;
coinex

بیوگرافی احمد وحیدی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

رئیس جمهور کشور سردار احمد وحیدی را به عنوان وزیر کشور پیشنهاد کرده است. از این رو ما این مطلب را به بیوگرافی احمد وحیدی اختصاص داده‌ایم.

در لیست وزرای پیشنهادی کشور، آیت الله سید ابراهیم رییسی سردار احمد وحیدی را به عنوان وزیر کشور انتخاب کرده است. وحیدی یکی از فرماندهان سپاه پاسداران بوده که در دولت پیشین نیز در مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خدمت کرده است. ما در ادامه این گفتار به بیوگرافی احمد وحیدی و همینطور سوابق احمد وحیدی می‌پردازیم.

بیوگرافی احمد وحیدی

احمد وحیدی، با نام اصلی احمد شاه‌چراغی، در سال ۱۳۳۷ در شیراز متولد شد. او در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در جنگ ایران و عراق از فرماندهان سپاه پاسداران محسوب می‌شد. همینطور او اولین فرمانده سپاه قدس بود و این مسئولیت را بین سال های ۶۹ تا۷۶ بر عهده داشت.

وحیدی در دولت نهم جانشین وزیر دفاع و در دولت دهم به مدت چهار سال وزیر دفاع بود. احمد وحیدی در سال ۱۳۸۸ و توسط محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مجلس شورای اسلامی معرفی و در روز ۱۲ شهریور همان سال با کسب اکثریت آرا انتخاب شد.

سردار وحیدی در حال حاضر عضو حقیقی و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام است و ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی را نیز برعهده دارد و کارنامه وی، نقش پر رنگ او را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس سپاه نشان می‌دهد.

همچنین وحیدی در زمان دریابان علی شمخانی معاون طرح و برنامه وزارت دفاع بود. وی بعد از انتصاب سردار نجار به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت نهم، به عنوان جانشین او منصوب شد.

احمد وحیدی دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و دکتری مطالعات استراتژیک از دانشگاه امام صادق است. حال که به زندگینامه احمد وحیدی نگاه کوتاهی انداختیم، در ادامه به سراغ سوابق احمد وحیدی خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

بیوگرافی علی اکبر محرابیان ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

سوابق احمد وحیدی

بیوگرافی احمد وحیدی
تصویر احمد وحیدی / احمد وحیدی کیست

در واقع رئیس جمهور با بررسی‌های متعدد وحیدی را برای مقام وزیر کشور در نظر گرفته است. در سوابق احمد وحیدی، مسئولیت سپاه پاسداران در طول دوران دفاع مقدس به چشم می‌خورد که حدود 10 سال به طول انجامیده است. وی فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدت حدودا ۸ سال عهده دار بوده است.

وحیدی به مدت 4 سال جانشین وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح بوده و 9 سال نیز عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. در بین سوابق احمد وحیدی عضویت در هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به مدت حدودا ۴ سال دیده می‌شود.

همینطور او به مدت حدودا ۹ سال عضو کمیسیونهای سیاسی، دفاعی- امنیتی و اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. وحیدی به مدت 8 سال دبیر کمیسیون سیاسی، دفاعی- امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای راهبردی روابط خارجی بوده است. به طور کلی، برای ذکر سوابق این وزیر پیشنهادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معاونت اطلاعات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۷
  • فرماندهی نیروی قدس از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶
  • معاون طرح و برنامه وزیر دفاع از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ در دولت هشتم
  • قائم‌مقام وزیر دفاع از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ در دولت نهم
  • وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در دولت دهم
  • رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی از سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵‌

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سید رضا فاطمی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

احمد وحیدی کیست ؛ اهداف و ماموریت‌ها

بیوگرافی احمد وحیدی
تصویر احمد وحیدی / احمد وحیدی کیست

در واقع مقام وزرات کشور همان وزارت داخله به شمار آمده و وزیر کشور موظف است نظم و امنیت در سراسر کشور را فراهم کند و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین تامین کند.

اجرای سیاست عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه های اجتماعی، اقتصادی عمرانی، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با استفاده از مشارکت‌های عمومی، و نظارت بر اداره امور مناطق کشور از طریق استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهداران از دیگر اهداف وزارت کشور به شمار می‌رود. در کنار تمام این‌ها، وزارت‌خانه با هدف شناسایی و تعیین هویت افراد و مدیریت و رفع بحران‌های ناشی از حوادث و وقایع غیر مترقبه فعالیت می‌کند.

از این رو، احمد وحیدی به عنوان وزیر وظایفی همچون تأمین و حفظ امنیت داخلی و استقرار نظم و آرامش در کشور و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و نظامی و حفاظت از مرزها، تمشیت امور نیروی انتظامی و تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور و تأمین توسعه سیاسی و اجتماعی پایدار و ارتقاء سطح مشارکت عمومی را عهده دار است.

علاوه بر تمام موارد بالا، زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی و غیر دولتی و نظارت بر فعالیت آنها، هدایت و راهبری و پشتیبانی شوراهای اسلامی و نظارت بر فعالیت آنها، ایجاد نظام مطلوب تقسیمات کشوری از دیگر ماموریت‌های وحیدی به شمار می‌رود.

جالب است بدانید استانداری‌ها و فرمانداری‌ها از زیرمجموعه‌های وزارت کشور محسوب می‌شوند و می‌توان یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه را برگزاری انتخابات دانست. این وزارتخانه دارای ۵ معاونت است و وزیر کشور اغلب جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی و رئیس شورای امنیت کشور است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

بیوگرافی احسان خاندوزی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر

بیوگرافی احمد وحیدی ؛ کاربران چه می‌گویند؟

بیوگرافی احمد وحیدی
عکس احمد وحیدی / احمد وحیدی کیست

در این حین که نام وحیدی به عنوان وزیر اعلام شد، برخی کاربران نظرات خود را درباره این وزیر بیان کرده‌اند. کاربری به نام محمد حسن در رابطه با بیوگرافی احمد وحیدی گفته است:

پذیرفتن جایگاه وزارت کشور توسط دکتر احمد وحیدی سطح و جایگاه وزارت کشور را به اصل خود باز خواهد گرداند و شاهد تصمیمات درست در حکمرانی استانداری ها خواهیم بود وحیدی در هر منصبی تحول آفرین بوده است.

کاربر دیگری به نام مسلم در رابطه با زندگینامه احمد وحیدی گفته است:

به نظر می رسد با توجه به سابقه علمی، امنیتی و نظامی احمد وحیدی در وزارت دفاع و عضویت در مجمع تشخیص مصلت نظام، ایشان یکی از تخصصی ترین انتخاب های آقای رئیسی در کابینه سیزدهم باشند.

بیوگرافی احمد وحیدی
عکس احمد وحیدی / احمد وحیدی کیست

کاربر دیگری با نام امیرحسین در رابطه با زندگینامه احمد وحیدی گفته است:

افرادی که از انتخاب سردار احمد وحیدی نگرانند یا اطلاع ندارند و یا حرف دشمنان را تکرار میکنند با توجه به وظایف وزارتخانه امنیتی ،سیاسی کشور و سوابق متعدد سردار احمد وحیدی از جمله فرماندهی سپاه قدس و وزیر دفاع ایشان بهترین انتخاب برای این وزارتخانه در کابینه سیزدهم هستند.

از طرفی، کاربر دیگری درباره بیوگرافی احمد وحیدی گفته است:

رئیسی برای وزارت مهم کشور احمد وحیدی، از فرماندهان سپاه قدس را معرفی کرده است. وحیدی متهم به انفجار مرکز همیاری یهودیان در آرژانتین و تحت تعقیب پلیس بین‌الملل است.

بیوگرافی احمد وحیدی
عکس احمد وحیدی / احمد وحیدی کیست

کاربر دیگری به نام فاطمه نیز در رابطه با بیوگرافی احمد وحیدی و همینطور سوابق احمد وحیدی گفته است:

صهیونیسم لرزید و ترسید واکنش صفحه توییتر وزارت خارجه رژیم جعلی اسرائیل به فارسی علیه معرفی دکتر احمد وحیدی فرمانده سابق سپاه قدس بعنوان وزیر کشور در دولت رئیسی وقتی دشمنان از انتخاب ایشان میترسند حتما بهترین گزینه برای خدمت به مردم است.

کاربر دیگری به نام احمدی نیز نظر خود را در رابطه با زندگینامه احمد وحیدی اینگونه بیان کرده است:

یکی بود یکی نبود،یک کشور بزرگ فقط یک نفر دانا و کاردان داشت، اونم #احمد_وحیدی نام داشت، همان وحیدی را وزیر کردند و مردم آن کشور خیلی خوشحال شدند.

بیشتر بخوانید:

.

نظرات شما در خصوص بیوگرافی احمد وحیدی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر