;
coinex

دیلیت اکانت روبینو ؛ آموزش حذف حساب کاربری و پیج در روبیکا

روبیکا بخش های مختلفی دارد و سرویس های مختلفی را ارائه می دهد. در این بخش می خواهیم به دیلیت اکانت روبینو ؛ آموزش حذف حساب کاربری و پیج در روبیکا بپردازیم.

روبینو یک نرم افزار است که از سوی توسعه دهندگان روبیکا و به صورت شبیه سازی شده اینستاگرام ساخته شده است. برای اینکه بتوانید در این محیط به فعالیت بپردازید ابتدا باید روبیکا را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. با تکراتو همراه ما باشید تا درخصوص دیلیت اکانت روبینو بیشتر بدانیم.

دیلیت اکانت روبینو

روبینو به عنوان نسخه بومی اینستاگرام در این سرویس که سازندگانش سوپراپلیکیش می خوانندش ارائه شد. روبینو یک شبکه اجتماعی ایرانیزه شده ی به اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. این اپ یکی از چند سرویسی است که روبیکا به کاربران خود ارائه می کند و قابلیت هایی شبیه اینستاگرام دارد.

از جمله امکاناتی که روبینو دارد می توان به اشتراک گذاری تصویر و فیلم، پخش زنده و استوری اشاره کرد. مدت زمان یک ویدئو در روبینو همان 60 ثانیه اینستاگرام است که مطابق آخرین آمار رسمی منتشر شده، حدود 5.6 میلیون کاربر داشته است. (این آمار مربوط به تیرماه 98 است)

حوالی دی ماه 98 بود که وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، محمد جواد آذری جهرمی، با انتشار خبری اعلام کرد که به اپ روبینو پیوسته و گفت:

از امروز، شخصا فعالیتم را در سکوی ایرانی روبینو آغاز کردم و امیدوارم جهانی شود. ظرفیت حضور در سکوهای بین المللی را از دست نمی دهیم.

پای روبینو از زمانی به فضای مجازی باز شد که در وانفسای سال 98، زمزمه هایی از فیلترینگ اینستاگرام به عنوان آخرین شبکه اجتماعی باقی مانده در ایران به گوش می رسید. پیرو همین اخبار، دبیر شورای عالی فضای مجازی، ابوالحسن فیروزآبادی اعلام کرد که فیلترینگ اینستاگرام فعلا در دستور کار نیست و تاکید کرد که مردم نباید امور جدی و فعالیت های اقتصادی شان را در این بستر خارجی بنیان نهند.

در همان اوضاع بحث جایگزین های بومی دوباره مطرح شد و بر سر زبان ها افتاد و فیروزآبادی روبینو را جایگزین مناسبی برای اینستاگرام دانست. اما همزمان با انتشار و شکل گیری این اپ، سوالاتی پیرامون کارکرد و استقبال مردم از آن شد و گفته شد آیا روبینو آن قدر در هدف خود جدی است که بتواند نیازهای کاربران ایرانی بدون هیچگونه مشکلی برطرف کند؟ آیا مردم می توانند به این اپ که به استقلال دست نیافته و صرفا عضو کوچکی از کلی بزرگ تر به نام روبیکا است اعتماد نمایند؟

همان طور که گفته شد، روبینو یک اپ مستقل نیست و تنها یکی از قابلیت های اپ جامع تری به نام روبیکا است و این یعنی باید برای ثبت نام در اینستاگرام ایرانیزه شده ابتدا عضو روبیکا شوید و قوانین و شرایط آن را بپذیرید. این موضوع همان چیزی است که برخلاف رویه اینستاگرام است. اینستاگرام به عنوان یک اپ مستقل فعالیت می کند و هویتی مجزا دارد اما روبینو تحت حمایت پدر خود، روبیکا می باشد.

روبینو شاید برای عده ای جذاب و کاربردی باشد اما مطمئنا عده ای که شمارشان کم نیست، مایل به استفاده از این اپ نیستند و آن هم بیشتر بنا به دلایلی مانند ترس از از دست دادن اطلاعات محرمانه خود و حفظ حریم شخصی شان است. پس یقینا به فکر حذف حساب های خود در روبیکا و روینو می افتند. در ادامه برای کسانی که به دنبال حذف اکانت روبینو هستند، آموزش های جامعی در مورد دیلیت اکانت روبینو فراهم نموده ایم تا به راحتی حساب کاربری شان را در این شبکه اجتماعی حذف کنند. با تکراتو همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن پیکس آرت

حذف اکانت روبینو در روبیکا

در ادامه قصد داریم گام به گام نحوه حذف پیج روبینو در اپلیکیشن روبیکا یا همان دیلیت اکانت روبینو را برای شما توضیح دهیم. برای حذف حساب کاربری در روبینو ابتدا وارد نرم افزار روبیکا شوید. پس از آن وارد صفحه خود در روبینو شوید. خوشبختانه روبینو به شما این امکان را می دهد تا به اقتضای شرایط خود چندین صفحه داشته باشید. در این مرحله باید بر روی حسابی که قصد پاکسازی یا حذف آن را دارید کلیک نمائید تا به آن هدایت شوید.

دیلیت اکانت روبینو
حذف اکانت روبینو در روبیکا / نحوه حذف پیچ روبینو در اپلیکیشن روبیکا

خب حالا در ادامه فرایند دیلیت اکانت روبینو روی صفحه خود در سمت راست بزنید تا به صفحه کاربری تان منتقل شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن آساتریدر کارگزاری آگاه

دیلیت اکانت روبینو
حذف اکانت روبینو در روبیکا / نحوه حذف پیچ روبینو در اپلیکیشن روبیکا

توجه داشته باشید که اگر صفحه شخصی تان را حذف کنید تمام آنچه از عکس و فیلم که قبلا به اشتراک گذاشته اید برای همیشه پاک می شوند. پس ابتدا قبل از انجام هر گونه اقدامی در این خصوص مطمئن شوید. برای دیلیت اکانت روبینو بر روی سه نقطه ای که سمت چپ بالای صفحه قرار دارد بزنید.

بیشتر بخوانید: دانلود و آموزش کار با اپلیکیشن کانوا (Canva)

دیلیت اکانت روبینو
حذف اکانت روبینو در روبیکا / نحوه حذف پیچ روبینو در اپلیکیشن روبیکا

اکنون برای تکمیل فرایند دیلیت اکانت روبینو می بایست گزینه ای با عنوان “حذف صفحه” برایتان نمایش داده شود. برای حذف روی آن کلیک نمائید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

دیلیت اکانت روبینو
حذف اکانت روبینو در روبیکا / نحوه حذف پیچ روبینو در اپلیکیشن روبیکا

در ادامه فرایند دیلیت اکانت روبینو برای اطمینان بیشتر، روبینو پیغامی با این عنوان که “آیا می خواهید این صفحه را پاک کنید؟” برایتان نمایش می دهد. در صورتی که قصد حذف صفحه را دارید روی گزینه تائید یا اگر از ادامه فرآیند منصرف شده اید بر روی انصراف کلیک کنید. تا اینجای مقاله راجع به حذف اکانت روبینو در روبیکا اطلاعات لازم را بدست آوردیم.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)

آیا روبینو جایگزین بومی اینستاگرام است؟

روبینو می تواند جایگزین بومی اینستاگرام باشد؟ برای بومی سازی آن باید چه کرد؟ در این گفتار سعی می کنیم به این دو سوال پاسخ دهیم. همان طور که به طور خلاصه ذکر شد، روبینو یک اپ مستقل نیست بلکه عضوی از خانواده بزرگ روبیکا است. اینکه کاربران برای استفاده از آن ابتدا باید در روبیکا عضو شوند نکته ای منفی برای آن به حساب می آید. مهمترین و شاید بزرگترین تفاوت میان روبینو پلاس و اینستاگرام که چشم پوشی از آن غیرممکن است، همین مستقل نبودن روبینو است.

توسعه دهندگان روبیکا برای بومی کردن پیامرسان هایی مانند اینستاگرام و حتی تلگرام از آسان ترین شیوه استفاده کرده اند و آن هم این است که در ساختار و طرح و فرمول نسخه اصلی هیچگونه خلاقیت و یا تغییر اساسی ای نباید ایجاد نمود. به این ترتیب ماحصل کار نمونه شبیه سازی شده و تفلیدی صرف از نسخه کامل و اصلی می شود. آن هم صرفا برای اینکه کاربر با محیط آن نامانوس نباشد.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)

روبینو مانند دیگر بخش های اینستاگرام، ارسال پست، لایک و کامنت و نیز بخش اکسپلور دارد. حتی روبینو پا را فراتر گذاشته و امکان ایجاد گروه و کانال را در خود فراهم آورده. درکل روبینو مانند پدر خود، روبیکا، می خواهد نه تناه نمونه بومی شده اینستاگرام بلکه «همه چیز» باشد. می خواهد در آن واحد تمام قابلیت های تلگرام و اینستاگرام را تقدیم کاربرانش کند.

یکی دیگر از مشکلات این اپ، سیستم کاملا ایزوله شده آن است که می خواهد ارتباط کاربر را با دنیا قطع کند؛ زیرا کاربران در روبینو نمی توانند به واسطه هشتگ ها با جهانیان تعامل برقرار کرده و ارتباط بگیرند.

همان طور که می دانید موضوعاتی همچون هشتگ ها گاهاً نمایانگر اتحاد علیه موضوعی خاص یا ابزاری برای مطالبه گری اند و خب روبینو نمی خواهد این هشتگ ها در فراسوی مرزها دیده شوند.

محتوایی که در این بسترِ به ظاهر بومی شده رد و بدل می شود دارای سامانه نظارتی جامعی نیست. یکی از مسائلی که ماجرای فیلترینگ را مطرح کرده، مبحث پست های غیراخلاقی و ترویج عقاید مخالف با فرهنگ اسلامی است. به نظر می رسد روبینو بستری برای تکرار این قبیل موضوعات شده به طوری که یکی از خبرگزاری های معتبر به آن لقب «مروج فساد» داده است.

باید خاطرنشان کرد که تعبیه گزینه ای با عنوان گزارش تخلف، نمی تواند جوابگو ضمانت اجرایی برای ایجاد محیطی سالم و به دور از ی اخلاقی باشد.

با تمام این اوصاف، به نظر می رسد روبینو پلاس فعلا آمادگی این را ندارد که به آن جایگزین اینستاگرام یا بومی سازی شده آن بگوییم و باید تلاش های بسیاری صورت بگیرد. به نظر می رسد تولین گامی که در جهت رفع این اقدام می توان برداشت، جداسازی روبینو از روبیکا است.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)

جنجال کپی کاری روبینو : نحوه حذف پیچ روبینو در اپلیکیشن روبیکا

اخیرا اکانت هایی در روبیکا با نام افراد مشهور ساخته شده که محتوای اینستاگرام آنها را عیناً نقل می کند. درواقع با نوعی کپی کاری روبینو از اینستاگرام طرفیم. این موضوع صرفا به افراد مشهور ختم نمی شود و حتی مردم عادی هم پایشان به این بازی کشیده شده است. حال آنکه هیچ یک از این افراد تاکنون به روبیکا مراجعه نکرده اند.

از جمله کسانی که نسبت به این موضوع واکنش نشان داده اند می توان به محمد حسین کنعانی زادگان، مهدی عبدی و سعید آقایی اشاره کرد که برای پرسپولیس بازی می کنند. برای اینکه مطمئن شوید به نام شما حساب جعلی ساخته نشده است می توانید بدون نیاز به نصب روبیکا و از طریق سایت آن نشانی روبیکا را تایپ نموده، سپس در انتهای آن اسلش به همراه نام حساب خود را بنویسید تا مطمئن شوید. این شیوه را در چگونه اکانت جعلی روبیکا را بیابیم آموزش دادیم.

مطابق با قوانینی که هر روزه در حال حمایت و پشتیبانی از حقوق کاربران و صیانت از حریم آنها می باشند، قرار بر این شده تا هنگامی که جایگزین مناسبی برای پلتفرمی مانند اینستاگرام نیامده، فیلتر نشوند. در همین هفته های اخیر چندین جایگزین برای اینستاگرام معرفی شده است.

در همین خصوص طی روزهای اخیر روبیکا اعلام کرد که ایجاد حساب کاربری برای برخی افراد مشهور مانند بازیکنان پرسپولیس کاملا آگاهانه و با نظارت خود باشگاه بوده است. گرچه روبیکا اعلام کرد که این افراد می توانند در صورت نارضایتی و عدم تمایل با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرند و نسبت به حذف اکانت خود اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دیلیت اکانت روبینو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر