;
coinex

قیمت آیفون 13 چقدر خواهد بود؟

قیمت آیفون 13 چقدر خواهد بود؟ این سوالی است که دوستداران محصولات اپل از خود می پرسند و قصد داریم که اکنون راجع به قیمت آن صحبت نمائیم.

طی هفته های اخیر اخبار متنوع و جذابی از مشخصات آیفون 13، پرچمدار نسل بعدی اپل شنیده ایم و اکنون می خواهیم قیمت این گوشی را بررسی نمائیم.

تا رونمایی از محصولات شگفت انگیز اپل چیز زیادی نمانده و احتمالا در اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه شاهد رویداد اپل خواهیم بود. محتمل ترین گزینه برای رونمایی در اولین رویداد که در شهریور خواهد بود، آیفون 13 است. اما آنچه برای خریداران این گوشی نیز مهم است قیمت آن می باشد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

قیمت آیفون 13

شرکتی که تراشه های آیفون را تامین می کند (TSMC) ظاهرا قصد دارد قیمت تراشه هایش را 3 تا 20 درصد افزایش دهد و اگر چنین اقدامی صورت پذیرد باید منتظر آن باشیم که اپل نیز قیمت ها را افزایش دهد.

طی سال های اخیر شرکت های تامین کننده قطعات سخت افزاری با مشکلات زیادی مواجه شده اند. شرکت TSMC نیز در راستای وضع موجود مجبور شده است تا قیمت تراشه هایش را بالا ببرد. طبیعتا اگر این شرکت قیمت ها را بالا ببرد، به دنبال آن اپل نیز همین بلا را بر سر آیفون 13 می آورد.

قیمت آیفون 13

البته برخی منابع مطلع بازار می گویند که شرکت تامین تراشه اپل برای فناوری ساخت 7 نانومتری 3 تا 10 درصد افزایش قیمت خواهد داشت و این درصد برای شرکت اپل، به عنوان بزرگترین مشتری آن، چیزی بین 3 تا 5 درصد می باشد. همچنین شایعات حاکی از افزایش قیمت آیفون 13 است.

همان طور که قبلا در تکراتو درباره مشخصات آیفون 13 گفتیم، اپل امکانات قابل توجهی را در این گوشی هوشمند قرار داده است. از جمله این قابلیت ها باید از نمایشگری با نرخ تازه سازی 120 هرتز، افزایش ظرفیت باتری، بهبود کلی دوربین و نیز نمایشگر همیشه روشن آن نام برد.

همچنین گفته می شود اپل قصد دارد طی یک رویداد مجازی به معرفی و رونمایی از دو محصول جدید خود یعنی آیفون 13 و اپل واچ سری7 بپردازد. احتمالا یک تا دو هفته پس از رونمایی که در شهریور ماه است، عرضه سراسری آن شروع خواهد شد. برخی منابع تاریخ دقیق این اتفاق را 26 شهریور ماه می دانند.

البته اگر نگاهی به مراسم های سال های گذشته بیندازیم، می بینیم که احتمال اینکه اپل در تاریخ 16 شهریور یا 23 شهریور به این معرفی بپردازد چندان دور از ذهن نیست!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص قیمت آیفون 13 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر