;
coinex

امتیاز دوربین گوشی کوالکام بالاتر از آیفون 12 پرومکس!

کوالکام را به تراشه های اسنپدراگون آن می شناسیم. اخیرا اما شرکت تایوانی از گوشی جدیدی رونمایی کرد و حالا امتیاز دوربین گوشی کوالکام منتشر شده است.

وقتی نام کوالکام می آید ناخودآگاه ذهنمان به سمت تراشه های قدرتمند اسنپدراگون این شرکت می رود که توانسته جایگاه خوبی را در بازار گوشی های هوشمند کسب کند. اما امروز قرار است راجع به گوشی جدید این کمپانی صحبت کنیم.

شرکت کوالکام از آن دسته شرکت هایی است که در صنعت طراحی و توسعه تراشه ها شناخته شده است. همیشه طرفداران این شرکت محبوب انتظار داشتند این کمپانی، گوشی هوشمندی را روانه بازار کند. حالا کوالکام با همکاری شرکت ایسوس به این خواسته پاسخ مثبت داده و از گوشی جدیدش رونمایی نموده است. امروز می خواهیم راجع به امتیاز دگزومارک به دوربین این گوشی بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

امتیاز دوربین گوشی کوالکام

کوالکام مدتی پیش با همکاری ایسوس از گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 888 خود کوالکام بهره می برد. همان طور که می دانیم، دگزومارک یکی از وب سایت هایی است که در مورد دوربین گوشی های هوشمند تحقیقات تخصصی می کند و در نهایت امتیاز خود را منتشر می کند. باید گفت دگزومارک یکی از قوی ترین ها در این بخش است و می توان تا حدود زیادی به امتیازاتش اعتماد داشت.

حالا این وبسایت این بار به سراغ گوشی کوالکام رفته تا عملکرد دوربین آن را بررسی نماید. آنچه جالب به نظر می رسد این است که کوالکام خودش در بخش تبلیغات گوشی، روی دوربین آن مانور نداده اما ظاهرا این بخش مورد توجه و اقبال دگزومارک واقع شده است.

می خواهیم در این بخش مشخصات بخش دوربین این گوشی هوشمند را بررسی نماییم. سنسور سه گانه 8+12+64 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار لیزری 8*8، فلش ELD و قابلیت فیلم برداری 4K از مشخصات این گوشی می باشند.

امتیاز دوربین گوشی کوالکام

دگزومارک معمولا به گفته خودش برای تست دوربین اصلی با آن 3000 هزار عکس و حدود 2.5 ساعت فیلم برداری می کند. امتیازی که دگزومارک به گوشی کوالکام داده بسیار عجیب و غریب و درواقع فراتر از انتظار بوده است. امتیاز 133 فراتر از انتظارات هر کاربر است و این سوال ایجاد شده که این امتیاز با توجه به چنین سنسورهایی از کجا آمده است؟ همچنین امتیاز دگزومارک در بخش عکاسی، زوم و فیلم برداری به ترتیب 142، 74 و 111 بوده است.

گرچه مشخصات فنی دوربین اصلی گوشی کوالکام چندان جذاب نیست اما با دستیابی به چنین امتیازی باید دید چگونه رقبایش را به چالش خواهد کشید. نکته جالب اینجاست که این گوشی در مقایسه با اپل آیفون 12 پرومکس نیز امتیاز بهتری داشته، گرچه نسبت به میت 40 پرو ضعیف تر بوده است.

کوالکام با امتیازی که از دگزومارک گرفت توانست همه را شگفت زده کند اما بیایید ببینیم نقاط قوت و ضعف این گوشی در بخش دوربین چیست؟ در بخش نقاط قوت می توان به فوکوس خودکار سریع و دقیق، نویز کنترل شده، داینامیک رنج بالا، وایت الانس دقیق و روشنایی مناسب ویدئو ها  و در بخش نقاط ضعف می توان به میزان کنتراست، وضوح کم بافت ها، دقت رنگ نسبتا غیرواقعی و جزئیات کم در ویدئوهای شب اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص امتیاز دوربین گوشی کوالکام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر