;
coinex

جانی دپ ناراضی از اکران نشدن میناماتا در آمریکا : هالیوود مرا تحریم کرده!

جانی دپ اخیرا گفته هالیوود مرا تحریم کرده است و علت این اظهار نظر نیز گویا به اکران نشدن میناماتا در آمریکا باز می گردد که سبب نارضایتی دپ شده است.

پس از اکران نشدن «میناماتا» (Minamata) در آمریکا، جانی دپ گفت که احساس می‌کند از سوی هالیوود تحریم شده است. داستان این فیلم درام الهام‌ گرفته از یک داستان واقعی است. در این فیلم جانی دپ نقش «یوجین اسمیت» ، فتوژورنالیستی که از دنیا دل کنده و به عنوان آخرین ماموریت به شهر ساحلی میناماتا ژاپن سفر می‌کند. در این شهر و در پی غفلت شرکت «چیسو» مسمویت جیوه شیوع پیدا کرده است.

بازیگران فیلم شامل «هیرویوکی سانادا»، «تادانوبو آسانو»، «کاترین جنکینز»، جون کونیمورا»، «لیلی رابینسون»، «رایو کاسه»، «آکیکو ایواسه» و «بیل نیگی» هستند. عدم اکران میناماتا در ایالات متحده نارضایتی دپ را در پی داشته است.

جانی دپ ناراضی از اکران نشدن میناماتا در آمریکا

درگذشته  کارگردان این فیلم، اندرو لویتاس با فرستادن نامه‌ای ام‌جی‌ام را محکوم به دفن کردن فیلم و پخش نکردن آن به خاطر بازی «جانی دپ» پرحاشیه کرد. او گفت که ام‌جی‌ام نگران است که شاید مشکلات شخصی یک بازیگر فیلم اثر منفی بر روی آن‌ها بگذارد.

از آن سو این استودیو واکنش نشان داد و گفت به زودی این فیلم پخش خواهد شد. تا این که اخیرا دپ در مصاحبه ای با «ساندی تایمز» از وضعیت خود گفت:

جانی دپ ناراضی از اکران نشدن میناماتا در آمریکا : هالیوود مرا تحریم کرده!

ما در چشمان این مردمان (مردم ژاپن) نگاه کردیم و به آن‌ها قول دادیم که [از سرگذشت آن‌ها] سواستفاده نخواهیم کرد. اینکه با فیلم محترمانه برخورد خواهیم کرد. ما به وعده‌هایمان عمل کردیم، افرادی که پس از آن، به پروژه ملحق شدند هم باید به حرفشان عمل کنند.

بعضی فیلم‌ها مردم را تحت تأثیر می‌گذارند. این فیلم هم این گونه بوده است، اما اینگونه نشد. چرا؟ آیا هالیوود مرا تحریم کرده؟ به‌ خاطر یک نفر، یک بازیگر که در طول چند سال در وضعیتی ناخوشایند و آشفته گرفتار شده این فیلم را پخش نمی کنند؟ در هر صورت من باید در این راه قدم بردارم تا بعضی حقایق را روشن کنم.

سال گذشته بود که جانی دپ در دادگاه شکایت از نشریه «سان» به خاطر لقب «ضارب همسر» سابقش «امبر هرد» شکست خورد و دادگاه اعلام کرد که اتهامات وارد شده درست بوده‌اند. از طرفی چند هفته پیش نیز جانی دپ پیروزی به دست آورد و نمایندگان هرد را وادار کرد تا اسناد مبالغ اهدایی خرد به مؤسسات خیریه را پخش کند که در نهایت معلوم شد این بازیگر اصلا مبلغی پرداخت نکرده است.

طی هفته گذشته نیز جشنواره فیلم سن سباستین به علت اینکه اعلام کرد جایزه «دونوستیا» را به «جانی دپ» می دهد، با هجمه انتقادات زیادی روبرو شد تا در نهایت دبیر این جشنواره، «خوزه لوییز ربوردینوس»، روز جمعه از اهدای این جایزه دفاع کرد و گفت:

در زمانه کنونی که مجازات بدون محاکمه در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده، ما همواره از دو مسئله دفاع می‌کنیم که بخشی از فرهنگ و قوانین ما بوده است: فرض بی‌گناهی تا زمان ثابت شدن جرم و حق بازگشت به جامعه. با توجه به مدارکی که به دست ما رسیده، جانی دپ بازداشت نشده، و از سوی هیچ زنی به اعمال خشونت یا آزار متهم و محکوم نشده است. تکرار می‌کنیم: او از سوی هیچ مقامی در سیستم قضایی، به هیچ شکلی از خشونت علیه زنان متهم و محکوم نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اکران نشدن میناماتا در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر