;
coinex

سه داروی احتمالی کووید 19 کدامند ؟

سازمان بهداشت جهانی قرار است در ۶۰۰ بیمارستان در پنجاه و دو کشور اثر گذاری سه دارو بر بیماری کووید ۱۹ را بررسی می کند. اما سه داروی احتمالی کووید 19 کدامند ؟

مرحله بعدی این کار آزمایی نیز به تازگی اعلام شده است. در این کار آزمایی بیماران کرونایی‌ برای آزمایش سه دارو جدید ثبت نام می کنند. این داروها که متعلق به بیماری های دیگری هستند توسط تولیدکنندگانشان برای کار آزمایی اهدا شده است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، دکتر تدروس ادهانوم، ضمن تشکر از تمامی کادر و شرکت ها دارویی، متعقد است که همچنان یافتن دارویی برای درمان کرونا نیازی اساسی است.

سه داروی احتمالی کووید 19 کدامند ؟

این کار آزمایی بزرگترین همکاری جهانی در بین کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت است. در مرحله اول فقط ۱۶ کشور مشارکت داشت در حالی که در مرحله دوم به ۵۲ کشور رسید. این مسئله اجازه آزمایشات بیشتر و یافتن جواب های قطعی تر را میسر می کند.

قبل از این نیز چهار دارو رمدسیویر، هیدروکسی‌کلروکین، لوپیناویر و اینترفرون بررسی شده بود که مشخص شد اثر کمی دارند یا اثری ندارند. اما بیایید این داروهای جدید را بررسی کنیم:

سه داروی احتمالی کووید 19 کدامند ؟

آرتسونات

این دارو تولیدی شرکت ایپکا از گیاه گندواش، برای درمان مالاریا استفاده شده و به صورت تزریق وریدی به مدت هفت روز مصرف می شود. قرار است خواص ضد التهابی آن برای بیماران کرونایی ارزیابی گردد.

ایماتینیب

داروی تولیدی شرکت نوارتیس، برای درمان برخی سرطان ها در دوران شیمی درمانی استفاده شده و به شکل خوراکی یک بار در روز به مدت چهارده روز مصرف می شود.

اینفیلیکسیماب

این داروی تولیدی شرکت جانسون اند جانسون اینفیلیکسیماب، برای بیماری های سیستم ایمنی به صورت تزریق وریدی و در قالب یک دز استفاده می شود. این دارو در افراد سالخورده کرونایی احتمال اثر گذاری دارد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما سه داروی احتمالی کووید 19 کدامند ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر