;
coinex

هک اطلاعات 47 میلیون کاربر T-Mobile تایید شد

جزئیات هک اطلاعات 47 میلیون کاربر T-Mobile اخیرا اعلام شده است. بر این اساس اطلاعات سرقتی شامل داده های حساس و اطلاعات شخصی کاربران است.

طبق تحقیقات پیرامون این هک، تاکنون سرقت ۴۷.۸ میلیون کاربر از ۱۰۴ میلیون کاربر تایید شده است که شامل داده‌های حساس شخصی می‌شود که در میان آن‌ها می‌توان به نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد در کنار شماره تامین اجتماعی، گواهینامه و کارت احراز هویت کاربران است.

این اطلاعات برای سواستفاده یا سرقت از هویت فرد دیگر کافی است البته طبق ادعا این شرکت شماره موبایل، شماره حساب کاربری، پین‌ها و رمزهای عبور در میان داده‌ها نبوده است.

هک اطلاعات 47 میلیون کاربر T-Mobile تایید شد

البته به خاطر سرقت ۸۵۰ هزار مشترک طرح های پیش پرداخت شده که دارا شماره موبایل و رمز حساب ها کاربری بوده، اوضاع پیچیده تر شده است. تاکنون پین ها بازیابی و پیام های هشدار توسط شرکت برای کاربران ارسال شده است.

از طرفی اینکه چقدر از اطلاعات متعلق به حساب های غیرفعال بوده است نیز معلوم نیست اما اطلاعات بانکی به سرقت نرفته است. این شرکت بیانیه عذرخواهی نیز صادر کرده است. با این وجود گویا چندان به مسئله امنیت اهمیت نداده و تاکنون چهار بار دچار چنین اتفاقی شده که دو مورد آن ها امسال بوده است.

از طرفی یک اکانت در توییتر در حال بازاریابی برای ۱۰۰ میلیون اطلاعات کاربران این شرکت است که ۳۶ میلیون مورد از آن‌ها حاوی کد IMEI است و می‌توان از آن برای ردیابی یک دستگاه یا سیم کارت مشخص استفاده کرد. اما این مسئله در بیانیه T-Mobile مورد تایید قرار نگرفته است

در وبسایت این شرکت از کاربران خواسته شده که پین خود را تغییر دهند و ویژگی مرتبط با جلوگیری از سرقت سیم کارت را در حساب کاربری خود فعال نمایند. برای جبران نیز دو سال سرویس محافظت از هویت رایگان مک آفی توسط اپراتور به مشتریان ارائه می‌شود.

از طرفی سارق نیز درخواست ۶ بیت کوین یا ۲۷۰ هزار دلار کرده که به ۲۰۰ هزار دلار کاهش یافته است. کمیسیون فدرال ارتباطات ایالات متحده نیز در این باره تحقیقاتی در حال انجام دادن است و سخنگوی این کمیسیون نیز تاکید بر وظیفه اپراتورها در حفاظت از اطلاعات کاربران خود کرده است. در سال ۲۰۱۵ نیز تحقیقاتی پیرامون نقض حریم خصوصی مشتریان برای شرکت AT&T اتفاق افتاد که در نهایت منجر به پرداخت ۲۵ میلیون دلار غرامت شد که احتمالا اکنون نیز چنین سرنوشتی در انتظار سومین اپراتور بزرگ آمریکا است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هک اطلاعات 47 میلیون کاربر T-Mobile چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر