;
coinex

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ایرانسل و همراه اول

اگر برای شما هم پیش آمده است که به دلیل استفاده از مصرف آزاد اینترنت هزینه بالایی پرداخت کنید، با آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ، با ما همراه باشید.

اگر تا به امروز به علت استفاده از اینترنت با قیمت آزاد، با مبلغی نجومی در قبض تلفن خود روبرو شده‌اید، ما قصد داریم با آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ، به شما کمک کنیم تا در صورت اتمام بسته اینترنت‌تان گرفتار مبالغ نجومی در قبض خود نشوید.

در سال 1395 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با کم کردن 20 درصد از تعرفه اینترنت، بالاترین تعرفه خدمات تلفن همراه را برای سیم کارت‌های دائمی 4. 0 ریال به ازای هر کیلو بایت، و 6. 0 ریال به ازای هر کیلو بایت برای سیم کارت های اعتباری مشخص کرد.

در واقع هزینه هر یک گیگابایت آزاد تقریبا 63 هزار تومان برای سیم کارت های اعتباری حساب می‌شود، که اگر مشترکان اپراتورهای مختلف از اینترنت آزاد استفاده کرده باشند، می‌دانند که این استفاده اصلا اقتصادی و مناسب نیست.

در مجموع هزینه اینترنت آزاد مصرفی با هزینه‌ای که برای بسته های اینترنتی یکسان نیست و هزینه های اینترنت آزاد بسیار بیشتر از بسته های اینترنت است، به همین خاطر باید نسبت به غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت خود حساس باشیم تا مجبور به پرداخت هزینه های بالا نشویم.

 آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت

برای غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت خود ابتدا باید به اپراتوری که از آن استفاده می‌کنید توجه داشته باشید، چون هر کدام از اپراتورها یک روش برای غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت دارند.

ما در ادامه به صورت گام به گام روش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت در اپراتور همراه اول و ایرانسل را به شما آموزش می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکراتو همراه باشید.

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت
غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ایرانسل

اگر شما از مشترکان همراه اول هستید و می‌خواهید به غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت خود اقدام کنید، می‌توانید به دو شیوه این کار را انجام دهید.

  • با استفاده از کد دستوری غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول
  • غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت از راه برنامه همراه من

برای استفاده از روش اول یعنی غیر فعال کردن مصرف آزاد اینترنت با کد دستوری، ابتدا باید کد دستوری 11#*100* را از راه شماره گیر گوشی خود شماره گیری نمایید.

سپس باید در فیلد مشخص شده عدد 3 که مربوط به منوی قطع مصرف اینترنت آزاد است را وارد نمایید و پس از آن دکمه Send را انتخاب کنید. سپس یک متن به شکل پاپ آپ به شما نشان داده می‌شود با این مفهوم که نتیجه درخواست شما از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی می‌شود.

پس چند دقیقه پیامکی از همراه اول برای شما ارسال می‌شود و بیانگر این موضوع است که غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت با موفقیت انجام گرفته است. اما در روش دوم که همان غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت از طریق برنامه همراه من، ابتدا باید وارد برنامه همراه من که روی گوشی خود نصب کرده‌اید، شوید. (اگر تا کنون همراه من را نصب نکرده اید، ابتدا این برنامه را گوگل پلی یا بازار نصب کنید.)

هنگامی که وارد همراه من شدید، در صفحه اصلی این برنامه منو خدمات را انتخاب نمایید. پس از انتخاب شما صفحه دیگری برای شما نمایش داده خواهد شد، که در این صفحه باید منو اینترنت آزاد را انتخاب نمایید.

در مرحله آخر شما می‌توانید با خاموش کردن گزینه مشخص شده، وضعیت اینترنت خود را به حالت غیر فعال در بیاورید. در پایان این بخش یادآوری یک نکته لازم است و آن هم این که، توجه داشته باشید مراحل گفته شده برای هر سیم کارت باید به طور جداگانه انجام شود.

 آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ایرانسل

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت
غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول

اگر شما از مشترکان ایرانسل هستید و می‌خواهید به غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت خود اقدام کنید، می‌توانید به روش های که اکنون به شما ارائه می دهیم، این کار را انجام دهید.

شما می توانید با استفاده از روش پیامکی از مصرف اینترنت خود اطلاع پیدا کنید. در این روش در دو مرحله پیامکی آغاز مصرف اینترنت آزاد را به شما یادآوری می‌کند، محتوا پیامک‌ها این دو جمله خواهد بود؛ زمان یا حجم بسته شما رو به اتمام است و پس اتمام اعتبار بسته شما مصرف اینترنت شما با تعرفه آزاد محاسبه می‌شود.

اما روش دیگر غیرفعال کردن مصرف اینترنت آزاد ایرانسل ، استفاده از کد دستوری است. شما می‌توانید با استفاده از کد دستوری#3*2*3*555* به غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت ایرانسل خود بپردازید. سپس باید در فیلد مشخص شده عدد 1 که مربوط به منوی قطع مصرف اینترنت آزاد است را وارد نمایید و پس از آن دکمه Send را انتخاب کنید.

پس از چند ثانیه و نهایتا چند دقیقه پیامکی با محتوای مشترک گرامی، شما تعرفه طرح کنترل مصرف آزاد را به صورت رایگان فعال کرده اید. را دریافت خواهید کرد و این یعنی شما موفق غیرفعال سازی مصرف اینترنت ایرانسل خود شده اید. البته گاهی این پیامک مانند روش قبلی که گفتیم فقط اطلاع رسانی را انجام می دهد.

کد دستوری دیگری که برای غیرفعال کردن اینترنت آزاد ایرانسل خود می توانید از آن استفاده کنید، کد دستوری# 9*5*555* است، البته این کد دستوری برای قطع خودکار اینترنت پس از پایان بسته کاربرد دارد.

اپراتور ایرانسل روش‌های دیگری هم برای اطلاع از مانده حساب اینترنت دارد، که این روش ها را نیز اینجا بیان می کنیم. در حال حاضر ایرانسل به مشترکین سیم کارت های دائمی و اعتباری خود از طریق پیامک، شروع محاسبه بر اساس مصرف آزاد را اطلاع رسانی می کند.

همچنین شما می‌توانید از طریق برنامه ایرانسل من مقدار باقی مانده اعتبار حجم یا زمان بسته های اینترنت ایرانسلی که خریداری کرده اید را مشاهده نمایید. (برنامه ایرانسل من، برای همه کاربران گوشی های اندروید، ios و جاوا عرضه شده و قابل استفاده است.) در روش دیگر برای اطلاع از مقدار اعتبار حجم و زمان بسته می‌توانید از طریق شماره گیری کد دستوری#4*1*555* اقدام کنید.

همچنین مشترکان اعتباری ایرانسل می‌توانند میزان باقی مانده اعتبار حجمی همه بسته‌های افزایشی و ترکیبی خود را با شماره گیری کد دستوری#10*141* مشاهده نمایند.

نحوه غیر فعال کردن

همانطور که می‌دانید تعرفه آزاد در بسته‌های اینترنتی افزایش پیدا کرده است. هزینه هر گیگابایت حدود 3000 تومان است. در این صورت اگر کاربری اینترنت خریداری نکند به صورت آزاد از اینترنت همراه خود استفاده کند، در هزینه‌های سیم‌کارت اختلاف قیمت بسیاری به وجود می‌آید. به همین دلیل در حال حاضر بیشتر استفاده از مصرف داده همراه به سمت بسته‌های تشویقی و تخفیفی اپراتورها هدایت می‌شود.

در حال حاضر دیتای موبایل و خصوصا بسته‌های ارائه‌شده توسط اپراتورها حداکثر استفاده افراد به اینترنت را تشکیل می‌دهد، با این حال، با تمام شدن بسته‌های اینترنتی، تعرفه آزاد اپراتورها فعال می‌شود. و هزینه‌های بسیار زیادی را برای مشترکین به وجود می‌آورد.

اپراتور‌ها برای این که مشترکین از وضعیت اینترنت خود با خبر شوند تمامی اطلاعات مربوط به نحوه خرید و فعال سازی آن از طریق روش پیامکی یا کد دستوری USSD به مخاطب ارسال می‌کنند.

اگر از آن دست افرادی هستید که متوجه پایان یافتن انترنت خود نمی‌شوید بهتر است تعرفه آزاد اینترنت خود را غیر فعال کنید برای این کار کافیست مشترکین همراه اول کد دستوری #۱۱۳*۱۰۰*و مشترکین ایرانسل کد دستوری #۳*۲*۳*۵۵۵* شماره گیری کنند. با شماره گیری این کدها شما می‌توانید با چند حرکت اینترنت آزاد خود را غیر فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر