;
coinex

مودم گوگل پیکسل 6 را هم سامسونگ می سازد ؛ به نام گوگل به کام سامسونگ!

بعد از تراشه تنسور خبر رسیده که پیکسل 6 از مودم اگزینوس۵۱۲۳ سامسونگ درخانواده پیکسل ۶ استفاده خواهد کرد. این یعنی مودم گوگل پیکسل 6 را هم سامسونگ می سازد.

گوگل قبلا اعلام کرده بود می‌خواهد از تراشه Tensor خود برای قدرت‌دهی به نسل بعدی تلفن‌های هوشمند سری پیکسل ۶ استفاده کند در حالی که این شرکت به پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون برای تلفن‌های همراه خود تاکنون وابسته بوده است.

در واقع این شرکت نه فقط پردازنده‌های تلفن همراه کوالکام را کنار گذاشته است، بلکه تراشه مودم آن را نیز استفاده نخواهد کرد و موبایل‌های پرچم‌دار آینده گوگل به جای استفاده از مودم کوالکام مجهز به مودم سامسونگ مودم اگزینوس ۵۱۲۳ خواهند بود. کوالکام که بر بازار پردازنده‌ی تلفن‌ هوشمند و تراشه مودم تسلط دارد گویا به‌ آرامی در حال از دست دادن کنترل بازار است.

مودم گوگل پیکسل 6 را هم سامسونگ می سازد

این تغییر یک پیشرفت بزرگ است چرا که همه تلفن‌های هوشمند در آمریکا از مودم کوالکام برای اتصال بی‌سیم استفاده می‌کنند. اما اگر سری پیکسل ۶ از مودم سامسونگ بهره ببرد، سرانجام انحصار کوالکام در بازار شکسته خواهد شد.

و از طرفی قطعا از پیشرفت‌های مهم برای سامسونگ نیز خواهد بود چرا که اولین باری است که تراشه مودم اگزینوس این شرکت در تلفن‌های هوشمند غیر‌ سامسونگی استفاده می‌شود که البته این مودم نیز بسیار پیشرفته است.

مودم گوگل پیکسل 6 را هم سامسونگ می سازد ؛ به نام گوگل به کام سامسونگ!

با وجود اینکه گوگل هنوز به‌طور رسمی فاش نکرده است؛ اما گویا برای تولید سری پیکسل ۶ با سامسونگ همکاری خواهد کرد چرا که تقریبا ردپای این شرکت در مراحل ساخت تمامی اجزای اصلی دیده می‌شود.

طبق گزارش‌هایی حتی پردازنده Tensor گوگل همان تراشه معرفی‌نشده اگزینوس ۹۸۵۵ سامسونگ است و صفحه‌نمایش و دوربین سری پیکسل نیز توسط سامسونگ تهیه خواهد شد. با این وجود هنوز اطلاعات کاملی درباره این موبایل مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص  مودم گوگل پیکسل 6 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر