;
coinex

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر جهاد کشاورزی

پس از اعلام کابینه پیشنهادی از سوی دکتر رئیسی حالا قصد داریم بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد سوابق اجرایی و نظرات وی را بررسی نمائیم.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی دکتر ابراهیم رئیسی برای وزارت جهاد کشاورزی است. در ادامه به تفصیل راجع به این وزارتخانه و وزرای قبلی و فعلی و همچنین بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صحبت خواهیم کرد. با تکراتو همراه باشید.

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد

رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی مردم کشاورزی است. در تامین امنیت غذایی ۴ محور اساسی حفظ منابع پایه ، مدیریت بر زمین، آب و خاک، مدیریت بر تولید و کشت، مدیریت بر منابع و نهاده ها، مدیریت بر بازار عرضه و مسائل اقتصادی تولید وجود دارد. اگر این چهار اصل مهم رعایت شود، امنیت غذایی تامین خواهد شد.

از جمله وزیران این وزارتخانه از بدو تاسیس تاکنون می توان به محمود حجتی، محمدرضا اسکندری، صادق خلیلیان، محمود حجتی (برای بار دوم)، عباس کشاورز و کاظم خاوازی اشاره کرد.

وزیر فعلی وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی است. وی متولد 1347 و دارای مدرک کارشناسی خاک شناسی از دانشگاه شیراز و کارشناسی ارشد در همین رشته و نیز دکترای خاک شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است که از طرف حسن روحانی و در دولت دوازدهم برای سمت وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد.

بخش کشاورزی و توجه ویژه به توسعه روستاها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره مورد توجه قانونگذاران و برنامه ریزان این حوزه بوده اما به علت برخی ناهماهنگی ها و سیاست های نادرست، تداخل های کاری و نیز بروز حوادث طبیعی بخش کشاورزی با مشکلات عدیده ای رو به رو شده است.

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد
سید جواد ساداتی نژاد کیست ؟ / تحصیلات سید جواد ساداتی نژاد

به منظور رفع این نابسامانی‌ها و نارسایی‌ها، براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف شد در جهت اصلاح نظام اداری، کاهش تصدی‌های غیرضروری، ارتقای بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی و مدیریت دستگاه‌های اجرایی، حذف موازی کارهای و تجمیع امور کشاورزی، دام، توسعه و عمران روستایی تدابیر لازم را اتخاذ کند.

از جمله سازمان های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی می توان سازمان امور اراضی کشور، سازمان امور عشایر ایران، سازمان جنگلها و مراتع و آبخیزداری کشاورزی، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان حفظ نباتات، سازمان شیلات و نیز سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران را نام برد.

همان طور که می بینیم، وظایفی که برعهده این وزارتخانه است از موقعیت حساسی برخوردار است و علی الخصوص مشکلات اخیر در حوزه آتش سوزی جنگل ها و خشک شدن تالاب ها و نیز موارد دیگر نیازمند روحیه جهادی و تلاشی جدی است.

در ادامه بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد را بررسی می کنیم و به این پرسش که سید جواد ساداتی نژاد کیست ؟ پاسخ خواهیم داد. با ما در ادامه همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی سید رضا فاطمی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر صمت

بیوگرافی بهرام عین اللهی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر بهداشت

بیوگرافی سیدی جواد ساداتی نژاد

سید جواد ساداتی نژاد کیست ؟ سید جواد ساداتی نژاد متولد سال 1351 در کاشان است. ایشان پس از تحصیل در رشته علوم تجربی در دبیرستان امام خمینی (ره) مدارج علمی را در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی منابع طبیعی-آبخیزداری و کارشناسی ارشد را نیز در همین رشته و نیز دکترای خویش را در رشته هیدرولوژی طی نموده است. وی مدرک دکترایش را از دانشگاه دولتی مسکو اخد کرده است.

همچنین ساداتی نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، سیاستمدار و اصولگرایی است که نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس یازدهم شورای اسلامی با میزان رای 88 هزار و 946 رای از مجموع 119 هزار رای است که نشان دهنده اقبال مردم به این شخصیت می باشد. وی همچنین در دوره دهم مجلس حضور داشته است.

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر / تحصیلات سید جواد ساداتی نژاد
بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد / تحصیلات سید جواد ساداتی نژاد

ساداتی نژاد در دولت سیزدهم و از سوب دکتر سید ابراهیم رئیسی به عنوان گزینه وزارت جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی گردید. وی در مجلس یازدهم ریاست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس را برعهده دارد.

تا اینجا با این پرسش که سید جواد ساداتی نژاد کیست ؟ پاسخ دادیم اما در ادامه می خواهیم به سوابق اجرایی سید علی ساداتی نژاد بپردازیم. با ما در ادامه بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی حمید سجادی هزاوه ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر ورزش و جوانان

بیوگرافی محمدعلی زلفی گل ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر علوم

سوابق اجرایی سید جواد ساداتی نژاد

ساداتی نژاد عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان مسکو و موسسان انجمن اسلامی در منطقه اروپای شرقی و مناطق مشترک المنافع بود. پس از اینکه به کشور بازگشت، عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد شد و تا سال1386 در سمت معاون دانشجویی فرهنگی این دانشگاه مشعول فعالیت بود. وی در این سمت خدمات فروانی به دانشگاه کرد و سرانجام به عنوان معاون برگزیده دانشگاه های کشور، مورد تقدیر وزارت علوم قرار گرفت و سرانجام از سال 86 به عنوان رئیس دانشگاه کاشان انتخاب شد.

دورانی که ساداتی نژاد به مدت چهار سال سکاندار ریاست دانشگاه کاشان بود، به زعم بسیاری، طلایی ترین دوران دانشگاه کاشان بود که در تمام زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی پیشرفت قابل توجهی داشت. از دیگر اقدامات وی تاسیس ستاد خیرین دانشگاه کاشان بود که زمینه حضور خیرین را در این دانشگاه فراهم آورد.

درنتیجه اقدامات فراوانی که انجام داد، به عنوان پنج رئیس برتر دانشگاه های کشور برگزیده شد و از سال 1390 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، فناوری و تحقیقات شد و در رشد بودجه سال های 91 و 92 نقش عمده ای داشت. همزمان با این فعالیت ها ساداتی نژاد ستاد خیرین وزارت علوم را بنیان نهاد و توانست در جذب خیرین و توسعه زیرساخت های آموزش عالی کشور تحولی بنیادین انجام دهد.

مسئولیت وزارت علومی برای او فرصت آشنایی با قوانین، نحوه تصویب بودجه، ساز و کار فعالیت مجلس و اختیارات نمایندگان را به همراه داشت. در فروردین 92 به عنوان معاون مالی و اداری دانشگاه تهران و سپس به عنوان معاون توسعه و سرمایه گذاری این دانشگاه منصوب شد.

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد
سوابق اجرایی سید جواد ساداتی نژاد

دیگر سوابق اجرایی سید جواد ساداتی نژاد عبارتنداز: عضویت در اداره جهاد سازندگی به عنوان معاون اداره آبخیزداری و مجری چندین پروژه بخش سیلاب و آبخیزداری در شهرستان کاشان، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست صندوق پژوهشگران و فناوران ریاست جمهوری، عضو شورای تحقیقات آب کشور، دبیر کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی شورای عالی عتف، عضو هیأت ممیزه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، عضو هیأت ممیزه سازمان ترویج، آموزش و تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی، سردبیر نشریه علمی-پژوهشی اکوهیدرولوژی دانشگاه تهران از 1392 تاکنون و نیز رئیس فراکسیون آب مجلس دهم، عضو شورای سیاستگذاری دومین و سومین کنفرانس بین المللی ایران و روسیه “کشاورزی و منابع طبیعی”، مسکو، مدیر گروه هیدرولوژی و هیدرو ژئولوژی مرکز تحقیقات آب وابسته به دانشگاه شهرکرد، قائم مقام مرکز رشد دانشگاه تربیت مدرس،  معاون اداره آبخیزداری جهاد سازندگی کاشان،  عضو هیأت رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی.

بیشتر بخوانید: 

بیوگرافی حجت الله عبدالملکی ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر کار

بیوگرافی علی اکبر محرابیان ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر نیرو

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد در قامت نماینده مجلس

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد ؛ سوابق اجرایی، نظرات و تصاویر وزیر جهاد کشاورزی
بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد

عملکرد ساداتی نژاد در دوره دهم مجلس و اقدامات مهمی که از سوی او انجام شد اعتماد مردم حوزه انتخابی آران و بیدگل را جلب کرد و باعث شد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با 63 درصد آرا پیروز این رقابت ها شود. از جمله اقدامات وی در دوران نمایندگی اش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

تصویب اصلاحیه قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی و ایجاد شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی با عضویت ۳ نفر کشاورز برای نخستین بار در کشور، ارائه طرح تقویت امنیت غذایی کشور برای رفع مشکلات بازار و تجارت محصولات کشاورزی و تنظیم بازار کشاورزی، افزایش اعتبارات بخش کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور، تصویب احکام مورد نیاز برای رفع مشکلات کاداستر اراضی کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور، تصویب حکم برای اختصاص حمایت و یارانه لازم برای صادرات محصولات کشاورزی برای حمل و نقل هوایی در قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور، افزایش ده هزار میلیارد ریالی اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی در قانون بودجه ۱۴۰۰، تصویب احکام مورد نیاز در قانون بودجه ۱۴۰۰ برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی و نیز ۲۵ مورد نظارت میدانی در حوزه‌های مرتبط با کشاورزی، دامداری، شیلات، منابع طبیعی و محیط زیست استان‌های کشور.

در پی انتشار لیست تقدیمی کابینه دولت سیزدهم توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران کشور با صدور بیانیه ای از سید جواد ساداتی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت کشاورزی حمایت کرد. این اتحادیه در متن بیانیه ای که صادر نموده است گفته:

نظر به سوابق ارزشمند، تحصیلات تخصصی و تجربه موفق ایشان به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و در راستای مدیریت کلان در بخش‌های مرتبط با حوزه کشاورزی، قطعاً انتخاب شایسته ایشان در جایگاه وزیر جهاد کشاورزی اتفاقی بزرگ و خجسته در حوزه صنعت دامداری کشور و در جهت رفع موانع و مشکلات را رقم خواهد زد.

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد
بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد

همچنین حمید کوچک کاشانی رئیس هیئت مدیره اتحادیه به نمایندگی از مرغداران میهن و پرورش دهندگان مرغ تخمگذار با صدور بیانیه ای از جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی کابینه دولت سیزدهم حمایت کرد. این اتحادیه در متن بیانیه خود آورده:

اتحادیه مرکزی مرغداران میهن به عنوان نماینده صنعت مرغ تخمگذار کشور ضمن حمایت قاطع از معرفی شایسته جناب آقای دکتر سید جواد ساداتی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی، انتظار دارد که شاهد رأی قاطع مجلس شورای اسلامی و حضور ایشان در رأس مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی باشیم.

سوابق ارزشمند سید جواد ساداتی نژاد بر کسی پوشیده نیست و افراد زیادی به محض انتخاب ایشان از ورود وی به وزارت کشاورزی استقبال نموده اند و حمایت قاطع خود را از این چهره محبوب نشان داده اند.

در میان حمایت هایی که از این وزیر پیشنهادی شد، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان قارچ نیز گفت که انتخاب ساداتی نژاد برای تصدی این وزارتخانه نشان از عزمی جدی در حوزه کشاورزی است.

مهدی رجبی فعال حوزه کشاورزی درباره مشکلات و بحران های کشور ابراز نگرانی کرد و راه برون رفت از این مشکلات را در گرو نیروی متخصص، کاربلد، باتجربه و متعهد دانست. وی درخصوص بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد گفت:

معرفی ساداتی‌نژاد به عنوان وزیر جهاد کشاورزی نشان از عزمی راسخ در جهت تغییر مسیر حرکت حوزه کشاورزی کشور و گشودن گره های درهم تنیده این بخش تاثیر گذار در اقتصاد و معیشت مردم و دستیابی به توسعه پایدار است.

رییس انجمن صنفی کارفرمایی پرورش دهندگان قارچ و تولید کنندگان بستر رویش قارچ خوراکی ایران خاطرنشان کرد:

در انتهای زنجیره صنعت قارچ و صنایع وابسته آن در کشور به عنوان یکی از اشتغالزاترین صنوف حوزه کشاورزی در فضای کسب و کار ضمن حمایت قاطع از ساداتی نژاد، امیدواریم تا با انتخاب نهایی وی توسط نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی دریچه روشنی در تسهیل و توسعه مناسبت های حوزه کشاورزی کشور گشوده شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص ساداتی نژاد خاطرنشان کرد که وی تجربه و تخصص کافی را برای اخذ رای اعتماد از مجلس دارد. وی درخصوص پیش بینی رای اعتماد ساداتی نژاد گفت که معتقد است مجلس شورای اسلامی رای اعتماد قاطع و خوبی به وی می دهد.

بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد / تحصیلات سید جواد ساداتی نژاد
بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد / تحصیلات سید جواد ساداتی نژاد

برخی از فعالان بخش کشاورزی و صنایع کشور قبل از استقرار ساداتی نژاد در وزارت جهاد کشاورزی مطالباتشان را اعلام کردند. آنها گفتند که وزیر کشاورزی باید درحال حاضر به فکر تامین نهاده ها و نیز معضل خشکسالی باشد و برنامه هایش را در این زمینه پرقدرت عملی نماید. مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک افزود:

موضوع صادرات دام مدت هاست که مطرح شده  و می تواند بخشی از معضلات حوزه دام کشور را حل کند. همچنین از وزیر آینده  انتظار داریم که خرید حمایتی دام زنده با قیمت عادلانه پیگیری شود و برنامه منسجمی برای بازاررسانی محصولات کشاورزی در داخل کشور و صادرات پایدار نیز در دستور کار داشته باشد. تشکل ها نیز آمادگی دارند تا در این بخش با وزیر آینده همکاری های لازم را داشته باشند.

همچنین پیمان عالمی سرپرست نظام صنفی کشاورزی با توجه به بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد گفت:

به دلیل حضور آقای ساداتی نژاد در کمیسیون کشاورزی مجلس نگاه به حضور ایشان در وزارت جهاد کشاورزی مثبت است، زیرا در این مدت اقدامات روبه جلویی در بخش کشاورزی داشتند. برای مثال قانون شورای قیمت گذاری تخصصی محصولات کشاورزی تحول بزرگی در بخش کشاورزی بود که بذر امیدی در دل کشاورزان کاشت.

ساداتی نژاد یکی از مولفه های اقتدار ملی را اقتدار غذایی می داند. وی معتقد است بخش کشاورزی با توجه به ویژگی های منحصر به فردش در تامین غذای خاورمیانه، می تواند موتور محرکه اقتصادی و جایگزین نفت شود. یکی از بخش هایی که وی به آن پرداخته، ایجاد اشتغال زایی در بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرده که به دلیل اجرای سیاست های نادرست بخش کشاورزی با مشکلات و بحران هایی مواجه شده است و راه برون رفت از این بحران را اتخاذ رویکردی تحول گرا و جهادی دانست. تا این قسمت از مقاله، به پرسش هایی نظیر سید جواد ساداتی نژاد کیست ؟، سوابق اجرایی سید علی ساداتی نژاد، سوابق تحصیلی سید علی ساداتی نژاد پرداختیم.

سخن پایانی آن که ساداتی نژاد از آن گزینه های پیشنهادی است که ضمن داشتن سوابق ارزشمند مرتبط در بخش کشاورزی، سوابق تحصیلی مرتبطی نیز دارد که توامان با حمایت جامعه دامداران و فعالان دیگر حوزه کشاورزی رو به رو شده است. بی شک وزارت جهاد کشاورزی نیازمند توجه ویژه ای است و باید با برنامه ای مدون مشکلاتی نظیر خشکسالی، تامین نهاده ها و تامین ارز لازم و نیز پیشگیری از حوادث غیرطبیعی را ریشه کن کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بیوگرافی سید جواد ساداتی نژاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر