;
coinex

هشدار مرکز ملی فضای مجازی به گوگل به علت حذف روبیکا

هشدار مرکز ملی فضای مجازی به گوگل به علت حذف روبیکا چیست؟ در ادامه بیانیه این مرکز در قبال اقدام گوگل پلی را بررسی خواهیم کرد.

با حذف اپلیکیشن های ایرانی روبیکا و ذره بین از بستر گوگل پلی، مرکز ملی فضای مجازی این اقدام انحصارگرایانه گوگل پلی را محکوم کرد و تاکید نمود که چنین مسائلی را از طریق مجاری بین المللی و مراجع ذی صلاح پیگیری می کند.

مرکز ملی فضای مجازی در خصوص حذف روبیکا از گوگل پلی، ضمن انتشار بیانیه ای محکوم کننده، بیان داشت که چنین رفتارهایی از سوی گوگل مخالف با قوانین است و به کسب و کارهای پایدار ایرانی صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.

هشدار مرکز ملی فضای مجازی به گوگل

در این بیانیه آمده است که شیوه حکمرانی چنین پلتفرم های آمریکایی بیش از آنکه منطقی باشد، بر پایه خصومت است و چنان چه ادامه یابد کسب و کارهای ایرانی را به مخاطره می اندازد. مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد که گوگل پلی به علت جایگاه انحصاری و فضای بی رقیبی که تبدیل به جولانگاه آن شده با سوء استفاده های گاه و بیگاهش حقوق دیگر شهروندان را نقض می کند.

همچنین این مرکز بیان نمود:

اقدامات یکجانبه و مداخله جویانه شرکت هایی مانند گوگل که بدون اطلاع قبلی صورت می گیرد، مصداق بارز نادیده گرفتن مسئولیت اجتماعی شان در قبال دیگر کسب و کارهایی است که سعی دارند با ایجاد بستری برای اشتغال زایی و رونق بخشیدن به حوزه تجارت و محتوای آن شرایط کاری شان را بهبود بخشند.

هشدار مرکز ملی فضای مجازی به گوگل به علت حذف روبیکا

در بیانیه مرکز ملی فضای مجازی تاکید شده که در صورت جبران نشدن خسارت اقدام اخیر گوگل و تکرار این رفتار، خدمات این شرکت در ایران محدود می شود.

این مرکز اعلام نموده که تاکنون شرکت گوگل به خاطر نقض قوانین ضدانحصار بارها مجرم شناخته شده است و نیز تاکید کرد که چنین اقدامی حتما از سوی مراجع ذیربط پیگیری خواهد شد تا خسارت های وارده جبران شود.

طبق بیانیه این مرکز ادامه این شرایط و تکرار چنین رفتارهای ضدرقابتی و غیرقانونی منجر به محدود شدن فعالیت های این شرکت در ایران می شود. در این زمینه ضمانت اجراهایی برای این رفتار صورت پذیرفته:

مقتضی است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهارچوب حمایت از حقوق کاربران و کسب‌ وکارها و براساس سند طرح کلان و معما شبکه ملی اطلاعات با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول، وابستگی به خدمات پایه کاربردی خارجی، به‌خصوص سیستم‌عامل‌های ناقض حقوق کاربران و کسب‌و‌کارها و حاکمیت ملی، را در اسرع وقت کاهش دهد و حمایت لازم را از خدمات پایه کاربردی داخلی انجام دهد. همچنین، وزارت امورخارجه با همکاری قوه قضاییه و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیگیری لازم را از مجامع بین‌المللی برای ایجاد هنجارها و سازوکارهای لازم برای شناسایی و مواجهه با روند روبه‌گسترش نقص سیستماتیک حقوق دیجیتال کاربران به‌وسیله سکوهای فراملی انجام دهد.

مرکز ملی فضای مجازی در پایان خاطرنشان کرده که چنانچه بستر کسب و کارهای ایرانی به علت نقض قوانین مختل شود و حریم خصوصی شان نقض شود موضوع را از طریق مراجع ذی صلاح تعقیب خواهد نمود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص هشدار مرکز ملی فضای مجازی به گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر