;
coinex

آیپدهای تیتانیومی اپل ؛ مقاوم ترین محصولات هوشمند جهان!

آیپدهای تیتانیومی اپل در صورت تولید، مقاوم ترین محصول هوشمند جهان خواهد بود. باید دید این شرکت می تواند آنها را با قیمتی مقرون به صرفه تولید کند.

جنس بدنه آیپدهای کنونی از آلومینیوم است و در برابر فشار و خم شدن آنچنان مقاومتی از خود نشان نمی دهد. از طرفی تیتانیوم از آن عناصری است که مشهور به مقاومت است و اکنون اپل قصد دارد از این آلیاژ استفاده کند.

اپل درحال تحقیق بر روی آلیاژ تیتانیوم است و قصد دارد از این آلیاژ در حداقل یک مورد از آیپدهایش استفاده کند و اگر این امر محقق شود شاهد نسل جدید و مقاوم آیپدها در برابر خم شدن هستیم. ویدئوهای مختلفی نشان می دهد که آلومینیوم به کار رفته در آیپدهای کنونی به دلیل ضخامت نازک، به راحتی خم می شوند.

آیپدهای تیتانیومی اپل

دیجی تایمز گفته است که اپل طی ماه های شهریور و مهر قرار است چندین کنفرانس جهت رونمایی از محصولاتش برگزار کند و یکی از آنها نسل نهم آیپد است. همچنین این منبع آگاه می گوید که در رونمایی از آیپد نسل نهم می توانیم شاهد بدنه ای با آلیاژ آلومینیوم به روش انباشت بخار فیزیکی باشیم اما خود اپل بیشتر تمایل دارد که از شاسی فلزی برمبنای تیتانیوم استفاده کند.

طبق گزارش های موجود، مشخص نیست که کدام نسل از آیپدها مجهز به چنین فریمی می شوند اما می توان حدس زد که نسخه پرو بهترین گزینه است. تیتانیوم نسبت به آلومینیوم سختی و مقاومت بیشتری دارد و استفاده از آن مانع خراش و خم شدن گوشی می شود.

تیتانیوم به اندازه فولاد مقاوم است اما از طرفی 60 درصد سنگین تر از آلومینیوم می باشد. به کار رفتن این فلز در مقیاس آیپدهای اپل گرچه ممکن است بی نظیر به نظر برسد اما میزان هزینه را تا مبلغی حدود 400 دلار بالا می برد. بنابراین استفاده از آن در شرایط فعلی اقتصادی نخواهد بود.

آیپدهای تیتانیومی اپل

اوایل این ماه بود که اخباری مبنی بر استفاده از آلیاژ تیتانیوم در نسل جدید آیفون 14 به گوش رسید و اکنون همان خبر در مورد آیپدها به گوش می رسد. همان طور که می دانید اپل در ایفون های بالارده خود از فولاد استفاده می کند که از تیتانیوم ارزان تر ولی سنگین تر است. حالا فرض کنید با ابعاد آیپد، استفاده از فولاد منطقی به نظر نمی رسد. از طرفی اپل یک فرآیند جدید را توسعه داده که می تواند جلای تیتانیوم را افزایش دهد و منجر به جذابیت آن شود.

پوشش های سطحی اکسید از دیگر مواردی است که اپل در حال کار روی آن است و می تواند جلوی لکه دارشدن یا چرب شدن گوشی را بگیرد. اگر این گزارشات صحت داشته باشند می توان شاهد نسل جدیدی از آیپدها با مقاومت بالا بود. اپل قبلا از تیتانیوم در اپل واچ و اپل کارت های فیزیکی خود استفاده کرده و حالا قصد دارد در آیفون ها و آیپدهای خود نیز از آن استفاده کند.

گرچه دیجی تایمز منبع موثقی در مورد اطلاعات اپل است با این حال ممکن است این شرکت سیاست هایش را تغییر دهد. بنابراین تمام ماجرای تیتانیوم در حد یک شایعه و خبر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آیپدهای تیتانیومی اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر