;
coinex

سه استان کشور با بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال

با آمدن تابستان و قطعی های مکرر برق برخی ماینرهای بیت کوین را متهم می کنند. در ادامه سه استان کشور با بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال را بررسی می کنیم.

در حال حاضر مسئله استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال و علی الخصوص بیت کوین، تبدیل به بحران شده و عده ای سودجو با صرف امکانات گسترده به این کار می پردازند. این اقدام غیرمجاز پیامدهایی همچون قطعی برق دارند. در ادامه با ما همراه باشید.

سخنگوی صنعت برق کشور، مصطفی رجبی مشهدی طی مصاحبه اخیرش سه استان تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی را به عنوان استان هایی که بیشترین استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال دارند، معرفی کرد.

سه استان کشور با بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال

همراه با فرارسیدن فصل تابستان و قطعی های پی در پی برق و استفاده بیش از حد ظرفیت، بار دیگر ماینرهای بیت کوین به اتهام استخراج غیرقانونی تحت نظر قرار گرفتند و تصمیم بر این شد که تا پایان شهریورماه هیچ ماینری اعم از مجاز و غیرمجاز، حق استفاده از برق را نداشته باشد.

طی ماه های اخیر و همزمان با قطعی های مکرر برق در مناطق زیادی از کشور، گمانه زنی هایی راجع به ارتباط استخراج ارز دیجیتال و قطعی برق به وجود آمد و عده ای بحران کمبود برق را گردن این ماینرها انداختند. در همین راستا مزارع استخراج، شناسایی شدند و حتی یکی از این مزارع در تهران به تنهایی 4 درصد از برق مصرفی پایتخت را مصرف می کرد.

سه استان کشور با بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال

مصطفی رجبی مشهدی افزود که توان مصرف برق این تعداد مراکز غیرمجاز رمزارز، بیش از 570 مگاوات بود. وی بیان نمود، برای تولید این میزان برق و رساندن آن به محل مصرف باید نیروگاهی به بزرگی 800 مگاوات احداث شود.

از آنجایی که ایران در زمره کشورهایی است که برای مصرف برق، تعرفه تخفیفی درنظر گرفته، یکی از هفت کشوری است که بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال جهان در آن صورت می گیرد. رجبی علت عمده این استخراج های غیرمجاز را وجود همین تعرفه های تخفیفی و نیز قیمت ناچیز حامل های انرژی می داند. سخنگوی صنعت برق ادامه داد:

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است، رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

برای استخراج یک واحد بیت کوین به بیش از 300 مگاوات ساعت برق نیاز است که این رقم بیشتر از میزان برق مصرفی 35 هزار واحد مسکونی طی یک شبانه روز است! بیشترین شهرهایی که دست به این اقدام غیرقانونی می زنند، تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی می باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سه استان کشور با بیشترین میزان استخراج ارز دیجیتال چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر