;
coinex

اطلاعات جدیدی از گلکسی اس 22 منتشر شد

معرفی گلکسی اس 21 به عنوان یکی از پرچمداران سامسونگ در اوایل 2021 شور جدیدی به پا کرد. حالا اطلاعات جدیدی از گلکسی اس 22 منتشر شده است.

معمولا اوایل هرسال شاهد رونمایی از پرچمداران شرکت سامسونگ هستیم. طی این مراسمِ آنپکد، که خاص رونمایی از پرچمداران است،  سه گوشی از سری S یعنی گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گلکسی اس 21 اولترا معرفی شد.

سامسونگ و پرچمداران پرقدرتش اوایل هرسال طی مراسم آنپکد رونمایی می شوند تا رضایت کاربران این مجموعه گوشی های هوشمند را جلب نماید. امسال طی این مراسم شاهد رونمایی و معرفی گلکسی s21 بودیم و به نظر می رسد اوایل سال 2022 میلادی، گلکسی S22 به رسم همیشگی سامسونگ رونمایی شود. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا درباره گلکسی اس 22 بیشتر بدانیم

اطلاعات جدیدی از گلکسی اس 22

موضوع چالش برانگیز در این سری از گوشی های S تراشه به کار رفته در بطن آنهاست. اگر خاطرتان باشد سامسونگ قبلا در سری S تراشه اگزینوس را برای بازارهای بیشتری به کار می برد. موضوعی که بعضا نارضایتی برخی کاربران را در پی داشت. حال بنابر اطلاعات جدید، در مورد گلکسی اس 22 در بسیاری از نقاط جهان باید این گوشی با تراشه کوالکام که احتمالا 888 پلاس یا 898 است ارائه می شود.

کوالکام از برترین تولیدکنندگان تراشه موبایل است که تا امروز تمام ساخته هایش از برترین های رقبایی چون مدیاتک، کایرین و همین اگزینوس های سامسونگ برتر بوده است. به علاوه به نظر تراشه بعدی کوالکام از لیتوگرافی 4 نانومتری بهره مند خواهد بود که خود گامی رو به جلو در فناوری ساخت تراشه است.

پس از آنپکد گوشی های تاشو و گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 حالا کاربران بی صبرانه منتظر سری جدید و پرچمدار کمپانی کره ای سامسونگ یعنی S22 هستند. یکی از هیجان انگیزترین اخبار درباره این گوشی وجود تراشه اگزینوس 2200 در آن است که سامسونگ می گوید بسیار برتر از نسخه کوالکام خواهد بود.

اطلاعات جدیدی از گلکسی اس 22 ساموسونگ

سامسونگ اعلام کرده که برای ساخت این تراشه از پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 استفاده می کند. اما نباید چندان خوشحال بود زیرا براساس شنیده ها این تکنولوژی جذاب و قدرتمند فعلا فقط در برخی مناطق محدود اجرا می شود. این تصمیم سامسونگ بنا به این دلیل است که موجودی اسنپدراگون 898 کوالکام در دسترس تر از اگزینوس 2200 است و ظاهرا سامسونگ توانایی تولید این تراشه را به صورت انبوه ندارد. بنابراین امکان بهره گیری از این تراشه فقط در مناطق خاصی صورت می پذیرد.

در نتیجه عملکرد تراشه اسنپدراگون 898 از رقیب آن یعنی اگزینوس 2200 ضعیف تر است و کسانی که این تراشه قوی نصیبشان می شود باید خیلی خوش شانس باشند! حتی عده ای معتقدند عملکرد اگزینوس چیزی در حد و اندازه A14 Bionic اپل است. درهر حال چیزی که قطعی است آن است که احتمال زیاد این تراشه در شرکت مادر سامسونگ یعنی کره جنوبی عرضه می شود.

تراشه اگزینوس 2100 در گلکسی S21 به کار رفته و در اروپا، خاورمیانه و کره جنوبی به فروش می روند. شاید برایتان سوال باشد که چرا سامسونگ نمی تواند حجم انبوهی از این تراشه را تولید نماید؟

پاسخ آن است که سامسونگ فعلا آن قدر سرش شلوغ است که وقت کافی برای تولید اگزینوس 2200 ندارد. همچنین به تازگی تولید تراشه Tensor گوگل را برعهده گرفته که در pixel 6 به کار خواهد رفت. احتمالا طراحی دوربین سلفی گلکسی S22 همانند نسخه قبلی خود S21 است. میزان حافظه رم نیز همانی است که در S21 به کار رفته است.

اگر از آن دسته طرفدارانی هستید که بی صبرانه منتظر نسخه اولترای s22 هستید باید بگوییم دوربین عضو اولترای سامسونگ گلکسی s22 نسبت به قبل پیشرفت قابل توجهی داشته است. چیزی حدود 200 مگاپیکسل!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گلکسی اس 22 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر