;
coinex

ربات انسان نمای تسلا معرفی شد [+فیلم]

ربات انسان نمای تسلا رسما معرفی شد. امروز بسیاری از کمپانی های مطرح دنیا بر توسعه و تولید ربات های هوشمند متمرکز شده اند. با ما همراه باشید.

پیشرفت بشر و همگام با آن پیشرفت تکنولوژی باعث تمرکز شرکت های فناوری بر روی تولید ربات های هوشمند شده است. این ربات ها می توانند دستیار و کمک انسان در انجام امور مختلفی باشند.

ساخت ربات های هوشمند از مدت ها پیش آغاز شده و غول های فناوری نیز اغلب برای انجام امور پیچیده از هوش مصنوعی آنها استفاده می کنند. امروز شرکت تسلا به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت، از ربات های انسان نمای خود رونمایی کرد.

ربات انسان نمای تسلا معرفی شد

دنیای ربات ها متنوع است و هر رباتی کاربردهای خودش را دارد. مدتی پیش شرکت شیائومی از ربات هوشمند خود که یک سگ رباتیک بود رونمایی کرد. شیائومی این سگ را سایبرداگ نام نهاد. اما تسلا، غول دیگر فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی با مدیریت عاملی ایلان ماسک خبرساز نیز دستی بر دنیای تولید ربات ها دارد.

گرچه تسلا را با خوروهای برقی و ایلان ماسک را با پروژه اسپیس ایکس و توییت هایش درباره رمزارزها می شناسیم، اما او امروز از برنامه هایش پیرامون رونمایی و ارائه ربات های انسان نمای هوشمند پرده برداشت.

مدیرعامل تسلا در جریان رویداد AI Day ماکتی از ربات انسان نما تسلا بات را به نمایش گذاشت و از تلاش این شرکت برای توسعه آن خبر داد. نمونه اولیه تسلا بات قرار است سال آینده میلادی رونمایی شود.

به گفته ایلان ماسک این ربات برای انجام کارهای تکراری و خسته کننده یا کارهای خطرناک مناسب است. همچنین انتظار می‌رود ربات هوشمند تسلا در خوردوهای خودران نیز بتواند نقش آفرینی کند.

البته تسلا در زمینه عملی کردن وعده هایش در وقت مقرر کمی نامنظم است. بنابراین ممکن است تاریخ رونمایی چیزی بیش از این طول بکشد. البته زمزمه هایی نیز شنیده می شود مبنی بر اینکه ممکن است هیچگاه این ربات راهی بازار نشود.

برای بهتر مشخص شدن نقشه ها و وعده های عملی نشده تسلا باید گفته های ایلان ماسک در سال 2019 را به خاطر آورد. در آن زمان تسلا مدعی شد که تا 2020 حدود یک میلیون ماشین روبوتاکسی یا خودران روانه بازار می کند. در صورتی که الان در سال 2021 هستیم و خبری از حتی یک نمونه از چنین ماشینی هم نیست!

نام ربات انسان نمای تسلا، اُپتیموس خواهد بود. تراشه ها و حسگرهای این ربات مشابه همان هایی است که در خودروهای خودران این شرکت استفاده شده است. قد این ربات حدود یک متر و هفتاد سانت است. این ربات می تواند تا 20 کیلوگرم بار را حمل کند و نیز قادر به بلند کردن وزنه ای 68 کیلوگرمی است. سرعت این ربات نیز 8 کیلومتر بر ساعت است.

مدیر عامل تسلا در انتهای رویداد AI Day، طرح‌ هایی از ربات انسان نمای تسلا به نمایش گذاشت و به این موضوع اشاره کرد که این ربات انسان نما با هدف به کارگیری در خودروهای خودران در آینده توسعه پیدا می‌ کند، هرچند می‌ تواند کارایی‌ های دیگری نیز داشته باشد. این طرح ها را در ادامه ببینید:

ربات انسان نمای تسلا معرفی شد

توجه داشته باشید که ماکتی از ربات جدید تسلا در این رویداد به نمایش گذاشته شده است تنها طراحی ظاهری آن را نشان می‌ دهد و به قابلیت خاصی اشاره ندارد.

ایلان ماسک می گوید با این ربات می تواند اقتصاد جهان را متحول کند چرا که این ربات قادر انجام دادن همان کارهای روزمره انسان هاست. امروزه استفاده از ربات ها در بخش های مختلفی مرسوم شده و شرکت های مختلف مانند شیائومی درحال ساخت ربات اختصاصی خود هستند.

مثلا شیائومی سایبرداگ را با الهام از طبیعت ساخت و کاربر می تواند این ربات را با گوشی هوشمند خود کنترل کند. این ربات می تواند بدود، بچرخد، بپرد و حتی خم شود. قیمت سایبرداگ 1550 دلار است و مطمئنا ربات تسلا با قیمتی بیشتر عرضه خواهد شد. تیزر معرفی این ربات و صحبت های ایلان ماسک در مراسم معارفه را در ادامه می بینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ربات انسان نمای تسلا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اونوقت ما هنوز درگیر آجیل مشکل گشاییم

    پاسخ

    معرفی کردن پروژه هایی که قرار نیشت به سرانجام برسن فقط بدلیل بالابردن ارزش سهام تسلا است، متاسفانه ایلان ماسک راه الیزابت هولمز در پروژه Theranos را پیش گرفته.

    پاسخ