;
coinex

Touch ID در آیفون 13 ؛ از شایعه تا واقعیت

زمان آن فرا رسیده تا Touch ID در آیفون 13 را بررسی نمائیم زیرا اپل به تازگی اعلام کرده که قرار است از این قابلیت در یکی از مدل های نسل جدید آیفون استفاده کند.

در دنیای گوشی های هوشمند، روزانه خبرهای زیادی منتشر می شود که گاه واقعیت دارند و گاه تا حد شایعه تنزل می کنند. امروز با خبر شدیم که اپل ظاهرا قرار است تاچ آی دی را روی نسخه آزمایشی آیفون 13 تست کند.

در میان خبرهای پاور آن خبری به دستمان رسید مبنی بر استفاده از تاچ آی دی در آیفون 13 و جالب آن است که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ آن را تائید کرده است. گفته می شود اپل قصد ندارد از این Touch ID در نسخه نهایی استفاده کند چرا که برای فناوری های جدید خود برنامه های بلندمدت دارد.

Touch ID در آیفون 13

اپل در مورد تاچ آی دی خود گفته که قصد به کارگیری آن را ندارد چرا که در پی اهداف بلندمدت است نه کوتاه مدت! همچنین در لا به لای هدف های بلندمدت خود قصد دارد سنسور Face ID را داخل صفحه نمایش آیفون قرار دهد. پس فعلا باید منتظر اخبار موثق و نهایی این شرکت باشیم. در ادامه با تکراتو هراه باشید تا راجع به Touch ID در آیفون 13 بیشتر بدانیم.

گورمن در مورد این اقدام می گوید:

« درحالی‌که اپل Touch ID داخل نمایشگر را برای پرچمداران بعدی آیفون آزمایش کرده بود، اما امسال آن را عرضه نمی‌کند. من معتقدم که اپل برای آیفون‌های رده بالاتر خود از Face ID استفاده خواهد کرد و هدف بلندمدت این شرکت، پیاده‌سازی Face ID در داخل نمایشگر است

جالب آن است که اپل تقریبا هر سال چنین خبری را منتشر می کند و اعلام می کند برای نسل بعدی آیفون از آن استفاده خواهد کرد اما تاکنون موفق به مشاهده چنین قابلیتی نبوده ایم. گویا اپل دوست دارد طرفدارانش را منتظر نگاه دارد.

گورمن می گوید کار اپل مشابه کار سامسونگ در گوشی زد فولد 3 است و می خواهد دوربین هایش را زیر نمایشگر تعبیه کند. بلومبرگ به دو راه احتمالی در مورد کاربرد فیس آی دی و تاچ آی دی که اپل احتمالا در پیش خواهد گرفت فکر می کند و آنها را چنین بیان می کند:

«اول آنکه مدل های گران قیت تر می توانند Face ID داخل نمایشگر داشته باشند، درحالی که مدل های رده پایین دارای Face ID در ناچ صفحه خود هستند. دوم آنکه گوشی های رده بالا همچنان Face ID داخل نمایشگر دارند درحالی که دستگاه های رده پایین Touch ID زیر نمایشگر خواهند داشت.»

با این حساب می توان گفت که Face ID در برنامه های بلند مدت اپل حضور خواهد داشت در حالی که این شرکت از Touch ID می تواند در گوشی های رده پایین خود استفاده کند.

اگر بخواهیم مروری بر مشخصات آیفون 13 داشته باشیم باید به ناچ کوچک تر، نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز و فضای ذخیره سازی 1 ترابایت در عضو پرو و همچنین تراشه A15 و سنسور های جدید دوربین اشاره کنیم.

کمتر از یک ماه دیگر شاهد رونمایی از چهار عضو آیفون هستیم و شنیده ها حاکی از این است که مدل مینی آیفون آخرین سال حضور خود را تجربه خواهد کرد زیرا انتظارات توسعه دهندگان اپل را برآورده نکرده است. یکی از تحلیلگران معتبر اپل گفته است که تکنولوژی تاچ آی دی داخل نمایشگر برای سری آیفون 14 به کار خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص Touch ID در آیفون 13 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر