;
coinex

موتور جستجوی ذره بین از گوگل پلی حذف شد

بعد از حذف روبیکا از گوگل پلی با گزارش کاربران ایرانی، این بار موتور جستجوی ذره بین از گوگل پلی حذف شده است و علت آن نیز مانند روبیکا گزارش کاربران است.

موتور جستجو بومی ذره بین در ۱۷ اسفند ماه ۹۹ توسط همراه اول رونمایی شد. پس از آن شهروندان ایرانی با حجم زیادی از تبلیغات پیامکی و تسهیلات زیاد اپراتور همراه اول برای استفاده از ذره بین مواجه شدند.

موتور جستجوی ذره بین از گوگل پلی حذف شد

با به وجود آمدن اعتراض‌هایی درباره عملکرد و اکانت‌های جعلی روبیکا طی روزهای گذشته و گزارش کاربران ایرانی در پلی استورها، روبیکا از گوگل پلی حذف شد اما گویا این بار برنامه ذره‌بین مورد حمله قرار گرفته و دیگر شاهد حضور آن در نتایج جستجو گوگل پلی نیستیم.

در سال‌ها اخیر، علاوه بر این موتور جستجو، شاهد موتور جستجوهای ایرانی دیگری مثل یوز و پارسی جو بودیم که متاسفانه با شکست روبرو شده و نتوانستند رضایت کاربران را به دست آورند. به همین دلیل اندکی قبل بود که موتور جستجوی بومی یوز بدون اطلاع رسانی رسمی، غیر فعال گشت.

از طرفی طی ماه اخیر، با مطرح شدن بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس، شاهد افزایش نگرانی‌هایی جهت ایجاد محدودیت‌هایی برای استفاده از برنامه‌های محبوب خارجی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص موتور جستجوی ذره بین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر