;
coinex

نمایشگر صدادار ایده جدید اوپو ؛ پیش به سوی حذف بلندگو!

نمایشگر صدادار ایده جدید اوپو در دنیای محصولات هوشمند و گوشی ها بسیار جذاب به نظر می رسد. شرکت چینی این روزها پتنت ها جالب توجهی ثبت کرده است.

اوپو از آن شرکت های خلاقی است که در زمینه فناوری گوشی های هوشمند حرفی برای گفتن دارد و نسبت به سایر رقبای چینی خود از نوآوری بیشتری برخوردار است.

کمپانی اوپو به تازگی اعلام کرده که درحال کار بر روی صفحه نمایشگری است که تولید صدا کند، بدون آنکه نیازی به بلندگو باشد. در واقع این اختراع، روشی است که از صفحه نمایش تولید صدا می نماید و می تواند در بسیاری از گوشی های هوشمند به کار رود.

نمایشگر صدادار ایده جدید اوپو

البته این اختراع در سال 2018 توسط اوپو برای ثبت ارائه شده بود ولی به دلایلی به تازگی تائید نهایی شده و ثبتش انجام شده است. اوپو طی هر سال اختراعات متعددی را به ثبت می رساند اما این پتنت ها بلافاصله مورد استفاده قرار نمی گیرند و شاید سال ها طول بکشد تا در محصولات تجاری استفاده شوند.

به نظر می رسد پتنت به ثبت رسیده اوپو با عنوان نمایشگر صدادار، همین ماجرا شامل حالش شود. در جزئیاتی که از این اختراع منتشر شده می خوانیم که صفحه نمایش می تواند به لرزه درآید و در همین راستا به چندین واحد محرک مجهز شده که می توانند برای تولید این لرزش ها به کار روند.

نمایشگر صدادار ایده جدید اوپو

نمایشگر در این طرح به چند ناحیه تقسیم شده که هر ناحیه به واسطه محرکی جداگانه کنترل می شوند. شاید علت وجود نواحی مختلف این باشد که در زمان پخش فیلم یک ناحیه کوچک به آن اختصاص یابد و دیگر نواحی صدا را پوشش دهند.

با این اختراعی که اوپو به ثبت رسانده دیگر نیازی به استفاده از بلندگوهای مجزا نیست و این مورد از تمام گوشی ها حذف خواهد شد. همچنین زمانی که بلندگویی در بطن گوشی وجود نداشته باشد، ضخامت آن کمتر می شود و این از دیگر مزایای نمایشگر هوشمند اوپو خواهد بود.

البته قابل ذکر است که چنین تلاش هایی در جهت حذف بلندگو پیش تر توسط شیائومی صورت پذیرفته است. از میان این روش های متعدد می توان به روش القای استخوانی صدا اشاره کرد که شیائومی در نسل اول می میکس از آن بهره برد اما باید گفت که چنین فناوری هایی گرچه قابل توجه و قابل ستایش است، سودمندی چندانی ندارد زیرا با این کار کیفیت صدای گوشی کمتر می شود و این چیزی نیست که کاربران از آن خشنود باشند.

به نظر می رسد اوپو هم به سرنوشت شیائومی دچار خواهد شد و پتنت به ثبت رسیده اش کاربرد چندانی نخواهد داشت. به هرحال باید منتظر ماند و کاربرد عملی این اختراع را در گوشی های هوشمند دید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نمایشگر صدادار ایده جدید اوپو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر