;
coinex

طرح کنگره آمریکا برای محدودسازی اپ استور و گوگل پلی

دو تن از اعضای دو حزب اصلی مجلس نمایندگان، طرح کنگره آمریکا برای محدودسازی اپ استور و گوگل پلی را آماده کرده اند تا بررسی شود. با ما باشید.

عضو دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه طرحی پیشنهاد کرده اند تا فروشگاه های اپل و گوگل محدود شوند و با این اقدام قصد دارند پروتکل های نظارتی برای قدرت بی حد و حصر این دو فروشگاه اعمال کنند.

اپ استور و گوگل پلی دو مورد از بزرگترین فروشگاه های دنیای نرم افزار ها هستند که روزانه میلیون ها خدمت نصیب کاربران می کنند. حالا یک عضو جمهوری خواه و یک عضو دموکرات خواستار محدودسازی و نظارت بر این دو شده اند. در ادامه با ما همراه باشید.

طرح کنگره آمریکا برای محدودسازی اپ استور و گوگل پلی

دو حزب اصلی مجلس نمایندگان آمریکا می خواهند با ارائه این طرح، توسعه دهندگان را از استفاده از سیستم های پرداخت جایگزین منع کنند. کن باک نماینده ارشد جمهوری خواه کمیته قضائی کارگروه ضدانحصار مجلس به همراه هنک جانسون طراحان این پیشنهاد بوده اند. باک طی بیانیه ای که داده می گوید:

شرکت هایی مثل گوگل و اپل مدت هاست که کنترل توسعه دهندگان اپلیکیشن ها را در اختیار دارند و آنها را به تبعیت از قوانین مدنظر خود وادار می کنند تا امکان دستیابی به مخاطب را برایشان فراهم سازند.

طرح کنگره آمریکا برای محدودسازی اپ استور و گوگل پلی

اپل قبلا از اپ استور به عنوان یک منبع بی سابقه از رشد اقتصادی و نوآوری نام برده بود. این منبع در آمریکا و در 50 ایالت آن بیش از 2.1 میلیون شغل ایجاد کرده است. این کسب و کار با رشد آیفون حالا بیش از پیش مهم شده است.

شرایط اندروید به خاطر ماهیت در دسترس تر و آزادتر آن نسبت به اپل متفاوت است و کاربران می توانند به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشند. گوگل قبلا به این نکته اشاره کرده بود که گوشی های اندرویدی اغلب دو یا چند اپ استور دارند.

همچنین در خرداد ماه امسال، کمیته قضائی مجلس آمریکا با پیشنهاد قوانین جامعی خواستار تجزیه غول های فناوری شدند. در آن دوره پنج طرح در حوزه های نوآوری و انتخاب آنلاین، رقابت پلتفرمی، پایان دهی بر انحصار پلتفرم ها، افزایش سازگارپذیری و رقابت از طریق امکان جا به جایی سرویس ها و مدرن سازی هزینه ادغام ارائه شد. این قوانین برای اعمال نفوذ بر شرکت های بزرگی مانند فیسبوک، آمازون و گوگل و اپل در نظر گرفته شده اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح کنگره آمریکا برای محدودسازی اپ استور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر