;
coinex

جزئیات ممنوعیت تردد بین شهری در تعطیلی 5 روزه اعلام شد

دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با شبکه خبر جزئیات ممنوعیت تردد بین شهری در دوران 5 روزه تعطیلی را رسانه ای کرد.

آقای رئیسی در این زمینه گفت که امروز در جلسه ستاد بر رعایت و تشدید نظارت بر پروتکل ها تاکید شده است. او با خبر دادن از اعمال ممنوعیت تردد بین شهری از امروز ساعت 12 گفت که نباید از این ساعت ترددی جز موارد استثنا مانند آمبولانس و کامیون صورت گیرد.

بنابراین منع تردد از فردا ساعت ۱۲ ظهر تا صبح شنبه دو هفته آینده (آخر وقت جمعه پنجم شهریور) اعمال خواهد شد. این منع تردد سراسری و شامل ممنوعیت تردد بین استانی نیز هست.

جزئیات ممنوعیت تردد بین شهری در تعطیلی 5 روزه اعلام شد

منع تردد استانی

آقای رئیسی گفت تمام مجوزهای تردد که صادر شده بود لغو شده و دارندگان این مجوزها ناگزیر به رعایت قوانین منع تردد شهری هستند. علاوه بر این افرادی که قوانین منع تردد شهری را زیرپا بگذارند مشمول جرایمی خواهند بود و این جریمه ها بعد از یکماه دوبرابر خواهد شد و قطعا نیز اخذ می شود. رئیسی ادامه داد:

تعطیلی همه ادارات را نیز داریم. بنابراین از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا پایان روز کاری شنبه هفته آینده (۳۰ مردادماه) همه ادارات به جز مشاغل ضروری مانند ادارات برق، آب، اورژانس، نیروی انتظامی و غیره تعطیل خواهند بود.

جزئیات ممنوعیت تردد بین شهری در تعطیلی 5 روزه اعلام شد
ممنوعیت تردد استانی

اقای رئیسی همچنین گفت تعطیلی ادارات شامل بانک‌ها، اصناف، ادارات و غیره است و تنها اصناف ضروری در گروه شغلی یک فعال خواهند بود. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد در رعایت پروتکل‌ها نیز سختگیری خواهد شد و مماشاتی صورت نخواهد گرفت. رییسی ادامه داد:

 امروز در ستاد ملی مقابله  با کرونا، رییس جمهور هم تاکید کردند همه دستگاه‌های اجرایی و ناظر باید به شدت و قدرت وارد عمل شوند و ضمانت اجرایی در ارتباط با تخلفات نیز میزان جرایم مشخص شده است و در این زمینه دادستانی، نیروی انتظامی و اصناف موظف به رعایت هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقباله با کرونا در ارتباط با ایام عزاداری ماه محرم، اظهار کرد: مقرر شد در فضاهای بسته عزاداری ممنوع باشد و در این ایام دسته‌روی هم نداشته باشیم. آقای رئیسی در پایان تاکید کرد منع تردد شهری و استانی در همه جاده های کشور و بین استانی برقرار است.

گفتنی است؛ پیش از این پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل پیک پنجم از سوی وزیر بهداشت و جمعی از متخصصان وکارشناسان سلامت مطرح و در عین حال تاکید شده بود که اگر قرار باشد تعطیلی مانند دفعه قبلی باشد که فقط کارمندان دولت نیامدند، اما همه جا باز بود و نظارتی نبود، فایده‌ای ندارد.

در هر حال کارشناسان سلامت تاکید دارند که تعطیلی که همه جا را تعطیل کند، در کنترل تاخت و تاز پیک فعلی بیماری در کشور موثر خواهد بود؛ تعطیلی که بتواند بار انتقال ویروس را در جامعه کم کند؛ به طوری که علاوه بر کارمندان و کارکنان دولتی، راه‌ها و رستوران‌ها و پاساژها و غیره نیز بسته شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص جزئیات ممنوعیت تردد بین شهری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر