;
coinex

شکایت FTC از فیسبوک منجر به تجزیه اینستاگرام و واتساپ می شود؟

FTC، کمیسیون تجارت فدرال از شرکت فیسبوک به علت نحوه خرید برنامه‌های اینستاگرام و واتس اپ شکایت ضد انحصار اصلاح شده‌ای ثبت کرد. این دومین شکایت FTC از فیسبوک است.

این شکایت جدید مفصل‌تر از اتهامی است که قبلا ایراد شده و رد شده بود. در این شکایت گفته می شود که فیسبوک باید اینستاگرام و واتس اپ را بفروشد.

شکایت FTC از فیسبوک منجر به تجزیه اینستاگرام و واتساپ می شود؟

بخشی از متن این شکایت به این صورت است:

فیسبوک امروزه سهم عمده‌ای از بازار مربوط به خدمات شبکه‌های اجتماعی ایالات متحده را در اختیار دارد و آن را از سال ۲۰۱۱ تاکنون حفظ کرده است. معیارهای ارائه شده شواهد قابل توجهی از قدرت انحصاری پایدار فیسبوک در خدمات شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌کنند.

سال گذشته بود که اولین شکایت FTC با این ادعا که فیسبوک با خرید شبکه های رقیب خود قدرتی انحصاری به دست آورده است، ثبت شد اما به دلیل عدم وجود شواهد کافی رد و فرصت داده شد تا شکایت اصلاح شده خود را تا ۲۸ مرداد تحویل دهد.

شکایت FTC از فیسبوک منجر به تجزیه اینستاگرام و واتساپ می شود؟

شکایت جدید دارای تعریف دقیق و کاملی از شبکه‌های شخصی که فیسبوک در آن ها قدرت انحصاری دارد، ارائه شده است و تنها رقیب فیسبوک، اسنپ چت مطرح شده است علاوه بر این در این شکایت خواهان جلوگیری خریدهای مشابه این شرکت در آینده شده است.

این شکایت بر معیارهای توجه مثل کاربران فعال ماهانه، کاربران فعال روزانه و زمان صرفه شده کاربران در آن‌ها‌، تمرکز کرده تا بتواند سلطه گری این شرکت را نشان بدهد فیسبوک نیز تا ۴ اکتبر یا همان ۱۲ مهر فرصت دارد تا پاسخی به این شکایت بدهد . البته این شرکت در توییتر خود درباره این شکایت چنین نوشته است:

در گذشته هیچ ادعای معتبری مبنی بر انحصار فیسبوک وجود نداشت و اکنون نیز اوضاع تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شکایت FTC از فیسبوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر