;
coinex

حذف یک قابلیت می میکس 4 به دستور دولت کمونیست چین!

جدیدترین پرچمدار شیائومی اخیرا با دنیای از قابلیت ها ارائه شد. حال اما خبر از حذف یک قابلیت می میکس 4 به دستور دولت کمونیست چین آمده است.

شیائومی به تازگی موبایل می میکس ۴ را رونمایی کرده که اتفاقا در یک پیش فروش با استقبال بالایی هم رو روبرو شده است. اما اکنون ‌خبرها حکایت از آن دارد که دولت کمونیست چین از این شرکت خواسته تا قابلیت ضد سرقت را حذف کند و این شرکت نیز ناگزیر چنین کرده است.

حذف یک قابلیت می میکس 4 به دستور دولت کمونیست چین!

این موبایل یک‌ پرچمدار قدرتمند و اولین موبایل شیائومی با دوربین زیر نمایشگر و با قابلیت ضد سرقت است. این قابلیت که کاربران توسط آن می توانستند یک موبایل دزدیده شده را حتی بدون سیم کارت بیابند به گونه ای بود که دستگاه بدون تاییدیه کاربر نمی توانست با سیم‌کارت دیگری کار کند اما اکنون دیگر چنین امکانی در این موبایل وجود ندارد. گویا رگولاتورها از این‌ قابلیت خوششان نیامده و این قابلیت نیز مغایر با قوانین است.

حذف یک قابلیت می میکس 4 به دستور دولت کمونیست چین!

این موبایل که فقط در چین به فروش می رود، ممکن است در صورت ورود به عرضه جهانی و خارج از چین، چنین قابلیتی را دوباره داشته باشد. می میکس 4 به عنوان بهترین گوشی های شیائومی 2021 در نسخه ها مختلف ۱۲۸+۸ گیگابایتی با قیمت ۷۷۱ دلار و ۲۵۶+۸ گیگابایتی با قیمت ۸۱۷ دلار فروخته می شود. البته نسخه ۵۱۲+۱۲ گیگابایتی آن نیز وجود دارد که قیمتی ۹۷۲ دلاری دارد.

با وجود این‌ که، این قیمت ها با توجه به مشخصات گوشی، قیمت های مناسبی است اما قیمت جهانی آن قطعا بالاتر خواهد بود. همانطور که در گذشته برای موبایل می ۱۱ شاهد چنین مسئله ای بودیم. البته لازم به ذکر است که عرصه میکس ۴ احتمالا کمتر از می ۱۱ خواهد بود که آن هم به خاطر وجود محدودیت در تامین قطعات دستگاه است. اما آیا این قابلیت در نسخه جهانی این موبایل دوباره مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر؟ واقعا معلوم‌ نیست و باید منتظر ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف یک قابلیت می میکس 4 به دستور دولت کمونیست چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر