;
coinex

دوربین آیفون 13 چه تغییراتی خواهد داشت؟

قرار است به زودی نسل جدید آیفون های اپل رونمایی شود. حالا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که دوربین آیفون 13 چه تغییراتی خواهد داشت.

آیفون 13 به زودی عرضه می شود و هر روز اخباری تازه از جرئیات این پرچمدار اپل به گوش می رسد. تصاویری که به تازگی منتشر شده، نشان می دهد آیفون 13 ماژول های دوربین بزرگ تری دارد که احتمال استفاده از لرزشگیر اپتیکال سنسورشیفت آن را بالا می برد.

طی هفته های اخیر اخبار زیادی به دست آمده که نشانه هایی از سری جدید گوشی های هوشمند اپل می دهند. این جزئیات وسعت دیدمان را نسبت به نسل جدید افزایش می دهند. این بار اپل برای سری جدید خود مانند سنوات گذشته، نامگذاری عددی را ادامه داده و قرار است آیفون 13 را با اعضای پرو، پرومکس و مینی عرضه نماید.

دوربین آیفون 13

همان طور که قبلا گفتیم عضو مینی آیفون 13 آخرین مینی اپل خواهد بود و چون نتوانسته بازار خوبی کسب کند کنار گذاشته خواهد شد. اکنون می خواهیم راجع به یکی از مهمترین قسمت های گوشی صحبت کنیم که همان دوربین آن است.

شواهد نشان می دهد که کوپرتینویی ها تصمیم گرفته اند که هر سه عضو آیفون 13 را در بخش دوربین ارتقا دهند. بنابر تصاویری که از کیس های محافظ این گوشی در رسانه ها پخش شده است، ظاهرا با ماژول های بزرگتر و افزایش ضخامت رو به رو هستیم.

همه ما تمایل داریم دوربینی سبک و جمع و جور داشته باشیم تا تصاویر را با وضوح بالا ثبت نماید. شرکت هایی مانند اپل می کوشند که همیشه از ضریب گشودگی دیافراگم کمتری بهره بگیرند اما دوربین های کنونی به خاطر محدودیت فناوری تمایل به ثبت تصاویر با وضوح کم دارند.

دوربین آیفون 13

با نگاهی به کیس های آیفون 13، به نظر می رسد اندازه ماژول دوربین 4 سانتی متر افزایش یافته است و دوربین نسل قبلی هم 3.7 میلی متر بوده است. نسخه های پرو و پرومکس نیز نسبت به نسخه های قبلی شان 15 درصد افزایش داشته اند.

شواهد نشان می دهد که آیفون 13 در تمام نسخه هایش از فناوری سنسور شیفت استفاده خواهد کرد. این فناوری باعث می شود که هنگام ثبت تصاویر و فیلم ها تثبیت بهتری را شاهد باشیم. سنسور شیفت روی سنسور دوربین تعبیه می شود و از همان نقطه جلوی لرزش ها را می گیرد. یکی از تحلیلگران معروف محصولات اپل مدعی است که عضو پرو آیفون 13 مجهز به دوربین های اولتراواید پیشرفته با فوکوس خودکار خواهند بود.

ظاهرا قرار است که اپل با حجیم تر کردن باتری ها، شارژدهی را افزایش دهد و این امر منجر به وزن بیشتر و ضخامت شاسی های آیفون می شود. البته طبق شنیده ها مدل پرو از نرخ تازه سازی 120 هرتز بهره می برد که انرژی بیشتری را استفاده می کند و به همین دلیل است که نسخه استاندارد و پرو گوشی با 10 درصد افزایش به ظرفیتی حدود 3095 میلی آمپر ساعت می رسد.

احتمالا اپل برای ارائه نرخ 120 هرتز از ساز و کار LTPO استفاده کند. این فناوری برای مدیریت عمر باتری در نمایشگرهایی که از نرخ تازه سازی بالا استفاده می کنند به کار می رود. LTPO به این شکل کار می کند که نرخ تازه سازی را متغیر در نظر می گیرد و بسته به شرایط از آن بهره می برد تا انرژی هدر نرود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دوربین آیفون 13 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر