگزار می شود. از آنجایی که این جشنواره غیررقابتی است، هیئت داوران ندارد ولی در پایان آن به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جایزه ای تعلق می گیرد.

فیلم قهرمان فرهادی در جشنواره فیلم تورنتو حضور خواهد داشت

قهرمان فیلمی ایرانی به تهیه کنندگی و نویسندگی اصغر فرهادی است که البته الکساندر ماله-گی در تهیه آن همکاری داشته است. این فیلم با موضوعی اجتماعی است که در شیراز فیلم برداری شده است. در جشنواره کن، قهرمان برنده جایزه بزرگ کن و جایزه فرانسوا شاله شد و در بخش نخل طلا نیز نامزد بود.

داستان فیلم قهرمان اصغر فرهادی مانند بیشتر آثار فرهادی درون‌مایه‌ اجتماعی دارد. با این حال او این بار بازیگران متفاوتی را برای نهمین فیلم سینمایی‌اش در نظر گرفته است.

فیلم قهرمان فرهادی در جشنواره فیلم تورنتو حضور خواهد داشت

داستان فیلم قهرمان اصغر فرهادی حول محور شخصیتی به نام رحیم [با هنرنمایی امیر جدیدی] می‌چرخد. او که به دلیل بدهی به زندان افتاده در نهایت فرصت مرخصی را پیدا می‌کند. رحیم برای دو روز از زندان خارج می‌شود و در همین مدت تلاش می‌کند تا رضایت شاکی پرونده‌اش را جلب کند.

اما رحیم که با رویای جلب رضایت شاکی‌اش و خروج همیشگی‌اش از زندان به درون جامعه بازگشته با حواشی جدیدی مواجه می‌شود که زندگی او را دوباره تحت تاثیر قرار می‌دهند. همانطور که از داستان فیلم قهرمان اصغر فرهادی هم مشخص به نظر می‌رسد، فیلم جدید کارگردان پرافتخار ایرانی مانند بیشتر فیلم‌های او یک موضوع اجتماعی واقع‌گرایانه را دنبال می‌کند.

از بازیگران این فیلم می توان به امیر جدیدی در نقش رحیم، محسن تنابنده در نقش بهرام و فرشته صدر عرفایی در نقش رادمهر اشاره کرد. درباره فیلم قهرمان منتقدان خارجی آن را ضعیف تر از کارهای فرهادی دانسته اند و منتقدان داخلی نیز به رفتار محافظه کارانه وی خرده گرفته اند.

اکنون این فیلم تحسین شده، در کنار چندین فیلم مهم مانند «تل ماسه» و «زانوی احد» راهی چهل و ششمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شده است. به عقیده بسیاری از سینمادوستان عملکرد خوب یک فیلم در این رویداد می تواند مسیر آن را در فصل جوایز هموارتر کند. فهرست کامل فیلم های جشنواره فیلم تورنتو را نیز پیش از این منتشر کرده بودیم.

این جشنواره از دوشنبه آغاز شده و تا چهارشنبه هفته بعد ادامه خواهد داشت. همچنین در کنار فیلم قهرمان فرهادی، فیلم زالاوا به کارگردانی ارسلان امیری روی پرده خواهد رفت. حق پخش فیلم قهرمان اصغر فرهادی در ایالات متحده توسط استودیوی آمازون خریداری شده و در نقاط دیگر اروچا برعهده استودیوهای گوناگونی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حضور فیلم قهرمان اصغر فرهادی در جشنواره فیلم تورنتو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر